AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #1 Skrevet 28. august 2018 Historien: Har i drøyt 3 mnd hatt mye kontakt med en fyr jeg møtte via felles kjente. Bare møttes et fåtall ganger, men kun én gang kunne det kanskje defineres som en date (jeg tok initiativ til å treffes, etter at vi forrige møte snakket om noe vi ikke ble ferdigsnakka om, og tok opp tråden. Han sa "dette må vi snakkes mer om!", så jeg tok den ballen). Den siste gangen vi traff hverandre er nå ca en mnd siden, og jeg syns det var veldig hyggelig. Vi spiste litt, rusla rundt og snakka før vi satte oss ned på et litt bortgjemt sted (som han valgte). Da kom han "tilfeldigvis" borti hånda mi f.eks når han skulle kaste mitt is-papir også, foten hans berørte så vidt min når vi satt ved siden av hverandre. Det var mye annet i kroppspråket som tydet på at han var interessert (ser på meg, vendt mot meg, smilte sånn ekte med rynker på siden av øynene, spurte mye om mine tanker og meninger, nikker og smiler og virker genuint interessert når jeg snakker), og jeg gikk fra dette treffet med en god følelse av at han liker meg, jeg liker ham, og at det kanskje kan bli noe mer med tiden. I tillegg til de (få) gangene vi har møttes har vi i perioder hatt mye kontakt på sms. Kontakten der har i perioder vært flørtende, det har i allefall definitivt vært mer enn "han er bare hyggelig". Når jeg starter flørting svarer han tilbake, og omvendt. Det har vært mest jeg (kvinnen) som har starta kontakten, sånn som det vel ofte er i følge alle trådene om det her på KG. Men han svarer alltid, og sms-samtalene flyter alltid veldig fint. Aldri lenge mellom hvert svar, plukker opp på ting jeg har sagt før, stiller spørsmål og virker ja, interessert. I tillegg altså til åpenbare flørtelines (som ikke er bootycalls, vi bor såpass langt fra hverandre at det ikke er aktuelt å møtes kun noen timer en kveld/natt). Men. Jeg letta mitt hjerte til en av våre felles bekjente, ei som var med da vi møttes første gang. Hun sier "men vet du ikke at han har dame...?" NEI! Det visste jeg altså ingenting om! Ikke én gang i løpet av snart 4 mnd har han nevnt noen kjæreste, selv om det ved flere anledninger ville vært naturlig å fortelle meg om henne. Såpass privat har vi snakka, at en slik opplysning ville vært selvsagt. Han er så og si ikke til stede på sosiale medier, så det var ikke noe man kunne skjønne ut fra profilene hans der heller. Så nå lurer jeg på hvorfor han ikke har nevnt henne. Har jeg feiltolka signalene hans fullstendig, og at det er sånn at han egentlig ser på meg som så perifer at å fortelle om dama ble for privat? Eller liker han meg, og prøver å sjekke ut "mulighetene" med meg? Eller syns han bare det er supergøy å flørte, få kvinner på kroken, nyte oppmerksomheten? Vi er i 30-årene. Dama hans noe yngre. Hva tror dere? Og hva burde jeg gjøre nå? Jeg har ikke kontakta ham siden jeg fikk vite dette. Og så en ydmyk oppfordring til slutt: Prøv å vær litt greie når dere svarer, a. Vi kjemper alle våre kamper i livet, ingen grunn til å være heslig mot noen man ikke kjenner. Anonymkode: f8a8a...112 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #2 Skrevet 28. august 2018 Heter han Thomas? Anonymkode: 5e29c...87c 8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #3 Skrevet 28. august 2018 Hvorfor, tja det kan jo ikke vi vite. Kanskje fordi han tenker at hvis han nevner dama så tar en hyggelig flørt slutt? Han nyter nok litt oppmerksomheten, men han vil nok ikke noe mer enn det. Et hint til deg har jo vært at han sjelden har initiert kontakten. Han bor ikke i nærheten og har dame, så han er det nok bare å glemme. Jeg ville ikke tatt noe mer kontakt (selvsagt!). Hva annet skulle du liksom gjøre? Konfrontere ham? Men hva vil det nytte? Vent nå ihvertfall til han (eventuelt) tar kontakt , så kan du svare: Fikk høre at du har kjæreste, så da er det nok best at vi avslutter denne dialogen. Anonymkode: 1b2a4...27d 4
Gjest Stella Rose Skrevet 28. august 2018 #4 Skrevet 28. august 2018 Du lar dette ligge og går videre i livet.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #5 Skrevet 28. august 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heter han Thomas? Anonymkode: 5e29c...87c Nei Anonymkode: f8a8a...112
