Gå til innhold

Er det sant? (tyggis i magen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor jeg har det fra, men mener jeg har hørt det fra jeg var liten. Er det sant at dersom du svelger en tyggis, så kommer den ikke ut på syv år!? :o

Eller har jeg blitt grundig lurt? :ler:

Og hvis det (av en eller annen grunn) er sant: Hvordan går det an?!?!

Skrevet

Det trodde jeg også på før. :ler:

Men jeg tror jeg leste eller så på et program et sted at den går igjennom deg som all annen mat men blir bare ikke fordøyd.

Gjest gjest1
Skrevet

jeg tror at da skulle jeg være merkbart større, for jeg har en uvane å svelge tyggis og spiser massemasse tyggis (jadajada) men jeg hørte det samlet seg på "brystkassa" rett over puppene til en stor klump og ga deg pustevansker, nei nå har jeg aldri... urk! Tror du driter det normalt ut som annen mat jeg :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Det lærte jeg og når jeg var liten :ler: Så den dag i dag svelger jeg ikke tyggis. Men jeg tror nok den egentlig kommer ut sammen med alt det andre.

Skrevet

Hihi!!

Så merkelig! hvis det da ikke er sant, noe jeg tviler på, hvem er det som kom på å si at "hei, vi sier at den ikke kommer ut på 7 år"?!?

Hva er hensikten liksom? :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Mødre :roll: Lillemann her svelger tyggisen bare for at han skal få en ny som smaker masse. Og han kan svelge en pakke på fem minutter. Da er det bra fristende å si at dersom han svelger dem så kommer de ikke ut på syv år :wink:

Skrevet

flott! Da har vi avlivet den myten! :ler:

Da kan jeg svelge tyggis uten å være urolig for hvor mange jeg har samlet opp nedi der. :wink:

Skrevet
"7. Er det usunt å svelge tyggegummi?

Nei. Tyggegummi følger samme vei som alt annet som svelges, og blir skilt ut på akkurat samme måte som fruktsteiner, for eksempel."

Tatt fra http://gammel.viover60.no/helse/art.01/tyggis.html

:ler:

Vil det seie at det ikkje begynne å vokse tre i magen min når eg svelge fruktsteinar?

:klø:

Gjest gjesta
Skrevet

Vil det seie at det ikkje begynne å vokse tre i magen min når eg svelge fruktsteinar?

Jeg håper ikke det! :ler:

Grantre stikker!! :hår:

Gjest Daniella_
Skrevet

Husker jeg trodde på det selv :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg fikk også høre det når jeg var lita, og nå endelig i en alder av 24 fikk jeg avbekrefta det.

Just about time :wink:

Skrevet

Husker jeg trodde på det selv :ler:

Bra det ikkje berre er mi mamma som kjem med sånne skrøner! :ler:

Men det funka jo då...

Gjest GreenSky
Skrevet

Hadde fordøyelsen vår vært så dårlig at en tyggis var i magen i 7 år, hadde det nok systemet funket temmelig dårlig, gitt. :)

Skrevet

Husker jeg leste en barnebok om en som hadde et tre som vokste inni seg og ut munnen. Senere samme dag spiste jeg en hel drue. Fikk ikke sove den natten jeg. (tror jeg var 7 år) :ler:

Gjest gjesta
Skrevet
Husker jeg leste en barnebok om en som hadde et tre som vokste inni seg og ut munnen. Senere samme dag spiste jeg en hel drue. Fikk ikke sove den natten jeg. (tror jeg var 7 år) :ler:

Stakkars deg! :klem: Hadde fått mareritt :ler:

Skrevet

Har hørt at det er visse stoffer i tyggisen som ikke blir borte før det har gått lang tid jeg. Men om det er sant eller ikke... Tja... Hvem vet?!

Skrevet

Alle som har skifta bleie på barn som har fått i seg tyggis eller hjulpet barn med å tørke på do vet at det slettes ikke tar 7 år. :ler:

Skrevet
"7. Er det usunt å svelge tyggegummi?

Nei. Tyggegummi følger samme vei som alt annet som svelges, og blir skilt ut på akkurat samme måte som fruktsteiner, for eksempel."

Tatt fra http://gammel.viover60.no/helse/art.01/tyggis.html

:ler:

Fruktsteiner skilles ut??? :o .. men de samler seg jo i blindtarmen .. :ler:

og vi som har fjernet den har et problem .. (fikk jeg høre da jeg var liten .. så jeg måtte ikke svelge dem)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...