Gå til innhold

Svigermor dør og jeg er trist og sint.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tiden er inne nå snart. Ett lagt godt liv og hun begynner å gjøre seg klar til å dra. Det er så vondt å skulle miste. Hun er så god og så glad i alle. Samtidig forstyrres vi. Noen har lurt henne for penger. En judas. Vi spurte i dag, hva med pengene du har lånt? Nei det var hennes lån, sto i hennes navn. Judas har ikke tenkt å gjøre opp for seg. Når hun dør slettes gjelda hun tok opp som han skulle betale. Alle kredittkort ol er også tømt.  

Jeg vil ha mine siste dager sammen med henne uten slike problemer. Jeg vil sørge i fred uten å lure på hvordan vi skal klare å dekke opp dette uten å bli sittende med gjeld som en annen har brukt. 

Anonymkode: b45d6...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men herregud, om svigermor har lånt noen andre penger skal du ikke bry deg om det, ikke din sak. Du som er judas her, skinnhellig. 

Anonymkode: 23588...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tapte penger, og dama er snart dau. Jeg gråter IKKE med deg. Ikke spill lotto!

Anonymkode: 49b9d...000

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger dere offentlig skifte så overtar dere verken gjeld eller formue. Det kan være lurt å velge om det ike er annet enn gjeld å arve.

Anonymkode: d794e...e00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velger dere offentlig skifte så overtar dere verken gjeld eller formue. Det kan være lurt å velge om det ike er annet enn gjeld å arve.

Anonymkode: d794e...e00

Det er det vi skal gjøre. Det er ingen som bryr seg om arven andre enn judas som nå gleder seg til å få slettet sin gjeld. Forøvrig ble damen avskiltet økonomisk hos namsmannen pga dette. Til sammen er det snakk om en million som er tatt. Det er slemt å lure sin gamle kjære på den måten og attpåtil la venner bidra i svindelen. Og mor prøver bare å være snill, det har vert den eneste måten å få oppmerksomhet på av judas. Og nå som det er tomt for penger (hun skal jo betale sine regninger med de pengene har han tatt) stikker han. Nekter å besøke henne på dødsleiet. 

Anonymkode: b45d6...92e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil, den eneste måten å unngå å arve gjeld er å frasi seg arv. Dvs at dere ikke engang får beholde småting, dere er får ingenting... Offentlig skifte betyr bare at det er en offentlig instans som overtar fordelingen av verdier/gjeld og dere betaler en viss sum for det. 

Jeg skjønner forøvrig godt at du er sint og lei, det er ikke slik det skal være og det er klart det er en ekstra belastning å tenke på at noen nære har svindlet et kjært menneske som ligger på dødsleiet. 

Anonymkode: c3e26...08b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråletårer
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg ikke husker feil, den eneste måten å unngå å arve gjeld er å frasi seg arv. Dvs at dere ikke engang får beholde småting, dere er får ingenting... Offentlig skifte betyr bare at det er en offentlig instans som overtar fordelingen av verdier/gjeld og dere betaler en viss sum for det. 

Jeg skjønner forøvrig godt at du er sint og lei, det er ikke slik det skal være og det er klart det er en ekstra belastning å tenke på at noen nære har svindlet et kjært menneske som ligger på dødsleiet. 

Anonymkode: c3e26...08b

Jo da du får arve små ting. Staten bryr seg pent lite om koppen farmor fikk i dåp osv. Men støre ting som hus og bil. Det vil de ta. Ting med  verdi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...