Gå til innhold

Barneleger undersøkte underlivet til barnet mitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har barn fra før og aldri opplevd dette på et kontroll, mulig fordi faren er muslimsk (ny mann?) men hun sa ingenting og sjekket kjapt innvendig mulig for å sjekke om hun hadde blitt omskjært? Eller hva det heter? Er ikke med faren da. Men ble litt forundret, er jo bra dem sjekker for det er jo et problem hos noen muslimske familier.  Men er det vanlig kontroll eller jeg som tenker for mye? Spurte ikke legen for jeg tenkte ikke så mye på det før vi kom hjem. Datteren min er 6 mnd

Anonymkode: 765dc...4af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innvendig?! Har jeg aldri opplevd på mine barn. Det ville jeg spurt om grunnen til. 

• Liker 1
Skrevet

Hun sjekket vel ikke innvendig? Da hadde babyen din hylt av smerte.

At hun så på vulva, altså det som er utenpå er helt normalt. De skal se at alt er som det skal også der.

Anonymkode: 40daa...1b7

• Liker 17
Skrevet

Gjorde det med begge mine også(jente og gutt), mannen min er muslimsk. Tror ikke det er grunnen, men tror de ser etter overgrep/omskjæring/«feil» etc. Men er ikke helt sikker.

Gjest tranedatter
Skrevet

De bruker da alltid sjekke babyer sitt underliv? Husker ikke akkurat nå hvorfor, men husker de gjorde det på begge mine.

Sjekker vel at alt er normalt og utvikles som det skal, tipper jeg. 

Klønete av legen da å ikke forklare hva han gjør. "Nå skal jeg sjekke xx fordi xxx".

Skrevet

Begge mine ble undersøkt, etnisk norske foreldre.

Anonymkode: 6599f...d51

• Liker 7
Skrevet

Legen på helsestasjonen sjekket min datter, men husker ikke når, er to nå og var lenge siden. Hun forklarte ikke hvorfor, men jeg reagerte ikke på det, regna bare med at det var standard. Norske foreldre. 

Anonymkode: a2b29...9a2

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg husker ikke med min datter, men med sønnen vår sjekket de testiklene. Jeg antar at det er for å forsikre at det er ikke noe galt der. Vi er norske foreldre forresten.

Endret av matrobot
Skrevet

Norske her. Mine har aldri blitt sjekket nedentil. Har både gutt og jente.

Anonymkode: 81b5b...d00

Skrevet

Underlivet er også kropp som bør undersøkes at alt er i orden. 

Anonymkode: 6b3aa...94e

• Liker 19
Skrevet

Herregud. De ser etter misdannelser i underlivet hos alle babyer, muslim eller ei. 

Anonymkode: 521c2...842

• Liker 12
Skrevet

De har sjekka på alle mine tre- 2 jenter og en gutt 

• Liker 3
Skrevet

Bpde gutt og jente fikk da en sjekk der nede. Og vi er etnisk norske

Anonymkode: 38ded...91b

• Liker 3
Skrevet

Legen sjekka jenta vår (husker ikke om hun skilte de ytre leppene eller ikke), og både jeg og mannen er praktiserende muslimer. Tenkte aldri at det var pga det, men heller vanlig rutine. Kjente likevel ubehag pga det fordi jenta mi gråt fra før stakkars..:( 

Leste et tilfelle hvor skjedeåpningen  hos baby var tett, og at det er noe som åpner seg etter en tid. Kanskje det var det hun sjekka?

Anonymkode: 33cb8...66d

Skrevet

Men leste først nå at du skrev innvendig?! Det er da ikke normalt? Gynekologisk undersøkelse liksom? Det må du melde ifra. 

Hvis ikke synes jeg uansett legen burde sagt hva og hvorfor han eller hun gjorde som hun gjorde. 

Hadde det hendt datteren min hadde jeg ringt politiet. Tvert. 

Anonymkode: 33cb8...66d

• Liker 1
Skrevet

Alle babyer blir sjekket ved fødsel og gjennom de første kontrollene helt opp til ett år. Dette er av flere grunner, men i hovedsak for å utelukke skader og sykdommer nedentil. Forbausende få som er oppmerksom på slikt hos egne barn. Det er også lurt mtp overgrep og kjønnslemlestelse. 

Anonymkode: 5d575...1fe

• Liker 2
Skrevet

Det har ikke noe med muslimsk eller ikke å gjøre.de ser at alt er som det skal og ferdig med det. Så vidt jeg kan huske så tar de kjønnsleppene litt fra hverandre på jenter for en rask titt at alt er som det skal og sjekker testiklene på gutter for å se at begge er nede i pungen. Noen ganger kan en ha blitt igjen lenger opp og det er ikke bra.  Dessuten er det slik at man ikke kan sjekke kun mennesker med muslimsk tilknytning. Det er alle eller ingen, hvis ikke hyles det straks om rasisme og forskjellsbehandling. 

Anonymkode: cdc5b...223

• Liker 3
Skrevet

Det er heller ikke slik at muslimske jenter er mer utsatt for kjønnlrmlestelse. Det er en kulturell uskikk ytbredt i store deler av Afrika, og i de områdene det praktiseres er de kristne like ivrige som muslimene.

Anonymkode: 6599f...d51

• Liker 4
Skrevet

Her sjekket de penis på 1 års kontroll og nå på 4 års kontroll. Sjekket at forhuden var løs/bevegelig, og at stenene hadde kommet ned i pungen. Jeg tviler på at legen tok innvendig i datteren din, det hadde de ikke fått til uten at hun hadde fått veldig vondt, å det ville du helt klart merket. Men å eksaminere vulva er helt vanlig. For en lege er kjønnsorgan en kroppsdel på lik linje med en arm. 

Anonymkode: 7d94f...7a2

• Liker 3
Skrevet

Min gutt har blitt sjekka også, begge norske foreldre. Helt vanlig. 

Anonymkode: a417c...c96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...