Gå til innhold

Sex er ingen menneskerett

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv om det virker som mange menn tror at det er det.

Anonymkode: 70529...972

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kan ikke virke slik. Derimot virker det som mange kvinner tror at mange menn tror dette, men det er kun kvinners egne vrangforestillinger. Man må ha lov til å være skuffet over at man feks ikke har hatt sex på lenge uten at slike som deg skal komme hylende med at sex ikke er en menneskerett. Selvsagt er det ikke det, men det betyr ikke at man ikke vil savne det om man ikke har "tilgang" på sex!

Anonymkode: b17b0...c3e

• Liker 20
Skrevet

Jeg er altså så glad for at det finnes noen der ute som gidder og ønsker og orker å knulle oss!

Tross allslags vær, tross allslags nevroser, tross allslags nykker fra sutrende storforlangende pripne sofa-prinsesser som ikke gidder å velte seg ut, så er det fortsatt noen som melder seg til tjeneste og holder utstyr og kunnskaper ved like, natt og dag, år etter år.

Nei, sex er ingen menneskerett.

Det er en BRAGD!

Anonymkode: 8287b...0e8

• Liker 5
Skrevet

Hadde det ikke vært fantastisk om alt som var behagelig var en menneskerett?

Anonymkode: 53ba1...6e6

• Liker 1
Skrevet

Haha. Tror vi skal prise oss lykkelig over at sex er viktig for menn, akkurat som omvendt. Hadde blitt et helvetes styr å skulle få seg noe dersom alle menn var skrudd sammen slik at de skulle ha en veeeeldig god grunn for å ha sex. At det noen ganger kan virke som at de som ikke får seg noe tror det er en menneskerett, er nok prisen vi må betale. Uten at jeg opplever det så ofte selv egentlig.

Anonymkode: 272a5...076

• Liker 4
Skrevet

Kvinner må for all del velge å avvikle sexlivet i forholdet. Men hvorfor blir de da så opprørt over at mannen etter årevis ufrivillig delvis eller fullstendig sølibat oppsøker et utløp for dette primærbehovet utenfor hjemmet?

Et sexliv er en viktig del av avtalen når man går inn i et forhold så hvorfor er det en menneskerett at man skal kunne forvente at partneren lever uten?

Anonymkode: 06a35...51a

• Liker 5
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det kan ikke virke slik. Derimot virker det som mange kvinner tror at mange menn tror dette, men det er kun kvinners egne vrangforestillinger. Man må ha lov til å være skuffet over at man feks ikke har hatt sex på lenge uten at slike som deg skal komme hylende med at sex ikke er en menneskerett. Selvsagt er det ikke det, men det betyr ikke at man ikke vil savne det om man ikke har "tilgang" på sex!

Anonymkode: b17b0...c3e

Kvinner tror at menn tror dette? At 99% voldtektsmenn er MENN sier jo sitt. At #metoo i det hele tatt var en nødvendig kampanje sier jo sitt. At det hver dag her inne på dette forumet er menn som mener akuratt det, at sex er deres rett, enten de mener kvinner er slemme hekser som ikke gir de sex, eller forsvarer kjøp av sex fordi de selv er så desperate, eller dysser ned hendelser som er helt klart over grensa mtp seksuell trakassering og overgrep - det sier ganske mye om at det er altfor mange menn som tror og mener dette. Det er ikke noe kvinner tror at menn tror, det er noe som tydelig vises i samfunnet at mange menn tror.

Det er såklart lov å være skuffet på mangler av goder i livet sitt, men man kan velge selv om man vil la livskvaliteten sin ligge i hvor mye penger eller hvor mye sex man har eller ikke har. Jeg skulle skikkelig gjerne hatt en lamborghini og villa og kjærlighetsfull massasje av en mann som elsket meg hver kveld og ga meg orgasmer på rams, men sånn er ikke livet, og jeg hater ikke på andre som har de godene jeg vil ha fordet. Om jeg lar det påvirke meg ytterligere, eller savner det og fokuserer på det så sitter den avgjørelsen kun i hodet mitt, akuratt som for de mennene som i hodet sitt innbiller seg at det er synd på de fordi de ikke har fått ha sex på 2 år eller at deres selvbilde avgjøres av om de har sex eller ikke. DET er vrangforestilling, nemlig.

Anonymkode: aa8aa...746

• Liker 8
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

At 99% voldtektsmenn er MENN sier jo sitt. 

Men 99% av menn er ikke voldtektsmenn. Virker som du sliter med logisk tenkning. 

At #metoo i det hele tatt var en nødvendig kampanje sier jo sitt. 

#metoo hander om maktmisbruk, og menn har også blitt rammet. 

