AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Jeg bruker Oralcon. Gjorde ferdig ett brett med 21 piller, tok siste pille på en mandag. Tenkte deretter å ha 7 dagers pillefri uke. Men siden jeg ønsket å flytte hvilken dag jeg får mensen på, forkortet jeg den pillefri uka, og begynte på neste brett på torsdag (altså kun 3 dager etter forrige brett ble avsluttet). Torsdag kveld (samme dag som nytt brett startet) fikk jeg mensen, og hele fredag blødde jeg ganske mye. Lørdag blødde jeg ingenting, men plutselig på kvelden begynte jeg å blø skikkelig mye! Er dette normalt? Trodde jeg var ferdig med bortfallsblødningen siden jeg ikke blødde noe nesten hele lørdag. Blir litt bekymret siden jeg plutselig begynte å blø veldig. Tidligere har jeg hatt mensen i 1-2 dager i den pillefri uka, og det har aldri kommet mer blødninger sånn plutselig som denne gangen. Anonymkode: 758b0...3fc
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Hvorfor hopper du ikke bare over den blødningen? Anonymkode: 4f8f0...5f6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor hopper du ikke bare over den blødningen? Anonymkode: 4f8f0...5f6 Jeg ville jo endre dagen jeg har mensen på! Derfor måtte jeg ha noen dager uten piller. Begynte tidligere på neste brett. Jeg tar piller nå, har gjort det fra og med torsdag. Men blør jo likevel? Anonymkode: 758b0...3fc
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville jo endre dagen jeg har mensen på! Derfor måtte jeg ha noen dager uten piller. Begynte tidligere på neste brett. Jeg tar piller nå, har gjort det fra og med torsdag. Men blør jo likevel? Anonymkode: 758b0...3fc Igjen, bare hopp over mensen. Man må ikke få mensen på p-pillen. Men om du ville forskyve mensen så kunne du like gjerne bare startet på et nytt brett (uten pause) og tatt piller til den dagen du ville at pillefri uke skulle starte om du absolutt liker å blø. Du begynte å ta piller igjen for tidlig. Om du ikke har sluttet å blø ut i neste uke så snakk med lege. Anonymkode: 4f8f0...5f6 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen, bare hopp over mensen. Man må ikke få mensen på p-pillen. Men om du ville forskyve mensen så kunne du like gjerne bare startet på et nytt brett (uten pause) og tatt piller til den dagen du ville at pillefri uke skulle starte om du absolutt liker å blø. Du begynte å ta piller igjen for tidlig. Om du ikke har sluttet å blø ut i neste uke så snakk med lege. Anonymkode: 4f8f0...5f6 Det står i pakningsvedlegget at man kan forkorte den pillefri uka hvis man vil endre dagen den pillefri perioden starter. Det er ikke noe problem for meg å blø 1-2 dager i måneden. Men det er dette som skjedde nå, som bekymrer meg. Kan det være farlig? Anonymkode: 758b0...3fc
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #6 Skrevet 2. september 2018 Det er ikke farlig, ts. Bare kroppen som ble forvirret når du begynte på pillene for tidlig. La det blø seg ferdig en uke, før du begynner på nytt brett. Neste gang; hopp over bortfallsblødning, eller slutt med pillene så du får blødningen ca når du vil, men ikke begynn med pillene for tidlig. Da blir det kluss som du opplever nå Anonymkode: 1d779...209
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #7 Skrevet 2. september 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Det står i pakningsvedlegget at man kan forkorte den pillefri uka hvis man vil endre dagen den pillefri perioden starter. Det er ikke noe problem for meg å blø 1-2 dager i måneden. Men det er dette som skjedde nå, som bekymrer meg. Kan det være farlig? Anonymkode: 758b0...3fc Nei det er ikke farlig. Du rotet bare med hormonene så kroppen din er på bærtur. Anonymkode: 4f8f0...5f6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2018 #8 Skrevet 2. september 2018 Det er absolutt ikke farlig og det går seg til. Hvis du skal gjøre det en gang til så gå på pillene til den dagen du ønsker å få blødning, også du en ukes pause. Så lenge du har tatt minst 21 piller i strekk så spiller det ingen rolle om du velger pause eller ikke pause. Anonymkode: 58b83...215
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå