Gå til innhold

Gratis parkering, men egentlig ikke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, penny_ skrev:

Hvordan mener du at man skal gjøre dette på en effektiv måte? 
De må jo følge med på den aktuelle bilen. Høres ut som unødvendig bruk av tid og penger. 

Bilnummer. Vaktene som jobber for selskapet er jo uansett innom rimelig ofte for å skrive ut bøter slik systemet er i dag. Man ser også på de sentrene som ikke har slikt system at det ikke er noe problem, siden det ikke er så attraktivt å stå der. (Jeg forstår at butikker innenfor sentrumskjernen må ha et annet system, men her må man stort sett betale også.)

Anonymkode: 8f175...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bilnummer. Vaktene som jobber for selskapet er jo uansett innom rimelig ofte for å skrive ut bøter slik systemet er i dag. Man ser også på de sentrene som ikke har slikt system at det ikke er noe problem, siden det ikke er så attraktivt å stå der. (Jeg forstår at butikker innenfor sentrumskjernen må ha et annet system, men her må man stort sett betale også.)

Anonymkode: 8f175...093

Og i tillegg må de bevise at bilen ikke har beveget seg. Det er ikke bare å sjekke at en bil med et spesifikt regnummer sto der både kl 14 og kl 15:30. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Violetta skrev:

Nummergjenkjenning. Smidig og enkelt.

Og da tenker du på et system som sjekker alle regnummer som kjører ut og inn? Og at du får bot eller må betale om du har vært der lenger enn i én time? 

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som benytter dere av parkeringsplasser som er gratis mot registrering / lapp,

skjønner dere ikke, at parkeringsselskapene selvfølgelig må/skal tjene penger på noe?

Hva tror dere dem tjener penger på, når de ikke tar betalt for parkeringen i seg selv??

Selvfølgelig håper dem at kunder glemmer å trekke lapp, eller glemmer tiden.

Er det noen dere skal irritere dere over, er det heller gårdeier som benytter seg av slike selskap / tjenester.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, penny_ skrev:

Og da tenker du på et system som sjekker alle regnummer som kjører ut og inn? Og at du får bot eller må betale om du har vært der lenger enn i én time? 

Ja.

Anonymkode: a589b...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Anonymkode: a589b...47b

Det var vel ikke deg jeg siterte? 

Men det ville vært enda bedre, men sikkert ikke billig. Man slipper i alle fall å ansette parkeringsvakter.

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, penny_ skrev:

Det var vel ikke deg jeg siterte? 

Men det ville vært enda bedre, men sikkert ikke billig. Man slipper i alle fall å ansette parkeringsvakter.

Det var meg du siterte, ble plutselig anonym. 

Aner ikke hvor dyrt nummergjenkjenning er, men det er nok billigere enn parkeringsvakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, penny_ skrev:

Hvordan mener du at man skal gjøre dette på en effektiv måte? 
De må jo følge med på den aktuelle bilen. Høres ut som unødvendig bruk av tid og penger. 

Man tar hjulstilling og bilde. 

Anonymkode: 7cfaa...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Man tar hjulstilling og bilde. 

Altfor mye jobb å ta bilder av alle bilene og sammenlikne hver time på en litt stor parkeringsplass. Kontrollørene har mange plasser de skal innom, så de kan ikke huske slikt fra gang til gang.

Anonymkode: 2d093...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært en plass hvor det ikke er godt merket at en må ta lapp for å kunne stå gratis. Skjønner ikke problemet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, penny_ skrev:

Colosseum senter på Majorstua har et slikt system. Man blir filmet i det man kjører inn på parkeringsplassen, så må man taste inn bilnummeret sitt ved kassen i butikkene (man kan gjøre det uten å handle også, hvis man ikke kjøper noe, egen terminal), så blir man filmet i det man kjører ut. Så tror jeg det er slik at man må betale hvis det går lengre enn en time fra man kjørte inn til nummeret ble registrert, eller hvis det går mer enn en time fra det ble registrert til man kjørte ut (er usikker her).

Anonymkode: b1655...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringen er gratis i en time, men bare dersom du trekker lapp. Har du ikke lapp, må du betale. Er det vanskelig å forstå...? Har selv gått i fella på Ski storsenter og glemt lappen. Vaktene var der innen fem minutter. Hadde bare meg selv å skylde på, for reglene er klare. 

Anonymkode: bf393...3f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altfor mye jobb å ta bilder av alle bilene og sammenlikne hver time på en litt stor parkeringsplass. Kontrollørene har mange plasser de skal innom, så de kan ikke huske slikt fra gang til gang.

Slik blir det gjort flere steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det tviler jeg på, de er nok heller bare slappere med kontrolleringen og lar folk stå så lenge at kontrollørene begynner å legge merke til det og tar bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2018 den 10.17, AnonymBruker skrev:

Husker jeg syntes dette var en tåpelig ting da jeg var innom Ski storsenter. Ja gratis parkering i 3 timer, men bare om du husker å legge en lapp i vinduet... verdig merkelig. Har ingen svar på hvorfor, her i område hvor jeg bor står man gratis parkert (uten noen form for parkeringslapp) ved kjøpesentre. Om man parkerer et sted med parkeringslapper er det pga. det koster penger. 

Anonymkode: cd6ed...a79

Ski er et viktig knutepunkt for togtrafikk sørøst for Oslo, og har begrenset tilgang på parkeringsplasser i sentrum. Og togstasjonen er storsenterets nærmeste nabo. You do the maths. :) 

Anonymkode: c8042...507

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp!

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gjøre det sånn når man kan håve inn mer på et p-lappsystem? Man går da ikke fra p-lappsystem til de tungvinte greiene der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man ikke gidder å gå noen meter for å trekke lapp for gratis parkering fortjener man 750 kroner i gebyr.

Min mening.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tviler jeg på, de er nok heller bare slappere med kontrolleringen og lar folk stå så lenge at kontrollørene begynner å legge merke til det og tar bilde.

Jeg har jobbet med dette ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...