Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.. lurer på om det er jeg som har misforstått noe. Har aldri hatt kjæreste før jeg giftet meg, så vet ikke noe særlig annet enn ektemannen min. 

Hvis man trenger kos og nærhet, og mannen blir kåt av det, er det vanlig at man skal gjøre det om til noe seksuelt da og han skal komme? Er jeg "luremus" om jeg ikke tenker på konsekvensene?

Eller hvis.. Jeg kysser ham eller tar imot kyss, og han blir kåt..er det vanlig da at man skal fullføre?(at han kommer)? 

Vil ikke være vanskelig, men noen ganger vil man bare kysse eller ha kos uten noe som helst, men føler jeg skuffer ham og lurer ham. Søker ikke intimitet lenger dersom jeg ikke er innstilt på å "go all the way". 

Anonymkode: 9ee6c...848

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor ofte blir det mer enn bare kos, da? Om det for eksempel kun er den siste freddan i måneden, er litt kjipt.

Anonymkode: 09a5c...f85

• Liker 1
Skrevet

Alt utover en klem er å anse som et vorspiel så her må du begrense deg hvis du ikke vil noe mere. Trenger du nærhet og kos så kjøper andre kvinner en katt.

Skrevet

Hvis han blir kåt ofte, og ikke får utløp for det kommer det til å tære på forholdet ganske så raskt. 

Anonymkode: 3273e...763

Skrevet
7 minutter siden, Gud/Jesus skrev:

Alt utover en klem er å anse som et vorspiel så her må du begrense deg hvis du ikke vil noe mere. Trenger du nærhet og kos så kjøper andre kvinner en katt.

Tull.

Snakk med mannen din om dette trådstarter. Fortell han om at du noen ganger trenger kos og nærhet uten at du ønsker sex. Du bestemmer over din kropp. Ikke ha sex uten at du ønsker det.

Anonymkode: 97274...0b7

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han blir kåt ofte, og ikke får utløp for det kommer det til å tære på forholdet ganske så raskt. 

Han kan runke.

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig skal man kunne kose og bare kose. Snakk med han og si at du ikke har lyst på se hver eneste gang dere kysser eller ligger inntil hverandre. 

Anonymkode: 80455...4d9

• Liker 10
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han kan runke.

Det kan han absolutt. Men jeg snakker om følelsen av å bli avvist av den man er glad i. Hvis det skjer daglig så kommer det definitivt til å slå negativt ut. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, kos og intimitet er en del av hverdagen i et godt forhold - uten at det skal bety noe seksuelt med det. Så nei du er ikke "luremus" om han blir kåt av det. Han må lære seg å skille på kroppslig nærhet, og seksuell nærhet.

Anonymkode: 3ed1c...ab0

• Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan han absolutt. Men jeg snakker om følelsen av å bli avvist av den man er glad i. Hvis det skjer daglig så kommer det definitivt til å slå negativt ut. 

Hvordan er følelsen som ts får av at mannen forventer mer enn hun ønsker?

De må snakke sammen om sine behov.

Om han er klar over at hun ønsker sex kun ca 2 ganger pr uke (feks), så må han bare godta det. Det kan virke som at ts og mannen ikke har snakket sammen om disse tingene, ettersom ts nå har begynt med dette: "Søker ikke intimitet lenger dersom jeg ikke er innstilt på å "go all the way".

• Liker 5
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke være vanskelig, men noen ganger vil man bare kysse eller ha kos uten noe som helst, ...

Anonymkode: 9ee6c...848

I slike tilfeller kan du jo snakke med ham, fortelle hva du føler og har lyst til/ikke lyst til. Det å snakke sammen er fine greier, særlig i et ekteskap.

• Liker 3
Skrevet

Kommunikasjon. Snakk med han, heller enn å spørre oss. 

Bare så det er sagt - man bør kunne kose og bli kåt, uten at det trenger å føre til noe mer. 

• Liker 5
Skrevet

Nei, det er ingenting som tilsier at kos, nærhet, kyssing og klining MÅ føre til sex. Av og til er det deilig å la det være med det. Samtidig kan det være veldig vanskelig å takle gjentatte avvisninger, og det kan være et tegn på at dere ikke er seksuelt kompatible. For mange er sex selve limet i forholdet, og da svekkes det uten. Og vær obs på at dersom avvisningene blir for mange, vil han kunne trekke seg bort fra all nærhet selv også. Det er en vanskelig balansegang dersom man har såpass forskjellig lyst.

• Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan oppleves som følelsesmessig avvisning at et behov for nærhet forventes å skulle lede til sex hver gang. 

Anonymkode: b9843...420

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, Sphere skrev:

Nei, det er ingenting som tilsier at kos, nærhet, kyssing og klining MÅ føre til sex. Av og til er det deilig å la det være med det. Samtidig kan det være veldig vanskelig å takle gjentatte avvisninger, og det kan være et tegn på at dere ikke er seksuelt kompatible. For mange er sex selve limet i forholdet, og da svekkes det uten. Og vær obs på at dersom avvisningene blir for mange, vil han kunne trekke seg bort fra all nærhet selv også. Det er en vanskelig balansegang dersom man har såpass forskjellig lyst.

