Gå til innhold

Forslag til skrekkfilmer eller grøssere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mine favoritter:

Orphan

As above, so below

The Descent 1 & 2

The Others

Rec 1 & 2

Eden Lake

U-turn 

Endret av Biffmedløk
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nå har jeg sett flere av filmene som er nevnt i tråden og som jeg har kjøpt inn. 

Hereditary - begynte bra, men tok av og ble litt tåpelig på slutten. Ikke en favoritt, men grei nok.

Stephens King's IT  - så kjedelig at jeg ga opp flere ganger, men slo den på igjen og prøvde å fullføre. Dette virket jo nesten å være en "grøsser" for barn!? Var ikke skummel i det hele tatt, rett og slett dum film. Og flere av skuespillerne.... herregud, de var så dårlige at jeg nesten måtte le. Anbefales ikke. Dette er filmen fra slutten av åttitallet eller rundt 1990. Det er visst laget en ny i fjor eller noe sånn med samme navn. Den er kanskje bedre.

The uninvited - Ok film. Fikk meg til å skvette høyt i sofaen et par ganger og en gang skrek jeg "UÆÆÆ!" Bra nok, selv om den ikke var kjempeskummel. Bare litt her og der innimellom. Overraskende vri da på slutten.

Den neste jeg skal se, og som jeg GLEDER meg til å se, er The Babadook! Den ligger klar på stuebordet. Håper den er like bra som den lover på coveret!

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet
På 22.10.2018 den 4.52, Biffmedløk skrev:

Mine favoritter:

Orphan

As above, so below

The Descent 1 & 2

The Others

Rec 1 & 2

Eden Lake

U-turn 

Takk for forslagene, men flere av de finnes ikke å få kjøpt hos f.eks. CDON. De eneste jeg fant var The Others (utsolgt) og The descent.

Har du streamet dem eller lastet dem ned når du har sett dem? Eller hvordan har du fått sett dem? 

Skrevet
2 timer siden, Million skrev:

Den neste jeg skal se, og som jeg GLEDER meg til å se, er The Babadook! Den ligger klar på stuebordet. Håper den er like bra som den lover på coveret!

Jeg sov med lyset på etter å ha sett den, forbered deg 😂

Anonymkode: d88fd...7c9

Skrevet
På 29.10.2018 den 18.29, Million skrev:

Har du sett den nå? Jeg ser spent på hva du synes. 

Skrevet
På 21.10.2018 den 18.25, Million skrev:

The Babadook 

og

The uninvited 

er herved bestilt. Noen av de andre forslagene i tråden var utsolgt, så de får jeg kjøpe senere.

Tje uninvited har forresten også en Japansk original som er meget bra

Anonymkode: bab65...d6d

Skrevet

Alien (1979)

Aliens (1986)

Anonymkode: dad9d...6a8

• Liker 3
Skrevet

Insidious 1,2,3

• Liker 1
Skrevet

Elsker skrekkfilmer, men der er dessverre ikke mange bra...

The Last Shift og The Haunting In Connecticut er 2 favoritter!

Anonymkode: 54c2b...760

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Insidious 1,2,3

Den verste scenen er når hun er utefor og ser inn i huset sitt og ser den gutten i gammeldagse klær som danser en merkelig dans med ryggen til vinduet i stua.  Vi får såvidt se ansiktet hans etterpå.  Grøss!!   Vet ikke hvorfor akkurat DEN scenen har festet seg men.....

• Liker 2
Skrevet
På 27.8.2018 den 22.48, miss summers skrev:

Hva slags type skrekk? Psykologisk? Splatterfilm? Jeg ELSKER grøssere. 

Sett «Would you rather”? 

would you rather er utrolig bra 

Skrevet
På 29.10.2018 den 18.29, Million skrev:

Nå har jeg sett flere av filmene som er nevnt i tråden og som jeg har kjøpt inn. 

Hereditary - begynte bra, men tok av og ble litt tåpelig på slutten. Ikke en favoritt, men grei nok.

Stephens King's IT  - så kjedelig at jeg ga opp flere ganger, men slo den på igjen og prøvde å fullføre. Dette virket jo nesten å være en "grøsser" for barn!? Var ikke skummel i det hele tatt, rett og slett dum film. Og flere av skuespillerne.... herregud, de var så dårlige at jeg nesten måtte le. Anbefales ikke. Dette er filmen fra slutten av åttitallet eller rundt 1990. Det er visst laget en ny i fjor eller noe sånn med samme navn. Den er kanskje bedre.

