Gå til innhold

Tannlegeskrekk - flaut

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter med angst, og med den så har også tannlegeskrekken komt. Jeg var hos tannlegen i desember 2017, og hadde da to hull. Fikk en ny time for borring som jeg aldri møtte opp til. Nå har tannlegesekretæren prøvd å kontakte meg to ganger for å få ny time. 
Nå har jeg også sikkert fått flere hull. Har i alle fall ising/tannverk. Samtidig synes jeg det er så ufattelig flaut å komme haltende til tannlegen etter et lite år, og beklage for gangene jeg ikke har møtt opp. I tillegg til nye hull som jeg har pådratt meg.

Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget... trenger vel bare å få luftet det som gjør meg redd og flau.

Anonymkode: f17d2...2a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannleger skal ha forståelse for tannlegeskrekk. Om din ikke har, bytt ham / henne ut.

Gjest Stella Rose
Skrevet

Du har ingenting å være flau over, tannleger vet at mange sliter med tannlegeskrekk og vil legge til rette for det.

Skrevet

Du er ikke alene når det kommer til tannlegeskrekk, men bare stikk dit (hjelper ikke å utsette). Du har ikke noe å skamme deg over. De gir deg en service, som du betaler mye for. Hvis de er ufine mot deg hadde jeg skrevet en lang klage, det er mange som har det slik som deg, og det er noe tannlegen har blitt lært opp i. Lykke til 🙂

Skrevet

De har ikke oppført seg ufint på noen som helst måte, så har ingen grunn til å skrive en klage. Synes bare det er flaut selv. Hadde en time i januar som jeg aldri kom til... og nå er det jo bare mer hull. Er redd for at tannlegen skal bli sur (selv om han helt sikkert ikke blir det). 

Gjest Stella Rose
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har ikke oppført seg ufint på noen som helst måte, så har ingen grunn til å skrive en klage. Synes bare det er flaut selv. Hadde en time i januar som jeg aldri kom til... og nå er det jo bare mer hull. Er redd for at tannlegen skal bli sur (selv om han helt sikkert ikke blir det). 

Har du fortalt at du har tannlegeskrekk? Vist ikke bør du det.

Skrevet

Ikke flaut å ha tannlegeskrekk. Å borre i tenner kan være smertefullt! Bare sørg for å ha en tannlege som forstår det. Og aksepterer det. Lykke til. Dette går så bra skal du se.

Anonymkode: d4565...674

Skrevet

Nei, jeg har ikke det. Later bare som om alt er fint... mens jeg dør innvendig.

Skrevet

Det er veldig vanlig med tannbehandlingsskrekk, er tannlege selv så vet hva jeg snakker om:) Ring på forhånd og forklar situasjonen. Ikke noe å være flau over!

Men det er fint om man avbestiller timer og ikke bare lar være å møte opp. 

Anonymkode: f04ce...b67

Skrevet

Ring og forklar. Prøv å få med deg en venn til å bli med neste gang. 

Jeg har/hadde tannlegeskrekk. Jeg sørget for at familien min brukte samme tannlege slik at jeg hadde minst én å reise med. Om jeg dro alene så møtte jeg opp, hilste og dro. Etter det så tok tannlegen alltid veska/jakka mi om han ikke var helt klar til å ta meg imot, men han prøvde å alltid være klar. Jeg tok meg selv i det, hva i all verden er det å være redd for, herregud, jeg er voksen, ta deg sammen, dame! Dessuten er jeg mer redd for å miste tennene mine!

Anonymkode: 3e1da...479

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...