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #6 Skrevet 28. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor, tja det kan jo ikke vi vite. Kanskje fordi han tenker at hvis han nevner dama så tar en hyggelig flørt slutt? Han nyter nok litt oppmerksomheten, men han vil nok ikke noe mer enn det. Et hint til deg har jo vært at han sjelden har initiert kontakten. Han bor ikke i nærheten og har dame, så han er det nok bare å glemme. Jeg ville ikke tatt noe mer kontakt (selvsagt!). Hva annet skulle du liksom gjøre? Konfrontere ham? Men hva vil det nytte? Vent nå ihvertfall til han (eventuelt) tar kontakt , så kan du svare: Fikk høre at du har kjæreste, så da er det nok best at vi avslutter denne dialogen. Anonymkode: 1b2a4...27d Takk for fint svar! Jeg har ikke tatt kontak siden jeg fikk vite dette nei. Han tok kontakt én gang etter det, ville tydelig ha en sms-seanse, stilte spørsmål som krever litt mer enn bare ja/nei/standardfraser, og nevnte at han vurderte å ta en tur til min hjemplass ila høsten. Det var fortsatt så nytt for meg dette at han har dame, at jeg ikke visste hvordan jeg skulle konfrontere ham. Jeg var derfor litt kort og mindre raus med smileys og avslutta kjapt samtalen. Etter det har jeg ikke hørt noe fra ham. Anonymkode: f8a8a...112
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #7 Skrevet 28. august 2018 vet du hvor lenge han har vært sammen med dama si? hvis de har vært sammen siden de var unge, og/eller i mange år så kan de jo ha gått lei og bor sammen av vane. og at han likte deg såpass godt at han håper at det kan bli noe. men jeg føler ikke noe godt førsteinntrykk at han ikke er ærlig om at han har dame. Anonymkode: 5f2d3...7ea
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #9 Skrevet 28. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: vet du hvor lenge han har vært sammen med dama si? hvis de har vært sammen siden de var unge, og/eller i mange år så kan de jo ha gått lei og bor sammen av vane. og at han likte deg såpass godt at han håper at det kan bli noe. men jeg føler ikke noe godt førsteinntrykk at han ikke er ærlig om at han har dame. Anonymkode: 5f2d3...7ea Ingen anelse. Og enig, inntrykket mitt av ham ble kraftig misfarget når dette kom opp. Anonymkode: f8a8a...112
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #10 Skrevet 28. august 2018 6 minutter siden, Tepa skrev: dropp han 21 minutter siden, Stella Rose skrev: Du lar dette ligge og går videre i livet. Det er selvsagt helt uaktuelt å prøve å "vinne" ham. Han har dame, jeg lar ham derfor være. Jeg bare prøver å finne svar på hvorfor han gjorde det, og jeg lurer på om det er på sin plass å konfrontere ham på noen måte. Ikke sånn "din premieidiot, hvorfor har du ikke sagt noe!", men mer en nysgjerrig tilnærming. Det er jo bare han som kan svare meg sikkert på det jeg lurer på. Anonymkode: f8a8a...112
Tepa Skrevet 28. august 2018 #11 Skrevet 28. august 2018 Just now, AnonymBruker said: Det er selvsagt helt uaktuelt å prøve å "vinne" ham. Han har dame, jeg lar ham derfor være. Jeg bare prøver å finne svar på hvorfor han gjorde det, og jeg lurer på om det er på sin plass å konfrontere ham på noen måte. Ikke sånn "din premieidiot, hvorfor har du ikke sagt noe!", men mer en nysgjerrig tilnærming. Det er jo bare han som kan svare meg sikkert på det jeg lurer på. Anonymkode: f8a8a...112 Du kan jo selvfølgelig høre med han om hvorfor han ikke har fortalt noe om dama si. Det virker jo litt snodig at han ikke har nevnt henne i løpet av tiden dere har kjent hverandre. Om det plager deg så er det bedre å bare spørre han rett ut enn å drive å spekulere på ting. 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #12 Skrevet 28. august 2018 Heter han Martin? Anonymkode: e9704...73a
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #13 Skrevet 28. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heter han Martin? Anonymkode: e9704...73a Nei Anonymkode: f8a8a...112 1
Gjest Tutte Skrevet 28. august 2018 #14 Skrevet 28. august 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Historien: Har i drøyt 3 mnd hatt mye kontakt med en fyr jeg møtte via felles kjente. Bare møttes et fåtall ganger, men kun én gang kunne det kanskje defineres som en date (jeg tok initiativ til å treffes, etter at vi forrige møte snakket om noe vi ikke ble ferdigsnakka om, og tok opp tråden. Han sa "dette må vi snakkes mer om!", så jeg tok den ballen). Den siste gangen vi traff hverandre er nå ca en mnd siden, og jeg syns det var veldig hyggelig. Vi spiste litt, rusla rundt og snakka før vi satte oss ned på et litt bortgjemt sted (som han valgte). Da kom han "tilfeldigvis" borti