The uninvited - Ok film. Fikk meg til å skvette høyt i sofaen et par ganger og en gang skrek jeg "UÆÆÆ!" Bra nok, selv om den ikke var kjempeskummel. Bare litt her og der innimellom. Overraskende vri da på slutten.

babadook er en av de få skrekkfilmene som faktisk ga meg frysninger og gjorde meg ukomfortabel

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Fvonk skrev:

Har du sett den nå? Jeg ser spent på hva du synes. 

Ja, nå har jeg sett den og den var BRA! Alle har minner fra barndommens monstere under senga, monstere som lurte i skyggene på rommet om natta. Denne filmen er for alle dem som husker det og er en anelse mørkredde.

Den var utrolig bra, denne filmen altså! Skal ikke avsløre noe, alle må se den selv. PS! Når du ser den, trekk beina godt oppunder deg opp i sofaen, ikke la de dingle utenfor kanten langsmed gulvet, i tilfelle det er noe i mørket under sofaen..... 

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, Oddy skrev:

Jeg har søkt etter filmen "Would you rather" men hos Amazon.co.uk har de kun en US import av filmen, og den går ikke an å se på europeiske dvd/blue-ray spillere som er sone B. Hvor fikk du den fra?

Skrevet
1 time siden, Peonjenta skrev:

Den verste scenen er når hun er utefor og ser inn i huset sitt og ser den gutten i gammeldagse klær som danser en merkelig dans med ryggen til vinduet i stua.  Vi får såvidt se ansiktet hans etterpå.  Grøss!!   Vet ikke hvorfor akkurat DEN scenen har festet seg men.....

Jeg har stabelen med alle Insidious filmene klar! :) Kjøpt etter at det kom tips om dem her i denne tråden.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Jeg har søkt etter filmen "Would you rather" men hos Amazon.co.uk har de kun en US import av filmen, og den går ikke an å se på europeiske dvd/blue-ray spillere som er sone B. Hvor fikk du den fra?

den er på Netflix 😊

Skrevet
3 timer siden, Oddy skrev:

Ikke med norsk tekst. Da må man ha engelsk, eller uten. Ellers har man lyst til å klore ut sine egne øyne.

Anonymkode: c5c7e...3b4

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, Million skrev:

Ja, nå har jeg sett den og den var BRA! Alle har minner fra barndommens monstere under senga, monstere som lurte i skyggene på rommet om natta. Denne filmen er for alle dem som husker det og er en anelse mørkredde.

Den var utrolig bra, denne filmen altså! Skal ikke avsløre noe, alle må se den selv. PS! Når du ser den, trekk beina godt oppunder deg opp i sofaen, ikke la de dingle utenfor kanten langsmed gulvet, i tilfelle det er noe i mørket under sofaen..... 

Så bra at du likte filmen. Jeg så den for noen år siden og fikk lyst til å se den igjen nå. :sulosi:

Skrevet (endret)

Jeg så enda en skrekkfilm i går, og nå var det første filmen i "serien" som heter Insidious. Den var relativt grei, bra film, noen ganger jeg skvatt skikkelig til der, men den ble kanskje litt overdreven på slutten. Jeg liker filmer som man "nesten" kan tro på og gå med på kan ha hendt, liksom, om noen skjønner 🙂 Men den var bra, og jeg skal se de neste 3 filmene i serien også, som ligger klare på stuebordet mitt.

Når jeg har sett de tre neste Insidious-filmene, er stabelen med innkjøpte filmer tom, og jeg må gå til innkjøp av flere.

Jeg tror nesten jeg har blitt litt voksen de siste årene, for det er ingen av filmene jeg har sett hittil (en stor stabel filmer som er innkjøpt etter tips i denne tråden) som VIRKELIG har skremt meg og holdt meg våken på natten, liksom. Jeg har gått ut i nattemørket og luftet hunden min for kvelden alene etter å ha sett alle filmene, det har ikke skremt meg fra det. Kanskje jeg er blitt litt tøffere enn jeg trodde? Før i tiden var jeg mye mere lettskremt når det kom til skrekkfilmer, må jeg si.

PS! Jo, det er en film som var ekstra nifs og bedre enn alle de andre, og det var The Babadook. Den var skikkelig bra. Nifs. Den kommer jeg aldri til å glemme, for å si det sånn.

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet

Skal se heredetary ikveld på canal digital.  Gleder meg...noen som har sett den?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...