Derfor bør de snakke sammen. Ts har jo "løst" dette ved å unngå intimitet når hun ikke ønsker sex (Søker ikke intimitet lenger dersom jeg ikke er innstilt på å "go all the way"), og dermed blir han ikke direkte avvist. 
Hvis ts og mannen snakker om dette, kan de kanskje komme frem til at de kan ha intimitet uten sex, og at han ikke forventer sex hver gang de har intimitet. Kanskje hun kan si klart fra hver gang hun har lyst på sex og hver gang hun vil være intim uten sex? Om mannen respekterer henne og elsker henne, godtar han det.

• Liker 1
Skrevet

Det er selvfølgelig ikke slik at all nærhet og kos skal måtte føre til sex. Det hadde vært utrolig slitsomt. Dere burde ha en samtale om dette. Har dere sex ofte? Hvor ofte tar du initiativ til sex?

Erfaringsmessig så kan oppførsel som dette være et symptom på at mannen føler at han ofte blir avvist. Han gjør da det stikk motsatte av drt han burde gjøre og tolker all intimitet som en mulig invitasjon til sex. Noe som fører til mer avvisning og dermed frustrasjon fra begge parter i forholdet. Frustrasjon fra han fordi han føler seg lite maskulin og ubegjært (en utrolig kjip følelse). Kanskje spesielt i disse tider når annet hvert program på TV handler om usympatiske mennesker som får ha seg så mye de bare vil mens han ikke klarer å sjekke opp sin egen kone. Frustrasjonen bygger seg også opp fra hennes side fordi hun begynner å føle deg som et bruksobjekt og ikke alltid forstår hvorfor mannen er irritert.

• Liker 1
Skrevet

Du trenger å snakke med mannen din om hva som gjør deg kåt. Han er forhåpentligvis ikke interessert i å bruke deg som et verktøy til å få orgasme om du selv ikke har glede av det. Kommunikasjon er nøkkelen til mye. Fortell ham det du skrev i HI, uten å klandre.

• Liker 1
Gjest Lexie Grey
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, kos og intimitet er en del av hverdagen i et godt forhold - uten at det skal bety noe seksuelt med det. Så nei du er ikke "luremus" om han blir kåt av det. Han må lære seg å skille på kroppslig nærhet, og seksuell nærhet.

Anonymkode: 3ed1c...ab0

Akkurat dette! ^

Kos og nærhet er en stor del av et forhold som styrker kjærligheten mellom dere og som absolutt ikke trenger å føre til sex hver gang. Du er ikke luremus! Men kjære deg TS, snakk sammen om dette. Du skal aldri føle press til å gjøre noe seksuelt som du ikke har lyst til, bare fordi du er mer uerfaren enn mannen din. Man trenger begge deler i et forhold. Både kroppslig emosjonell nærhet og seksuell nærhet. Man skal kunne ligge i fanget til hverandre å se film uten at det  føre til sex, eller stryke hverandre i håret med kyssing og kos uten at det må bli sex ut av det hver gang. Men vær så snill og snakk sammen. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor bør de snakke sammen. Ts har jo "løst" dette ved å unngå intimitet når hun ikke ønsker sex (Søker ikke intimitet lenger dersom jeg ikke er innstilt på å "go all the way"), og dermed blir han ikke direkte avvist. 
Hvis ts og mannen snakker om dette, kan de kanskje komme frem til at de kan ha intimitet uten sex, og at han ikke forventer sex hver gang de har intimitet. Kanskje hun kan si klart fra hver gang hun har lyst på sex og hver gang hun vil være intim uten sex? Om mannen respekterer henne og elsker henne, godtar han det.

Kommunikasjon må selvsagt til. Hun må kommunisere hva hun trenger, men det må selvsagt han få lov til også. De må respektere hverandres ønsker om dette skal fungere, og finne en løsning som fungerer for begge. Det er jo ikke sikkert det handler om manglende respekt eller kjærlighet i det hele tatt, men at de ikke er seksuelt kompatible og dermed ser for seg en uløselig problemstilling. Det å legge store bånd på lyst og følelser fungerer sjeldent i lengden.

Ellers enig med din tilnærming. Hun får sitte med nøkkelen en stund, og han får en tilvenning til at det går an å bare kose. Så får han se på hyppighet etterhvert, og vurdere om dette er en løsning han kan være med på. 

Skrevet

Er det ingen som reagerer på at det TS betegner som å "fullføre" er at HAN kommer? Hva med deg da? Dette er jo selve oppskriften på at du på et eller annet tidspunkt skygger unna hele sexlivet. Nei, sex innebærer at BEGGE kommer! Jeg har vært gift i mange år, og hver eneste kveld ligger vi tett inntil hverandre og kysser og stryker på hverandre en lang stund. Da kommer jeg ofte i modus for sex etterhvert.  Uansett merkes det fort om begge vil, og da er det en selvfølge at jeg kommer først, så han. Du må forklare mannen din at jo mer kos, desto større er sjansen for at du får lyst på sex ihvertfall noen av gangene. Og selvsagt må du ha like stort utbytte av sexen som det han har, ellers så blir det jo kroken på døra ganske snart.

Anonymkode: 763c3...32b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...