AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2018 #61 Skrevet 13. oktober 2018 Finnes vel egentlig ingen ORDENTLIG skumle skrekkfilmer. Enten er det masse "blod og gørr" med folk som tar livet av hverandre, med mest mulig blodige metoder. Eller så er det "falske " skumle scener. For eksempel en person søm hører noen merkelige lyder, og man lister seg bortover for å finne ut hva det kan være for noe. Sammen med "skummel" musikk, for at scenen liksom skal bli mest mulig spennende og dramatisk. Så viser det seg bare å være em kråke eller ugle som flyr sin vei, eller noe annet unødvendig tullball. Anonymkode: d2901...f78 1
Lexicon Skrevet 13. oktober 2018 #62 Skrevet 13. oktober 2018 Du er nødt til å fortelle hva du er ute etter? Er det hjerneløse billige fjortisskremsler eller intelligente atmosfæriske du vil ha? Gi en liten oppskrift
Ella1 Skrevet 13. oktober 2018 #63 Skrevet 13. oktober 2018 Serien "The Haunting Of Hill House" ble lagt ut på Netflix i går. Har bare sett en episode foreløpig, men så langt virker den bra👍🏻 5
Dr. A. Kula Skrevet 13. oktober 2018 #64 Skrevet 13. oktober 2018 Alien filmene er jo litt kule da.... 1
Million Skrevet 19. oktober 2018 Forfatter #65 Skrevet 19. oktober 2018 Hei. TS her Jeg har kjøpt mange av filmene som er nevnt i denne tråden, og har begynt å jobbe meg nedover i bunken. F.eks. "Annabelle" 1 og 2 så jeg forrige helg og forrige helg der igjen. Jeg orket faktisk ikke se nr 2 helt ferdig, for det var kommet til det punktet i filmen "at nå skulle drepingen begynne", en av jentene var blitt besatt og nå skulle hun ta kål på alle som var på gården en etter en. Da slo jeg av, for jeg orket ikke masse blod og dreping akkurat da (i tilfelle det var det). Filmen ligger enda på bordet i stua, tenkte å se slutten senere. Men nå sitter jeg med en annen film, nemlig filmen "The hills have eyes" foran meg, og etter hva som står bakpå, skal den visst være riktig skremmende. Tenkte jeg skulle se den i kveld, selv om jeg er alene.... Det er visst en ny, moderne filmatisering av en film med samme navn fra 70-tallet. Noen som har sett den? Skal skrive senere hva jeg synes om den. @Lexicon Godt spørsmål. Jeg vet ikke helt hva jeg vil se. Prøver meg frem. Det skal helst ikke være ren nedslakting over hele linja og sinnsyke mengder med blod og gørr og kroppsdeler. Det blir for drøyt. Det skal være litt snikende skremsel, og ikke nødvendigvis så mye blod, selv om noe er greit. Det hører vel med i skrekkfilmer. Har du noen forslag? :- ) @Dr. A. Kula Jeg så Alien filmene for mange år siden, og de var skremmende ja. Kanskje jeg burde se dem på nytt, for jeg husker ikke stort av dem lenger. Takk for forslag uansett :- ) 1
Million Skrevet 19. oktober 2018 Forfatter #66 Skrevet 19. oktober 2018 På 7.9.2018 den 9.57, AnonymBruker skrev: The witch! Både jeg og typen skreik av skremsel! Anonymkode: 881b0...1b0 Takk for tipset, har kjøpt den. Den skal jeg se snart, kanskje denne helgen.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #67 Skrevet 19. oktober 2018 Gode gamle The birds (Fuglene) var skummel. https://www.imdb.com/title/tt0056869/ Jeg er så gammel at jeg så den som tenåring da den kom på norske kinoer. Den gjorde et uutslettelig inntrykk på mange. Anonymkode: a0a9b...34d
Dr. A. Kula Skrevet 19. oktober 2018 #68 Skrevet 19. oktober 2018 En annen film jeg husker fra noe tid tilbake (decades) er "Children of the Corn". Tror den finnes i 1&2 eller nyinnspilling også. Linda Blir er mest kjent for Exorcisten men spilte også i filmen "Savage Strret", men litt usikker om den går i kategorien grøssere. Der finner du i hvertfall filmene om "Freddy Krueger" (A Nightmare on Elm Street)
miss summers Skrevet 19. oktober 2018 #69 Skrevet 19. oktober 2018 1 time siden, Million skrev: Hei. TS her Jeg har kjøpt mange av filmene som er nevnt i denne tråden, og har begynt å jobbe meg nedover i bunken. F.eks. "Annabelle" 1 og 2 så jeg forrige helg og forrige helg der igjen. Jeg orket faktisk ikke se nr 2 helt ferdig, for det var kommet til det punktet i filmen "at nå skulle drepingen begynne", en av jentene var blitt besatt og nå skulle hun ta kål på alle som var på gården en etter en. Da slo jeg av, for jeg orket ikke masse blod og dreping akkurat da (i tilfelle det var det). Filmen ligger enda på bordet i stua, tenkte å se slutten senere. Men nå sitter jeg med en annen film, nemlig filmen "The hills have eyes" foran meg, og etter hva som står bakpå, skal den visst være riktig skremmende. Tenkte jeg skulle se den i kveld, selv om jeg er alene.... Det er visst en ny, moderne filmatisering av en film med samme navn fra 70-tallet. Noen som har sett den? Skal skrive senere hva jeg synes om den. @Lexicon Godt spørsmål. Jeg vet ikke helt hva jeg vil se. Prøver meg frem. Det skal helst ikke være ren nedslakting over hele linja og sinnsyke mengder med blod og gørr og kroppsdeler. Det blir for drøyt. Det skal være litt snikende skremsel, og ikke nødvendigvis så mye blod, selv om noe er greit. Det hører vel med i skrekkfilmer. Har du noen forslag? :- ) @Dr. A. Kula Jeg så Alien filmene for mange år siden, og de var skremmende ja. Kanskje jeg burde se dem på nytt, for jeg husker ikke stort av dem lenger. Takk for forslag uansett :- ) Hills have eyes... den er brutal ja. Veldig spesiell.