At det hver dag her inne på dette forumet er menn som mener akuratt det, at sex er deres rett, enten de mener kvinner er slemme hekser som ikke gir de sex, eller forsvarer kjøp av sex fordi de selv er så desperate, eller dysser ned hendelser som er helt klart over grensa mtp seksuell trakassering og overgrep - det sier ganske mye om at det er altfor mange menn som tror og mener dette. Det er ikke noe kvinner tror at menn tror, det er noe som tydelig vises i samfunnet at mange menn tror.

Grei påstand, kom med lenker. Post lenker til innlegg hvor menn skriver det du her påstår. 

Det er såklart lov å være skuffet på mangler av goder i livet sitt, men man kan velge selv om man vil la livskvaliteten sin ligge i hvor mye penger eller hvor mye sex man har eller ikke har. Jeg skulle skikkelig gjerne hatt en lamborghini og villa og kjærlighetsfull massasje av en mann som elsket meg hver kveld og ga meg orgasmer på rams, men sånn er ikke livet, og jeg hater ikke på andre som har de godene jeg vil ha fordet. Om jeg lar det påvirke meg ytterligere, eller savner det og fokuserer på det så sitter den avgjørelsen kun i hodet mitt, akuratt som for de mennene som i hodet sitt innbiller seg at det er synd på de fordi de ikke har fått ha sex på 2 år eller at deres selvbilde avgjøres av om de har sex eller ikke. DET er vrangforestilling, nemlig.

Men du er forferdelig negativ da, så det er åpenbart at det er noe som gjør deg til en bitter person. 

Anonymkode: 51268...1b4

• Liker 6
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men 99% av menn er ikke voldtektsmenn

Kilde takk.

Anonymkode: d8433...b87

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke en menneskerett å ha sex, men det bør definitivt være en menneskerett å kunne forlate en partner som ikke vil ha sex slik at man kan finne noen som vil.

Anonymkode: 572b3...b66

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Kilde takk.

På at ikke 99% av menn er voldtektsmenn? Bevisets byrde ligger på den som kommer med påstanden. 

• Liker 5
Skrevet

"Det er ikke en menneskerett..." er en av de aller dårligste argumentene som eksisterer. 

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kilde takk.

Serr? 

Anonymkode: 5bee6...2da

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På at ikke 99% av menn er voldtektsmenn? Bevisets byrde ligger på den som kommer med påstanden. 

Herlig semantikk!🤭

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herre min hatt, du har jo misforstått alt om kjærlighet. Det var en tråd her i går, "hva er det beste med sex" var vel spørsmålet. For uten om flere flåsete svar, så var flesteparten av svarene intimitet og nærhet

Så kan du stille deg spørsmålet - hva betyr intimitet og nærhet i et forhold, hvor viktig eller hvor uviktig er det i et forhold. Kan man erstatte all sex med f.eks. kos og klem, eller utløser også sex andre viktige ting som en ikke får med kos og klem. 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det virker som mange menn tror at det er det.

Anonymkode: 70529...972

Jeg tror på at du tror dette, men det er nok ikke så utbredt som det fremstår i hodet ditt :)

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Nettopp. Du kom med påstand at 99% av menn ikke er voldtekstmenn. Kilde please.

Anonymkode: 80fda...342

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Du kom med påstand at 99% av menn ikke er voldtekstmenn. Kilde please.

Anonymkode: 80fda...342

Nullhypotesen må vel være at noen ikke har gjort noe kriminelt. Man kan ikke bevise en negativ påstand. Utrolig hvor mange kjønnsforkjempere det finnes der ute som egentlig opptrer som sjåvinister.

Anonymkode: 18589...693

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Rotehodet skrev:

Herre min hatt, du har jo misforstått alt om kjærlighet. Det var en tråd her i går, "hva er det beste med sex" var vel spørsmålet. For uten om flere flåsete svar, så var flesteparten av svarene intimitet og nærhet

Så kan du stille deg spørsmålet - hva betyr intimitet og nærhet i et forhold, hvor viktig eller hvor uviktig er det i et forhold. Kan man erstatte all sex med f.eks. kos og klem, eller utløser også sex andre viktige ting som en ikke får med kos og klem. 

Herre min rumpetaske, det er åpenbart du som har misforstått.

Ja, intimitet og nærhet er helt vesentlig i et forhold, og som du så i den tråden du refererer til fortalte også flere at det var kun gjennom sex de opplevde nærhet og intimitet. Når de ikke opplever det ellers i forholdet så blir jo det det beste med sexen.
Det er grusomt trist at mange har blitt redd for useksuell intimitet og mange, spesielt menn tror at sex er nøkkelen fordi det er intimt, når den virkelig betydningsfulle intimiteten er useksuell.
Selvom sex er hyggelig og fint så er det absolutt ingen menneskerett eller et behov, det er et fokus pga en lyst man har, samme lyst man har på andre goder , men ikke nødvendigheter her i livet. Derav mitt eksempel med lambourghini. Attention grows where attention is put. Få andre prioriteringer om et fokus plager din livskvalitet.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...