Gå til innhold
AnonymBruker

Kresen jente

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trenger litt råd her, for dette er et følsomt tema, og det er nok mange som vil dømme meg for å ikke ha innført bedre kostholdsvaner.... Men 11-åringen min (jente) har alltid vært veldig småspist og kresen. Det har vært en evig kamp å få henne til å spise grønnsaker og næringsrik mat. Hun sitter og pirker i middagen, og overdriver hvor vondt alt smaker. Så jeg har dessverre ofte tydd til enkle løsninger som pasta og pommes frites. Så selv om hun spiser lite så spiser hun energitett mat, og får nok kalorier av denne maten. Vi har kun godteri på lørdagen, men jeg mistenker at hun handler snop for lommepengene sine.

Hun har ingen mangelsykdommer, er tynn, men har vokst mye i høyden, og har masse energi. Nå har hun begynt med sport, og jeg tenker at behovet for næringsstoffer vil være større. Håpet at hun ville vokse det av seg, men det ser ikke sånn ut.

Andre i samme situasjon? Råd?

Anonymkode: c0269...e4a

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Liker hun kjøttkaker, karbonader, pølser, kylling eller noen form for fisk?

Da kan du evt starte med å bytte ut vanlige pølser, kjøttkaker og pølser med dem som er laget med 40% grønnsaker, og grønnsakspasta. Kyllingpølser er og ganske så sunt ift mye annet. 

Fisk kan jo være i mange former. Finnes fiskekaker som er hjerteformede, dette funket på niesa mi som ikke likte fisk. Fiskepinner er bedre enn ingen fisk. 

Lag Pomfri på egenhånd. Enten søtpotet eller vanlig potet. Litt olje og krydder og inn i ovnen. Mye bedre enn ferdigkjøpt. 

Håper noen av disse tipsene kan hjelpe 😊

Anonymkode: 3dfea...31e

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her