Gå til innhold

Klassisk case: "Hvordan har du det?", "Bra. Du da?"


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Syns det er et utrolig irriterende spørsmål, siden man vet at folk gir F i svaret og at det bare er pjatt/frase. Svarer konsekvent "det går bra", uansett hvor åpenbart det er at jeg lyver siden det er det folk vil høre. 

Anonymkode: 3191c...c8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jegskulleønskeat
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en høflighetsfrase, en forlengelse av "hei". Om jeg ikke kjenner deg så godt og du svarer med at du har det jævlig og livet ikke går bra ect så vil jeg følt meg veldig ukomfortabel og tenke at du nok er et ustabilt menneske som ikke skjønner sosiale koder og normer. 

Det handler ikke om å være "falsk", det handler om å vite når det er på sin plass å åpne seg, og når det ikke er det. Da skaper du også viktige grenser for deg seg, og beskytter følelsene dine.

Men dersom du velger å drite i dette, og føler du bare må brette ut følelseslivet ditt til alle som spør "hvordan går det?" i forbifarten, da må du også akseptere alle de reaksjonene du vil få, og at stemningen gjerne blir dårlig.

Anonymkode: 2edcf...320

Jeg pleier absolutt å si til folk at går bra. Bretter ikke ut følelseslivet til bekjente i det heletatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...