hånda mi f.eks når han skulle kaste mitt is-papir også, foten hans berørte så vidt min når vi satt ved siden av hverandre. Det var mye annet i kroppspråket som tydet på at han var interessert (ser på meg, vendt mot meg, smilte sånn ekte med rynker på siden av øynene, spurte mye om mine tanker og meninger, nikker og smiler og virker genuint interessert når jeg snakker), og jeg gikk fra dette treffet med en god følelse av at han liker meg, jeg liker ham, og at det kanskje kan bli noe mer med tiden. I tillegg til de (få) gangene vi har møttes har vi i perioder hatt mye kontakt på sms. Kontakten der har i perioder vært flørtende, det har i allefall definitivt vært mer enn "han er bare hyggelig". Når jeg starter flørting svarer han tilbake, og omvendt. Det har vært mest jeg (kvinnen) som har starta kontakten, sånn som det vel ofte er i følge alle trådene om det her på KG. Men han svarer alltid, og sms-samtalene flyter alltid veldig fint. Aldri lenge mellom hvert svar, plukker opp på ting jeg har sagt før, stiller spørsmål og virker ja, interessert. I tillegg altså til åpenbare flørtelines (som ikke er bootycalls, vi bor såpass langt fra hverandre at det ikke er aktuelt å møtes kun noen timer en kveld/natt). Men. Jeg letta mitt hjerte til en av våre felles bekjente, ei som var med da vi møttes første gang. Hun sier "men vet du ikke at han har dame...?" NEI! Det visste jeg altså ingenting om! Ikke én gang i løpet av snart 4 mnd har han nevnt noen kjæreste, selv om det ved flere anledninger ville vært naturlig å fortelle meg om henne. Såpass privat har vi snakka, at en slik opplysning ville vært selvsagt. Han er så og si ikke til stede på sosiale medier, så det var ikke noe man kunne skjønne ut fra profilene hans der heller. Så nå lurer jeg på hvorfor han ikke har nevnt henne. Har jeg feiltolka signalene hans fullstendig, og at det er sånn at han egentlig ser på meg som så perifer at å fortelle om dama ble for privat? Eller liker han meg, og prøver å sjekke ut "mulighetene" med meg? Eller syns han bare det er supergøy å flørte, få kvinner på kroken, nyte oppmerksomheten? Vi er i 30-årene. Dama hans noe yngre. Hva tror dere? Og hva burde jeg gjøre nå? Jeg har ikke kontakta ham siden jeg fikk vite dette. Og så en ydmyk oppfordring til slutt: Prøv å vær litt greie når dere svarer, a. Vi kjemper alle våre kamper i livet, ingen grunn til å være heslig mot noen man ikke kjenner. Anonymkode: f8a8a...112 Spiller det noen rolle hva som er grunnen til at han ikke har nevnt henne? Deres kontakt har startet med at han ikke har vært åpen og ærlig om noe så viktig, og det i en tidsperiode på 4 mnd. Han der er det bare å la gå gitt og ikke verdt å ofre mer energi på. Endret 28. august 2018 av Tutte
McMary Skrevet 29. august 2018 #16 Skrevet 29. august 2018 Han "underkommuniserer" at han har dame fordi han er tiltrukket av deg. De har sannsynligvis ikke verdens beste forhold heller. Når han snakker i jeg-person om en ferietur etc. hvor alle i sunne forhold sier vi, er det en grunn til det. Må innrømme at jeg har gjort det selv ved en anledning, og mitt forhold var den gang i ferd med å bli slutt. Da jeg ble singel ble jeg kjent med en ny kollega hvor det tok laaang tid før det kom frem at han hadde samboer. Vi holdt en flørt gående en stund, altså vi gjorde aldri noe fysisk men var litt vel close. Forholdet hans tok slutt et år etter, da var jeg videre. Så, han er kanskje ledig om en stund, men hold deg unna til han er det, mye ryddigere. Hvis du virkelig liker han, kan du jo si nettopp det. At du følte det var noe på gang mellom dere men du har hørt han har dame og vil bryte kontakten. Da gir du han muligheten til å forklare og ta et valg.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #17 Skrevet 29. august 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Heter han Thomas? Anonymkode: 5e29c...87c Thomas F...? 😆 Anonymkode: 417ad...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2018 #18 Skrevet 29. august 2018 McMary, tusen takk for svar og for at du deler litt av din historie. Jeg er helt enig i at det ryddigste er å holde meg unna ham, for alle tre sin del. Jeg må ut av ligninga hans. Om det hadde blitt noe mer mellom oss nå ville jeg bare i dama hans' øyne være hun bitcha som stakk av med typen 😆 Sånt drama er jeg for gammel til. Fint forslag til hva jeg kan gjøre konkret, takk! 💜 Anonymkode: f8a8a...112
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå