Gå til innhold

"En god far"


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hvordan skal en god far være?Hvilke egenskaper er de viktigste,og hvordan skal han være sammen med barnet sitt?Noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

En god far er snill, omsorgsfull, leken, fornuftig m.h.t mat, hygiene og leggetider, oppmerksom, bestemt (grensesettende) og gjør alltid sitt beste for barnet.

Og så gjør han ting på sin egen måte, uten å spørre barnets mor om alt. Han krangler ikke med barnets mor foran barnet. Han tar initiativ til å gjøre ting sammen med barnet. Og så liker han å ha barnet/barna alene, så mammaen får fri innimellom. Og så mener han at bostedet må holdes nogenlunde rent og ryddig; og gjør gjerne husarbeidet selv, fordi barnet skal vokse opp i et sivilisert hjem. :ler:

Min samboer/guttungens pappa i et nøtteskall, han ser jeg på som en veldig god far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

En god far er en mann med sunn fornuft og godt vett som gjør så godt han kan. Også er det en mann som prioriterer å kommunisere med barna sine.

Også er det en mann med empati, respekt for andre mennesker, gode holdninger og et sundt verdisyn.

Tror ikke husarbeidsfordelingen har så mye å si i så måte egentlig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god far er snill, omsorgsfull, leken, fornuftig m.h.t mat, hygiene og leggetider, oppmerksom, bestemt (grensesettende) og gjør alltid sitt beste for barnet.

Og så gjør han ting på sin egen måte, uten å spørre barnets mor om alt. Han krangler ikke med barnets mor foran barnet. Han tar initiativ til å gjøre ting sammen med barnet. Og så liker han å ha barnet/barna alene, så mammaen får fri innimellom. Og så mener han at bostedet må holdes nogenlunde rent og ryddig; og gjør gjerne husarbeidet selv, fordi barnet skal vokse opp i et sivilisert hjem.  :ler:  

Min samboer/guttungens pappa i et nøtteskall, han ser jeg på som en veldig god far.

Min også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er egentlig ikke enig med wynja, hun legger stor vekt på hvor mye pappaen legger til rette for mammaen. Jeg syns ikke det er så relevant for hans forhold til barnet.

Min far har ikke vært noen god ektemann. Men han er en god far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Husarbeidsfordelingen er ikke viktig- men jeg synes en god far (og god mor, for den saks skyld) ikke lar huset gro over av rot og skitt. Det har noe med ungenes oppvekstmiljø, og trivsel å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Husarbeidsfordelingen er ikke viktig- men jeg synes en god far (og god mor, for den saks skyld) ikke lar huset gro over av rot og skitt. Det har noe med ungenes oppvekstmiljø, og trivsel å gjøre.

Joda, men da snakker man jo om omsorgssvikt. I såfall er det jo viktig at barna får mat og klær også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Joda, men da snakker man jo om omsorgssvikt. I såfall er det jo viktig at barna får mat og klær også :wink:

Var derfor jeg skrev fornuftig m.h.t mat, hygiene og leggetider også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...