Gå til innhold

Hull i ørene

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s
Skrevet

Har barnet ditt hull i ørene? Ev hvor gammel var h*n da dere tok det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Min datter fikk da hun var syv.

Jeg fikk som syvåring, og fikk to til i hvert øre da jeg var åtte :)

Gjest gjest1
Skrevet

Mine på 7 og 9 år har stående tilbud at om de ønsker hull i ørene så får de det. Men hittill har ingen av dem særlig lyst på det. ( det kan kanskje ha noe med mors piercinger og tidvise problemer med å få det til å gro.... :oops: )

De fleste jenetne i klassene har det, noen ( to eller tre, tror jeg) har flere hull.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min datter var 6 år. Da jeg var 7 år fikk jeg hull i øra, søsterene mine tok samtidig, den mellomste var 4 år, og lillesøster var 7 mnd. (den er Mamma ganske flau for i dag)

Skrevet

Jeg var tre år jeg :wink:

sa til mamma da jeg var to år at når jeg var tre skulle jeg ta hull i ørene. Mamma sa at jeg godt kunne få det med en gang, men nei - man måtte vist være tre år. :o

bestemt ung dame.

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Jeg synes ikke det trenger å være noe aldersgrense, men hun må være tålmodig nok til å rense hullene to ganger om dagen... Jenter syns ofte det er kjempegøy å ta hullene, men det blir ofte ganske mye skrik rundt skruing og bomullsdytting i ukene etter at hullene er tatt :-)

Gjest Starya
Skrevet

Han får hull utpå våren, er 11 år.

Skrevet

Hun fikk hull i ørene da hun var 3,5 år - dels fordi vi var i USA og hadde mye venting og lite for henne å se frem til. Det ble som en slags belønning for to uker uten noe særlig morsome tiltak for en liten pike. Gikk forøvrig veldig fint, det er ett år siden nå.

Gjest Molly mus
Skrevet

Strenge meg!! Her i huset må de være 10 år før de får hull i ørene og flere enn et hull?? Da sier jeg 18år, til min datters store fortvilelse.

Gjest Gjesta
Skrevet
Strenge meg!! Her i huset må de være 10 år før de får hull i ørene og flere enn et hull?? Da sier jeg 18år' date=' til min datters store fortvilelse.[/quote']

Hvorfor sier du at de må være ti år før de får hull, og atten før de får flere enn ett...? :o

Skrevet

Er ikke sikker! Tror hun var 10-11! Nå er hun fjorten og fikk meg med for å få en navle-piercing. Enden på visa var at jeg tok en selv også!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg var 24 jeg... Vet ikke helt hvor jeg kommer til å sette grensa for min.

Skrevet

Jeg var 5 år når jeg fikk mine første hull. På ungdomsskolen ble det en del flere. Vet ikke når min evt datter skal få lov til å ta hull.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg var 24 jeg... Vet ikke helt hvor jeg kommer til å sette grensa for min.

Jeg fikk mine hull på 23-årsdagen min, og vet ikke helt hvor jeg skal sette grensa for mine (eventuelle, fremtidige) døtre jeg. Ikke noe baby-ting i alle fall. Får se litt når maset kommer.

Hvorofr ti for ett, og 18 for flere, som noen spurte om: kan vel være: være stor nok til å kunne ta ansvar for å ikke la dem gro fast, og akseptere rensing, samt ting som allergi. derfor ti for ett. Hvorfor 18 for flere? Kanskje den mora i likehet med meg slett ikke synes det er noe pent med "hull overalt", men innser at når ungen er 18 bestemmer de det der selv, så da er de voksen og får lov, men at mor ikke tillater det før. Kan egentlig skjønne det jeg.

Skrevet

Jeg fikk når jeg var syv, men jentungen får ikke før hun er over 10 ihvertfall. Er redd for allergier og slikt jeg.

Skrevet

Hun fikk da hun ble 6 år. Gave fra mormor og bestefar etter å ha spurt meg først.

Gjest Porselen
Skrevet

Min datter fikk hull i ørene på 6-årsdagen sin.

Gjest Espera
Skrevet

Jeg var seks år da jeg fikk hull ørene.

Aldersgrense for mine evt døtre...Kommer ikke til å oppfordre henne til å ta hull i ørene, men når hun er gammel nok til å ønske seg det og spørre om det selv.

(Innbiller meg jeg vil ha mer kontroll på hva slags ørepynt hun bruker (ift allergier) om hun tar hull i ørene som seks-åring enn som sekstenåring, og forhåpentligvis lære henne gode vaner der)

En annen ting er om min evt SØNN kommer og vil ha hull i ørene..... :wink: Synes det er kjempeharry med gutter/hull i ørene, så håper den dagen ikke kommer :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er nrett og slett IKKE pent med barn under 4-5 år med hull i ørene. Burde vente til de er sånn ca. 7-8 år. Det er min minstegrense.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...