Gå til innhold

Hodepine...:(

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som sitter på noen gode tips mot hodepine? Må prøve å bremse inntaket av paracet... Er mye plaget med hodepine, skal i CT etter påske for utredning. Until then, noen gode kjerringråd mot denne f***skapen?:)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Du kan prøve isgele. Fåes på helsekosten.

Ellers så hjelper trening.

Egentlig burde jeg ha mange råd siden jeg har hatt mye hodepine de siste 25 årene, men jeg har visst lite å bidra med. Lever periodevis på Ibux og synes at det funker best.

Gjest tivoli
Skrevet

Jeg har også slitt med hodepine de siste fem årene. Det startet med at jeg ble helt avhengig av smertestillende, gikk på ibumetin hver eneste dag; opptil flere gn pr dag. Fikk beskjed om å slutte på dagen etter ca et år, og ble utredet div steder for migrene. Det viste seg at jeg hadde både migrene og spenningshodepine. De siste årene har jeg lært meg til å få et mer stabilt liv ifht kosthold, søvn og stressnivå. Dette har hjulpet meg. i løpet av de siste mnd fikk min fysioterapeut mistanke om astma i tillegg fordi jeg fortsatt slet med stiv nakke. Etter utallige kontroller fikk jeg beskjed i forrige uke om at jeg har stressutløsende astma. Dette kan også forårsake hodepine fordi man ikke puster riktig og dermed heiser skuldrene. Jeg har i løpet av denne tiden gått til mange forskjellige behandlere; kiropraktor, naprapat, akupunktør, div naturleger og det skulle altså en fysioterapeut til for å finne ut at det var astma.

Uansett hva det feiler deg tror jeg at du bør kutte ut tablettene, fordet er så lett å bli avhengig! Lykke til!

Skrevet

Jeg sliter med stresshodepine og migrene, og har noe få triks jeg bruker.

1: Først har jeg en slik "geleøyenmaske" som jeg kjøler godt ned i fryser/kjøleskap og bruker på øynene når jeg migrene. For meg gir dette en viss lindring.

2: Paracet gir lite eller ingen virkning på meg, med det gjør derimot Fenazon-Koffein. Dette får du kjøpt resptfritt på apoteket eller i butikken.

3: Grosse mengden Kaffe. Drikk mye sterk kaffe, og du kan bli helt fint igjen.

4: Ingen sjokkis mens du har vondt.

Dette hjelper meg noe, i hvertfall. God bedring :klem:

Skrevet

Jeg har oppdaget at en iskald klut i nakken og migrenestift i pannen (kjøpes på apotek) faktisk lindrer godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...