Gå til innhold

Si ifra om lyder sent på natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det innafor å si ifra om at det er lytt - til utleier? Er nemlig veldig lytt og får ikke sove når musikken og tven står på for fullt, samt høylytt snakking osv.(langt utover natten) Har bodd her et år, men har bare blitt verre.. 

Anonymkode: 32891...abc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt innafor å si i fra :) 
Du trenger jo ikke fremføre det som en klage, men si noe sånt som "vet ikke om dere er klar over det, men det er fryktelig lydt mellom boligene. Jeg hører spesielt godt tv og musikk noen ganger på natten."

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Det er helt innafor å si i fra :) 
Du trenger jo ikke fremføre det som en klage, men si noe sånt som "vet ikke om dere er klar over det, men det er fryktelig lydt mellom boligene. Jeg hører spesielt godt tv og musikk noen ganger på natten."

Tror nesten jeg bør gjøre det ja.. Men vil ikke det skal bli noe ubehagelig :) Men bør jo tas hensyn, akkurat som jeg tar hensyn til de
ts

Anonymkode: 32891...abc

Skrevet

Jeg flyttet for 2 år siden, og hørte aldri noe fra paret over meg. Jeg antok at det var godt lydisolert, spesielt siden dem var to og jeg kun hørte eventuelt støvsuging. 
Så flyttet det en ny inn for ett år siden der, og jeg fikk sjokk over hvor lydt det faktisk var! Skikkelig dårlig samvittighet for de forrige naboene mine 😛 Men jeg sa pent i fra til han nye "tenkte bare si at det er ganske lydt og jeg hører godt spesielt når du har besøk... Det har ikke vært plagsomt til nå, men tenkte det var greit du var klar over det" Ingen av oss er følsom for lyd da, så vi fikk en fin tone, hvor vi skal varsle hverandre dersom det blir plagsomt mye støy :) Poenget er at det er faktisk ikke sikkert dem er klar over hvor lydt det er. Jeg var ikke klar over det, og har sikkert plaget de forrige naboene mine i ett år med musikk på natten 😮 

• Liker 1
Skrevet

Opplevde det samme som brukeren over. Det hadde vært stille og ikke en lyd fra naboen over meg. Da ny nabo kom, så ble jeg veldig overrasket. Nå hører jeg musikk, iblant TV, og også når han har besøk. Ikke noe plagsomt da heldigvis.

Det er bare å si fra på en hyggelig måte. 

Anonymkode: 01eb7...f1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...