Gå til innhold

kaster opp av surt godteri, normalt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å herregud for en reaksjon!
Jeg har aldri vært noe spesielt glad i surt godteri. Men dette tar kaken. Sitter her og spiser sour patch kids, vanlig ikke extreme. Så brekker jeg meg og kaster opp! Det var som om at hele kroppen trakk seg helt sammen av refleks. Ble ikke kvalm, bare kastet opp av reaksjonen på at det var surt. 

Noen som har opplevd lignende? Aldri trudd at jeg skulle kaste opp av noe sånt. Litt sånn "WTF" moment her nå :fnise:

Anonymkode: 57777...027

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er sikkert intolerant mot ett eller annet i det sure godteriet.
Jeg tåler det ikke jeg heller, men noen ganger faller jeg gladelig på den granaten fordi jeg synes sånne belter er så gode.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke rart du spyr av dette, ingrediensene er jo helt sinnsyke. Vet du hva f.ex. citric acid er laget av? GMO-mais og svartmugg.  https://en.wikipedia.org/wiki/Sour_Patch_Kids

https://ethicalfoods.com/citric-acid/

Anonymkode: 14c70...c13

Sitronsyre er sitronsyre, den kan fremstilles ved hjelp av mugg, det betyr ikke at det er mugg i sitronsyra. Det er ikke "sinnsykt", det er bare det at du ikke forstår hva du leser.

Anonymkode: c33e9...67e

• Liker 8
Skrevet

la være å spise det, vel.

Anonymkode: 6da6f...414

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt

- Safiye, mod

Skrevet
On 8/30/2018 at 12:56 AM, AnonymBruker said:

Sitronsyre er sitronsyre, den kan fremstilles ved hjelp av mugg, det betyr ikke at det er mugg i sitronsyra. Det er ikke "sinnsykt", det er bare det at du ikke forstår hva du leser.

Det er ikke så vanskelig å forstå at det er fremstilt av GMO-mais ved hjelp av svartmugg. Men du har rett i at jeg ikke skjønner at muggen kan være tatt bort da de bruker muggen til å fermentere maisglukosen for å få sitronsyre. Begge ingrediensene kan dessuten være GMO leser jeg nå. Kanskje noen syns det er normalt å spise noe som er fremstilt av genmanipulert mais og genmanipulert svartmugg, men det syns ikke jeg.
Maten vår er nå fullpakket med kunstig fremstilte mat-lignende ingredienser, sikkert en bra utvikling for de som vil tjene penger på medisiner til stadig flere syke folk, men ikke for oss tror jeg.

Skrevet

Takk for at du utdyper.

Det de skriver i artikkelen du lenker til er påstander. De viser ikke til noen kilder for disse påstandene. De kan påstå hva de vil, for de legger ikke frem noen bevis for det de sier.

Det jeg synes er mest useriøst med artikkelen er at den åpenbart søker å manipulere leseren. Særlig ved den lite relevante tilleggsopplysningen at man kan dø av å inhalere visse typer svartmugg (før forfatteren innrømmer at den typen som brukes til å lage sitronsyre ikke er en av de). Men tanken om at sitronsyre er livsfarlig og full av mugg er allerede sådd i leseren.

Men vent! Forfatteren har også redningen: man kan kjøpe sitronsyre som ikke er laget av GMO-frukt! Følges opp med en lenke som sier KJØP HER.

Slik blir man lurt, rett og slett.

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for at du utdyper.

Det de skriver i artikkelen du lenker til er påstander. De viser ikke til noen kilder for disse påstandene. De kan påstå hva de vil, for de legger ikke frem noen bevis for det de sier.

Det jeg synes er mest useriøst med artikkelen er at den åpenbart søker å manipulere leseren. Særlig ved den lite relevante tilleggsopplysningen at man kan dø av å inhalere visse typer svartmugg (før forfatteren innrømmer at den typen som brukes til å lage sitronsyre ikke er en av de). Men tanken om at sitronsyre er livsfarlig og full av mugg er allerede sådd i leseren.

Men vent! Forfatteren har også redningen: man kan kjøpe sitronsyre som ikke er laget av GMO-frukt! Følges opp med en lenke som sier KJØP HER.

Slik blir man lurt, rett og slett.

Du angriper her selve artikkelen og hvordan den er skrevet. Men jeg har ikke påstått noe av det de skriver der, unntatt dette: sitronsyren i sour patch kids er laget av mugg og mais, og begge kan være genmanipulert.

Jeg har heller ikke noe behov for å argumentere for eller finne kilder på at all denne dritten er skadelig. Man kan lese hva som helst der ute om akkurat det, så enten så tror man det eller så tror man det ikke. Jeg tror det er det.

Skrevet (endret)
På 28.8.2018 den 21.55, AnonymBruker skrev:

Å herregud for en reaksjon!
Jeg har aldri vært noe spesielt glad i surt godteri. Men dette tar kaken. Sitter her og spiser sour patch kids, vanlig ikke extreme. Så brekker jeg meg og kaster opp! Det var som om at hele kroppen trakk seg helt sammen av refleks. Ble ikke kvalm, bare kastet opp av reaksjonen på at det var surt. 

Noen som har opplevd lignende? Aldri trudd at jeg skulle kaste opp av noe sånt. Litt sånn "WTF" moment her nå :fnise:

Anonymkode: 57777...027

Nei, det er ikke "normalt". Du tror vel ikke det hadde vært et populært godteri om alle folk gikk rundt og spydde av det, helt sånn normalt, jevnt over hele linja? 

Magen din var vel litt sart i dag, da, og likte ikke det den fikk servert. Greit nok. Da vet du til en annen gang at surt godteri kanskje ikke er din greie.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...