Gå til innhold

Hva synes dere om Dronning Sonja?

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, Mkigjen skrev:

Som er?

Det skal nok henge i luften...😅

Anonymkode: 82a0a...a8c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 hours ago, HanenIFlokken said:

Har hørt om folk som har hatt endel med henne å gjøre ifm førstegangstjeneste, og hun skal være en skikkelig drittkjerring i forhold til slik hun fremstår på tv og ellers. 

Jeg kan dog ikke si om dette er sant eller noe. 

Har hørt gardister klage over henne jeg også. Men hun har vært dronning i snart 30 år. Det ville vel vært rart om det ikke fantes noen som hadde jobbet rundt henne som hadde noen negative historier.  Ofte er det også den samme vandrehistorien som går igjen og jeg tenker at om Sonja virkelig var ille så hadde man hatt flere historier om det rundt henne. Det er rundt 1000 gardister, førstegangstjenesten er ett år. Da har man vel 30 000 som kan fortelle historier. 

Mange som misforstår også. At man får kjeft fra sjefen om man gjør en dårlig jobb så betyr jo ikke det at sjefen er en dårlig person. Og sjefen kan jo også ha hatt en dårlig dag hun også og da kan det være hun blir unødvendig hard i kritikken. 

Når det er sagt så har jeg aldri møtt Sonja og har hverken godt eller dårlig inntrykk av henne. 

Anonymkode: 1ec59...f82

• Liker 8
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert trivelig, men håpløst at pressen skjuler hennes store hemmelighet.....

Anonymkode: 31dc0...c6d

Hvorfor er det håpløst?

"Hennes store hemmelighet" har ingenting med hennes rolle som dronning å gjøre.  Hvis hun har en "hemmelighet" for offentligheten, er det helt sikkert ikke hemmelig for familien.

PS: Jeg vet ikke hvilken hemmelighet det siktes til, men uansett hva det gjelder er det ingenting vi har behov for å vite.  (Unntak: kriminelle handlinger som direkte eller indirekte påvirker andres liv negativt.  Eks vold, rus, fyllekjøring, svindel osv)

Anonymkode: f3281...8e5

• Liker 4
Skrevet

Dronning Sonja er en flott kvinne! En hederskvinne!

Anonymkode: ce513...245

• Liker 4
Skrevet

Jeg glemte å svare på HI.

Jeg har et veldig godt inntrykk av henne, og mener hun gjør en god figur som representant for Norge.
Jeg møtte henne en gang da hun var kronprinsesse, og fikk inntrykk av at hun er et varmt og godt menneske som kan være streng når situasjonen tilsier det. 
Mitt inntrykk er at hun holder strengt på etiketten i formelle sammenhenger, men at hun er uhøytidelig og humoristisk i mer uformelle settinger.

Anonymkode: f3281...8e5

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker henne bedre og bedre med årene. Henne interesser, kunst og slikt, deler vi ikke. Men jeg synes hun gjør en utmerket jobb som Dronning av Norge. Hun virker reflektert og ærlig.

Også Kongen som stadig gjør litt narr av henne, Troll :)

Jeg ønsker å bevare monarkiet. Tror Haakon og MM vil gjøre en like god jobb når det blir deres tur.

Anonymkode: eee84...aea

• Liker 9
Skrevet

Jeg er glad i vår dronning, jeg; glad i kongen også. De er et kongepar vi kan være stolte av.

Dronningen virker for meg å være en dame med både menneskelig varme og styrke.

Anonymkode: 87f60...a73

• Liker 4
Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg synes ikke hun er spesielt flink i rollen eller at hun representerer Norge utpreget bra. Hun får vel ståkarakter på jobben som dronning, men ikke noe spesielt mye mer.

Skrevet

Hun er en interessant person. Hun må jo være en sterk person. Tror også at hun har en del humor, selv om hun ikke er den som kommer med så mye selv, men hun har glimt i øynene. Dessuten er hun opptatt av kunst og naturen. Hun har kreative evner. 

Hun har jo også oppdratt to veldig ulike barn! Ihvertfall på de måtene vi ser dem på. Det sier meg at kongen og dronningen har latt barna få utvikle sin egen personlighet. De tok tydeligvis godt i mot både Mette Marit og Ari. Så de er ihvertfall ikke dømmende. Liker henne jeg. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg kjenner et par stykker som har vært i Garden, og ingen av dem hadde noe vondt å si om vår kongefamilie,

Han ene skrøt spesielt av kronsprinsparet.

