AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Jeg har trappet ned en stund nå på antidepressiv medisin, i samråd med psykiater. Men i det siste har jeg hatt så mye bivirkninger, selv og om jeg bruker lengre tid enn normalt. Svimmel, mye støt i hodet hele tiden, kvalme, og føler meg helt forferdelig. Det kan vell ikke være bra for kroppen? Tenker spesielt på den støt følelsen. Andre som har opplevd det? Hvor lang tid tok det før det forsvant ? Anonymkode: 0f9da...3df
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Det er helt vanlig, særlig den støt følelsen. Går over etterhvert! Men tenker jo selv også at det umulig kan være bra for kroppen, den støt følelsen, WTF ???!! Så jeg rører aldri antidepressiva igjen, det er som lobotomi for hjernen Anonymkode: 22b1b...17b
_popcorn_ Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 Jeg har ikke trappet ned selv, men vet at den støt-følelsen er svært vanlig! Det å få økte bivirkninger, litt på samme måte som når man starter opp, er helt normalt. Det er mye på grunn av det at man skal trappe ned rolig og i samarbeid med helsepersonell Hvor lenge det varer vil variere etter hvor fort du trapper ned, hvor mye du skal trappe ned og slikt. I tillegg varierer styrke/lengde av bivirkninger litt fra person til person. Men, det er helt vanlig det du opplever! Synes du det blir veldig ubehagelig, så snakk med psykiateren om det.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er helt vanlig, særlig den støt følelsen. Går over etterhvert! Men tenker jo selv også at det umulig kan være bra for kroppen, den støt følelsen, WTF ???!! Så jeg rører aldri antidepressiva igjen, det er som lobotomi for hjernen Anonymkode: 22b1b...17b Godt å høre! Er helt forferdelig ! Om jeg klarer å slutte helt nå, så skal jeg aldri røre det igjen !:) Anonymkode: 0f9da...3df
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 Kanskje du trapper ned for fort? Snakk med psykiateren om dette. Jeg kan ikke tenke meg at støt-følelsen er skadelig for kroppen. Som andre sier her, er det vanlig. Anonymkode: e4e44...b8e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #6 Skrevet 1. september 2018 Helt vanlig og litt avhengig av hvilken medisin du slutter på. Jeg lå i et år uker på et mørkt rom og levde på tørt brød fordi jeg var så dårlig. Det blir lettere og lettere etterhvert. Anonymkode: c3cd2...4e3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 Hvilket preparat er det snakk om? Jeg trappet raskt ned på Cipralex, gikk greit. Stoppet brått på Remeron og Wellbutrin, gikk også helt fint. Hva sier legen din da? Anonymkode: bfb08...a8e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #8 Skrevet 1. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du trapper ned for fort? Snakk med psykiateren om dette. Jeg kan ikke tenke meg at støt-følelsen er skadelig for kroppen. Som andre sier her, er det vanlig. Anonymkode: e4e44...b8e Nei det er det jeg ikke gjør bruker lang tid brukte over 1 år på å trappe ned fra 50 mg til 20 mg. Så sto jeg på 20 mg i 1 år og så ned til 15. skal nå bruke over 1 mnd på å trappe ned fra 15 nå:) Anonymkode: 0f9da...3df
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #9 Skrevet 1. september 2018 Jeg trappet ned lengre enn legen sa,tok av en liiiten bit,skar av og unngikk de verste plagene. Over flere mnd,si til legen at du vil trappe langsommere ned,jeg sa ifra at jeg ville bruke mer tid tilslutt Anonymkode: 313d4...a23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå