AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 Jeg er 24 år og 160 cm. Veier 50-52 kg, som ifølge BMI er normalvektig. Men likevel får jeg kommentarer om at jeg er tynn, at jeg burde spise mer osv. Synes også selv at jeg ser tynn ut. Armene og beina mine er som fyrstikker, da det jeg har av fett er samlet rundt magen. Har ikke kvinnelige hofter og lår, og små pupper og rumpe. Egentlig ganske "guttete" utseende. Og alle andre jenter/kvinner i familien min har mye mer feminint utseende enn meg. Vet at det handler om hvordan man føler seg, men jeg blir skikkelig forvirra av dette. Ifølge BMI er jeg normalvektig, men pga. de tynne beina og armene mine er jeg veldig misfornøyd. Mens magen eser ut, og jeg VET at det er den som vil ese enda mer ut hvis jeg legger på meg. Veier jeg egentlig ganske lite? Noen tips til hva jeg kan gjøre med dette? Bortsett fra å snakke med lege, trenger ikke tips om det. Anonymkode: d1ce5...ef6
Roci Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Så lenge du har normal BMI så trenger du ikke tenke på hva du veier. Det du kan gjøre, er å begynne å trene. Styrketrening kan gjøre at armer og bein blir litt kraftigere og mer definerte, og høyintensitets intervalltrening skal være effektivt for å forbrenne bukfett. 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 23 minutter siden, Roci skrev: Så lenge du har normal BMI så trenger du ikke tenke på hva du veier. Det du kan gjøre, er å begynne å trene. Styrketrening kan gjøre at armer og bein blir litt kraftigere og mer definerte, og høyintensitets intervalltrening skal være effektivt for å forbrenne bukfett. Jeg trener allerede styrke på både armer og bein. Men grunnet skader i beina kan jeg ikke løpe. Prøver å trene med høy intensitet på sykkel og ellipsemaskin, men synes det er vanskelig å få det like effektivt som løping. Kan dessverre ikke gjøre noe med at jeg ikke kan løpe Er det noen andre tips for å få bort bukfettet/fordele fettet mer rundt om på kroppen? Anonymkode: d1ce5...ef6
_popcorn_ Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 BMI er bare en indikator. Jeg er 163 og om jeg havner under 55 kg ser jeg veldig tynn ut, og det synes spesielt fort på armer og skuldre. Jeg har også en "firkantet" kropp, uten spesielt mye former. Husker jeg sjekket en gang, hvor jeg regnet ut BMI som sa jeg var undervektig, og hofte/livvidde ratioen sa jeg var overvektig... Så disse tallene er bare en indikator, ikke noe man skal bruke som fasit. Vi kan dessverre ikke fordele fettet på andre måter enn hva kroppen selv vil. Trening er det eneste som hjelper. Trening av overarmer/skuldre vil avrunde "utstikkende skuldre", trening av rompe vil gjøre den mer rund og formfull. Om jeg ser på bilder fra jeg var på din alder, så ser jeg at jeg hadde mer former og mindre "utstikkende" bein.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 Når du har en kroppsform hvor fettet legger seg rundt magen, så er det viktig at du holder deg slank. Styrketrening vil kunne bygge muskler og volum i armer og lår, samt mageøveler. Anonymkode: f25bb...0f4
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. september 2018 #6 Skrevet 1. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Prøver å trene med høy intensitet på sykkel og ellipsemaskin Blir ikke muskler av dette. Styrketrening med vekter og egenvekt med kroppen, push ups, pull ups osv.. er mer effektivt.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 6 minutter siden, Dævendøtte skrev: Blir ikke muskler av dette. Styrketrening med vekter og egenvekt med kroppen, push ups, pull ups osv.. er mer effektivt. Jeg trener jo styrketrening på bein og armer, skriver jeg jo?! Både med vekter og egenvekt. Skrev at jeg trener på sykkel og ellipsemaskin som svar til den som skrev tips om hvordan redusere bukfettet. Les. Anonymkode: d1ce5...ef6
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. september 2018 #8 Skrevet 1. september 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trener jo styrketrening på bein og armer, skriver jeg jo?! Både med vekter og egenvekt. Skrev at jeg trener på sykkel og ellipsemaskin som svar til den som skrev tips om hvordan redusere bukfettet. Les. Anonymkode: d1ce5...ef6 Shit altså... ber så innmari om unnskyldning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå