Gå til innhold

Dps er umulig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt en så forferdelig opplevelse med bup  og dps.

Når jeg var 16 dro jeg på dps  og hadde 5 møter der og ble feil diagnoser med adhd  & gitt for høye doser med conserta (72mg for ei 160cm - 55kg jente ) 

Jeg ble sent til dps  i juni i fjor. Etter to ombokinger fikk jeg en annens lege som var gravid. Han jeg skulle møte hadde syke barn. Så fikk jeg møte psykologen min den neste gangen. Med ham hadde jeg 3 møter før ham så gikk ut i ferie og pappa perm. Jeg måtte så vente 3 måneder for å få en ny person. En psykisk sykepleier. Han hadde jeg time med hver uke. Ingenting ble bedre. Jeg spurte om å få info om medisinering  og han svarte " jeg kan verken anbefale eller ikke anbefale deg medisiner " men så vi skulle snakke om det neste gang. Så forsvant ham. Jeg måtte vente 2 måneder for så finne ut at han hadde bare sluttet å jobbe der. Så jeg måtte vente 3 måneder til før å få tilbake min gamle psykolog fra i fjor. Tilbake fra pappa perm.

Jeg hadde 8 møter med ham før han plutselig bare startet å omboke. Plutselig gikk det fra mai til august og jeg har enda ikke fått en time. Fordi nå er han syk meldt. 

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... aap er en midlertidig stønad og jeg er redd for å miste leiligheta. Og ikke har jeg penger til noen ting. Jeg har begynt å miste håpet. 

Anonymkode: 34bb2...4b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå tilbake til legen din, å forklar situasjonen. Be om en henvisning til en annen psykolog, med refusjonsavtale. 

Anonymkode: acf91...235

• Liker 1
Skrevet

Be fastlegen din om å henvise deg til en privat psykolog med refusjonsavtale (slik at du får det på egenandelskortet).

Anonymkode: eed90...a23

• Liker 1
Skrevet

Ikke enkelt. Har du snakket med nav om dette og spurt om de evt kan gjøre noe? Evt om de kan godta at du bytter til kommunal psykiatri, der er det gjerne mere stabilt men du må godta å snakke med en psykiatrisk sykepleier eller likn person med videreutdannelse innen psykiatri. Du burde også ta det med fastlegen din og si dette med aap og fremgang i behandling. Kanskje du skal henvises til en privat psykolog som har offentlig tilskudd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...