Anonymkode: 87f60...a73

• Liker 2
Skrevet

Har verken noen utpreget negativ eller positiv innstilling til henne. Hun er sikkert hyggelig. Jeg er ikke så opptatt av monarkiet, synes det er temmelig utdatert.

Generelt så får jo kongehusets medlemmer overdrevent mye positiv omtale, hyllest og romantisering i medier. Det er liksom ikke måte på hvor fantastisk spesielle de er, hver gang de fyller rundt år eller har gullbryllup så er det en eneste strøm av floskler og hyllester. Men for de fleste med en viss porsjon gangsyn så er det jo tydelig at de er temmelig ordinære alle sammen, ingen av dem er spesielt begavet eller interessante i seg selv. Hadde de jobbet på postkontor eller i kommunen så hadde ingen sett to ganger på dem. Det er selve rollen og statusen som glitrer, hvem som helst kunne fylt den (nesten, i hvert fall).

Anonymkode: dc4e3...fd9

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, Overrasket skrev:

Jeg synes ikke hun er spesielt flink i rollen eller at hun representerer Norge utpreget bra. Hun får vel ståkarakter på jobben som dronning, men ikke noe spesielt mye mer.

Tenker akkurat det samme som deg. Hun er helt OK. 

Skrevet

Synes kronprinsparet er koseligere. Virker ganske varme og snille personer. Har møtt dem 4 ganger, slått av en prat 3 ganger. Den ene så snakket jeg ikke direkte til dem. Fikk da et godt inntrykk av dem begge. 

Kongeparet har jeg hilst på 1 gang, men var ikke mer enn det.  
Jeg tror jeg liker kronprinsparet mer, fordi de virker mer tilgjengelig for folket. De virker ganske jordnære og lett å like. Mens kongeparet virker litt mer strengere, A4 og litt tørr og stiv utstråling, ekstremt formell som jeg tror kan være gamle vaner og måten de ble lært opp på. Mens kronprinsparet har på en måte fått lov til å være mer menneskelig og jordnær, mindre styrt av etikette regler fra 1700 tallet og regler som gjør de så utilgjengelig og kalde slik som kongeparet. 

Håper vi ikke mister kongehuset, synes det samler landet. Mens en skiftende president vil splitte landet. 

Anonymkode: 06078...a99

• Liker 3
Skrevet

Hemmelighet? 

Anonymkode: f9c03...590

Skrevet

Alle har da hemmeligheter. Sonja er flott.

Anonymkode: 13dc6...f56

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner henne ikke og det er umulig å si noe om dette ut fra bilder i blader, små uttalelser i tv. Hun sier ikke mere enn hun må og det hun sier da er forventet. Høflighetsfraser. Etter alle disse årene vil jeg si at jeg ikke kjenner henne. Hun er proff i jobben og holder sitt private liv og meninger for seg selv og familien. Det burde MM lære masse av. Hun er altfor mye privatperson i den rollen som hun har tatt på seg. Man skal være litt opphøyd som kongelig. Ikke uttale seg om alt mulig som privatperson. Ikke bli politisk. Jeg har også hørt rykter om "Sonjas hemmelighet" opp igjennom årene. Kanskje er det noe i det, kanskje ikke. Samme for meg. 

Anonymkode: 3d539...2a2

• Liker 2
Skrevet

Aldri hørt noe om hemmeligheter. Kan dere ikke hinte litt da. 

Anonymkode: f9c03...590

• Liker 2
Gjest CrystalGold
Skrevet
På 29.8.2018 den 11.37, HanenIFlokken skrev:

Har hørt om folk som har hatt endel med henne å gjøre ifm førstegangstjeneste, og hun skal være en skikkelig drittkjerring i forhold til slik hun fremstår på tv og ellers. 

Jeg kan dog ikke si om dette er sant eller noe. 

Dette er noe pappaen min sier også. Har selv møtt henne og kan ikke si jeg deler den meningen.

Skrevet
On 8/29/2018 at 3:54 PM, AnonymBruker said:

Mange som misforstår også. At man får kjeft fra sjefen om man gjør en dårlig jobb så betyr jo ikke det at sjefen er en dårlig person. Og sjefen kan jo også ha hatt en dårlig dag hun også og da kan det være hun blir unødvendig hard i kritikken. 

Hun sendte en gardist som ønsket henne god jul nordover resten av tjenesten. Feil av ham, men litt vel strengt av henne.

Anonymkode: b6f5c...666

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...