Gjest devy79 Skrevet 19. oktober 2018 #70 Skrevet 19. oktober 2018 Elsker skrekk her. Jo skumlere, jo bedre. Synes The Conjuring universet er ganske bra! Skal visst komme en ny film neste år. (?). Ellers anbefaler jeg The Skeleton Key. Den er litt gammel, men en av de bedre synes jeg.
Rullestolbruker Skrevet 19. oktober 2018 #71 Skrevet 19. oktober 2018 Hills have eyes 2 er også tilgjengelig på dvd/Bluray. Har begge selv, men har ikke sett 2 enda. The nun på kino, var visst meget skremmende, har ikke sett den selv.
Rullestolbruker Skrevet 19. oktober 2018 #72 Skrevet 19. oktober 2018 Descent 1 og 2 kan også nevne. handler om underjordisk hule. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2018 #73 Skrevet 19. oktober 2018 Conjuring 1 var bra, 2 var ok. Begge Annabel filmene sugde, the nun var elendig!! Anonymkode: c4d01...efa 1
Lexicon Skrevet 20. oktober 2018 #74 Skrevet 20. oktober 2018 De beste filmene generelt er nok noe du må importere fra amazon. I din situasjon så kan nok den irske filmen The Canal være et bra valg
Gjest Fvonk Skrevet 20. oktober 2018 #75 Skrevet 20. oktober 2018 The Babadook: https://www.imdb.com/title/tt2321549/ Jeg husker den - i veldig korte trekk - slik: Sliten mor, engstelig sønn, og en gjennomgående nifs atmosfære det skjuler seg en lite sett, men skremmende skikkelse i. En lite forlokkende beskrivelse kanskje, men anbefaler deg å se den allikevel.
Rullestolbruker Skrevet 20. oktober 2018 #77 Skrevet 20. oktober 2018 Halloween er jo på kino nå. Vet ikke om den er noe. Men klippene med Jamie Lee Curtis, så bra ut.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #78 Skrevet 20. oktober 2018 The Grudge filmene (Forbannelsen) og Hostel filmene. Anonymkode: c5c7e...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #79 Skrevet 20. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: The Grudge filmene (Forbannelsen) og Hostel filmene. Anonymkode: c5c7e...3b4 De filmene er vel stort sett bare blod og gørr, uten å være ordentlig SKUMMEL. Anonymkode: d2901...f78
Million Skrevet 21. oktober 2018 Forfatter #80 Skrevet 21. oktober 2018 (endret) 23 timer siden, Fvonk skrev: The Babadook: https://www.imdb.com/title/tt2321549/ Jeg husker den - i veldig korte trekk - slik: Sliten mor, engstelig sønn, og en gjennomgående nifs atmosfære det skjuler seg en lite sett, men skremmende skikkelse i. En lite forlokkende beskrivelse kanskje, men anbefaler deg å se den allikevel. Den er notert på listen! Takk for tipset. Jeg så på The Hills Have Eyes i går kveld, men den ble nok litt for blodig og gørrete for min del. Det ble rett og slett for mye av det. Folk hogde hverandre i hodet med økser og blodspruten sto, en fyr ble slegget ned og lagt i en fryseboks full av kroppsdeler (men kom seg levende ut derfra, helt dekket av blod), vanskapte mennesker drev med kannibalisme (!) og alt. Det ødela filmen, synes jeg, så det endte med at jeg slo av filmen og ikke gadd å se ferdig hele når det var 3 stk av reisefølget igjen. De har tydeligvis ikke hørt om antydningens kunst, her skulle alt trøkkes inn i kameralinsen og seerne få det i fanget. Det var altså ikke en film etter min smak, men mange skrekkfilm-elskere vil kanskje like den bedre enn jeg. Endret 21. oktober 2018 av Million
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå