Gå til innhold

Sosial angs og jobbsituasjoner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jobber i ei mellom-stor bedrift der det er flere avdelinger/bygg og ei felles kantine. Har i mange år holdt meg unna kantina pga angsten min. Høres sikkert litt rart ut, men eg har angst for å sitte alene å spise eller om alle plassene er tatt når jeg kommer dit. Har rett å slett latt vær å spise lunsj eller kjørt meg en tur på butikken. 

Nå i sommer begynte jeg å jobbe på et nytt prosjekt sammen med noen andre, ble da overtalt av dem til å bli med i kantina å spise. Noe som faktisk gjekk greit siden jeg hadde noen å være med. Men så ble jeg nylig flyttet over på et annet prosjekt i et annen bygg, der jeg jobber alene. 

Har nå sluttet å gå i kantinen igjen.. Får nå litt slengkommentarer av kollegaer at jeg må slutte å være så usosial, må spise i kantinen. Men ingenting om å spise sammen med dem. Så føler meg litt utenfor nå.

Er det bare meg, eller er det flere som sliter med det samme? 

Anonymkode: 08342...325

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke en uvanlig ting å slite med om man har angst. Men du har jo fått en livbøye slengt ut til deg, de andre ønsker å spise sammen med deg. Da vet du at du kan se etter dem neste gang. Om du ikke finner dem, eller det er fullt, kan du jo bare snu. Det er ikke verre enn det.

Anonymkode: 658e6...6fb

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde det akkurat likt da jeg begynte i ny jobb. Etter hvert bestemte jeg meg for å hoppe i det, spise i kantinen med andre, så fikk jeg bare være nervøs. Var lei av ta meg ut av fellesskapet pga selvpålagte begrensinger. Etter noen uker sluttet jeg å være nervøs, og nå er det bare koselig å spise med de andre! Trenger den halvtimen i fellesskap, så har jeg fått nok sosialt påfyll for den arbeidsdagen 😊 

Anonymkode: b42a5...631

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...