Gå til innhold

Erfaringer med Aberdeen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har en del pund liggende fra sist vi var i london, så vi tenkte oss en helgetur til UK i løpet av høsten. Vi har vært mye i London, så vi kunne godt tenke oss å se noe annet enn akkurat London (mannen har ikke vært noen andre steder i uk enn nettopp London).

Kriteriet er at vi skal kunne fly direkte dit fra Oslo, siden vi bare skal være borte noen få dager. Og selvsagt at det er en fin/hyggelig/spennende/fascinerende by (byen må ikke ticke alle disse boksene, men altså helst noen av dem). Vi har vurdert Manchester og Edinburgh, men til førstnevnte er flybillettene omtrent uten unntak veldig dyre, mens til sistnevnte er det veldig dumme flytider (dumt å måtte dra hjem allerede 10.40 på søndagen).

Men så så vi at sas flyr direkte til Aberdeen fra Oslo- og det til veldig gode priser. Men er det en spennende by å dra til? Tviler ikke på at det er flott utenfor byen, nydelig natur og sikkert fint gå turer. Men vi er ikke no særlig tur-mennesker, og er i utgp interessert i en byferie. Er det noen særlig vits i å dra til aberdeen da? Er det noe å finne på i byen, og er det en hyggelig by?

alle tips mottas med takk :) 

Anonymkode: b2069...bd9

Videoannonse
Annonse
Gjest Linaria
Skrevet

Jeg har bare vært der en dag, men syntes den var fryktelig kjedelig,dessverre. Hadde heller valgt Edinburgh selv om flytidene er litt dumme. 

Skrevet
4 timer siden, Linaria skrev:

Jeg har bare vært der en dag, men syntes den var fryktelig kjedelig,dessverre. Hadde heller valgt Edinburgh selv om flytidene er litt dumme. 

Helt enig med deg. Kjedelig by. Velg heller Edinburgh.

• Liker 1
Skrevet

Nå er det en del år siden jeg var der, men likte Aberdeen veldig godt. Hyggelig kystby, god øl, hyggelige puber, kjøpesenter for de som liker det. Fine gamle bygninger osv. Passelig for en liten helgetur f.eks. 

Anonymkode: e6cf8...af5

Skrevet

Kjæresten min er sjømann og når han er på sjø, ligger de ofte til kai i Aberdeen. Aldri hørt noe fint om byen egentlig, hehe. 

Anonymkode: dba83...0b1

Skrevet

Jeg tenker at det kan være gøy å utforske en by som man har null forventninger til. Og uansett har de jo butikker og øl der - så alt kan ikke bli feil?

Dere kan jo fly dit og reise andre steder eventuelt? Vi skal fly til Aberdeen om noen mnd, og ta ut leiebil, og kjøre til andre småsteder. En langhelg. Tar et tidlig fly, og er noen timer i Aberdeen for å se oss om før vi kjører videre. Mannen min får velge ett sted først, så nå har vi booket oss inn på et koselig b&b i den lille byen Dufftown som er 1 1/2 time unna. Da blir det whiskysmaking og distilleribesøk. Så drar vi til Inverness, og nordover til Ullapool, og deretter kjører vi tilbake til Aberdeen.

Er ikke sikkert en slik småby-ferie passer til dere, men det kan være verdt å vurdere. Det blir ikke en shoppeferie, men vi trives best med å utforske lokale puber i vakre gamle småbyer, og da er dette optimalt.

Anonymkode: e2afd...74d

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært mye i Aberdeen i forbindelse med jobb og noen helgeturer.

Jeg synes det er en hyggelig by. Gåavstander til det meste, koselige barer/puber, mange steder med god mat og gode shoppingmuligheter. Kanskje ikke den mest spennende byen, men fasinerendes på sin egen måte 🙂

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle svar, jeg glemte dessverre helt denne tråden :fnise: 

Jeg har vært i Edinburgh flere ganger, og synes egentlig ikke den heller er SÅ spennende (altså, den er jo hyggelig nok, men gøy med noe nytt også..!)

Nå endte vi med å bestille tur til Manchester isteden, og bare legge på de ekstra tusenlappene det kom på. Så blir det en helt ny by og opplevelse både for meg og for mannen, og de jeg kjenner som har vært i Manchester, har alle anbefalt byen. Vi drar om 4 uker, så da får vi se hva vi synes!

ts

Skrevet
On 8/30/2018 at 9:52 AM, AnonymBruker said:

Jeg har vært i Edinburgh flere ganger, og synes egentlig ikke den heller er SÅ spennende (altså, den er jo hyggelig nok, men gøy med noe nytt også..!)

Nå endte vi med å bestille tur til Manchester isteden, og bare legge på de ekstra tusenlappene det kom på. Så blir det en helt ny by og opplevelse både for meg og for mannen, og de jeg kjenner som har vært i Manchester, har alle anbefalt byen. Vi drar om 4 uker, så da får vi se hva vi synes!

ts

Manchester er helt fantastisk! Anbefaler Chinatown og Afflecks Palace! Er også masse bra live musikk der.

Skrevet

Har vært mange ganger til kais i Aberdeen og har, bortsett fra utelivet kveldstid, ikke så mye godt å si om selve byen. Skal jeg tilbake dit så er det for å se området rundt.

Skrevet

Hva med Brighton? Det går direktefly til Gatwick og med tog er det er like langt derfra som til London. Utrolig koselig by. :)

Anonymkode: b4311...29e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med Brighton? Det går direktefly til Gatwick og med tog er det er like langt derfra som til London. Utrolig koselig by. :)

Så nå at du hadde bestilt tur. Men fint tips til en annen gang.

Skrevet
På 30.8.2018 den 10.52, AnonymBruker skrev:

ts

Manchester er veldig hyggelig :) Reiser dit 2 ganger i året, men bor da hos en venninne litt utenfor :) God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...