Gå til innhold

Forslag til skrekkfilmer eller grøssere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stillborn, It 2017 versjonen, alle Conjuring filmene, Anabelle, Woman in black. Må ikke glemme Incidious filmene. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

A Serbian Film. NB: Forbudt i Norge :phaedra:

Anonymkode: 03a01...3d5

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

A Serbian Film. NB: Forbudt i Norge :phaedra:

Anonymkode: 03a01...3d5

Jeg har ikke sett den filmen, men har lest om den. Jeg håper aldri den blir lov her i Norge. Dessuten kan det være forbudt å være i besittelse av den til og med.

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, malifika skrev:

Jeg har ikke sett den filmen, men har lest om den. Jeg håper aldri den blir lov her i Norge. Dessuten kan det være forbudt å være i besittelse av den til og med.

Så pass, men hvorfor ? Jeg har ikke hørt om den filmen ?

Anonymkode: 912e9...521

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

En film som jeg ikke husker filmtittelen på:

Mannen lager tellekanter på tøyet i skapene. Kona rømmer fra han. Hun oppdager at han har vært i huset hennes, da hun plutselig ser at han har flyttet på ting eller lagt ting med tellekanter i skapene. Jeg tror at  hun svømte for å redde seg unna han. Noen som husker hvilken film det var?

Anonymkode: 8acd8...cfc

In bed with the enemy. Julia Roberts fingerte sin egen død ved å hoppe fra seilbåten hun var ute i med sin kontrollerende mann som mishandlet henne. Ikke så veldig skrekk- eller grøsserfilm akkurat?

Skrevet
2 minutter siden, Million skrev:

In bed with the enemy. Julia Roberts fingerte sin egen død ved å hoppe fra seilbåten hun var ute i med sin kontrollerende mann som mishandlet henne. Ikke så veldig skrekk- eller grøsserfilm akkurat?

Nei Vel.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så pass, men hvorfor ? Jeg har ikke hørt om den filmen ?

Anonymkode: 912e9...521

For seksuell og brutal. Og inneholder barnevoldtekt og andre stygge og unevnelige grafiske scener.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei Vel.

Men takk for forslaget likevel 🙂

Til alle i tråden; tusen takk for forslagene! Nå har jeg en lang liste med filmer jeg kan jobbe meg gjennom. Dette blir SPENNENDE! :)

• Liker 4
Gjest amaryllish
Skrevet
14 timer siden, Million skrev:

Jeg liker å se skrekkfilmer og grøssere. Trenger noen forslag til gode filmer i de sjangerne. Noen som har noen forslag, og samtidig kan si litt kort hva filmen dreier seg om eller hvor bra de synes den var?

På forhånd takk for alle tips og forslag!

PS! Jeg har nettopp sett Annihilation, en ny film med Nathalie Portman.

Elsker også skrekk 😻 Så netopp hereditary og anbefaler den veldig, annerledes og supercreepy! Har sett omtrent alt av skrekkfilm så blir ikke ofte skremt mer, men denne likte jeg altså 

Skrevet
9 minutter siden, Million skrev:

Men takk for forslaget likevel 🙂

Til alle i tråden; tusen takk for forslagene! Nå har jeg en lang liste med filmer jeg kan jobbe meg gjennom. Dette blir SPENNENDE! :)

Takk :) Beklager min korte kommentar. Det er fint at mange hadde gode forslag på filmer til deg.

Skrevet (endret)
På 27.8.2018 den 22.48, miss summers skrev:

Hva slags type skrekk? Psykologisk? Splatterfilm? Jeg ELSKER grøssere. 

Sett «Would you rather”? 

Litt forskjellige typer egentlig. Interessert i å se alt mulig, unntatt sånt som den forbudte som er nevnt i tråden ("A serbian film"). Det blir for grovt.

Har nå bestilt 8 filmer som jeg venter på CDON, men den du nevner ("Would you rather") fant jeg ikke ved søk? Sikker på at du husker tittelen rett?

REDIGERT:

nå fant jeg den omtalt på imdb, men den er merkelig nok ikke å finne hos CDON. Trodde de hadde alt?

Endret av Million
Skrevet
På 28.8.2018 den 10.36, amaryllish skrev:

Elsker også skrekk 😻 Så netopp hereditary og anbefaler den veldig, annerledes og supercreepy! Har sett omtrent alt av skrekkfilm så blir ikke ofte skremt mer, men denne likte jeg altså 

Hereditary høres veldig bra ut! Skal bestille den når den slippes på dvd, Hvis ikke jeg får en kompis til å laste den ned før det da.... 

Skrevet
10 minutter siden, Million skrev:

Litt forskjellige typer egentlig. Interessert i å se alt mulig, unntatt sånt som den forbudte som er nevnt i tråden ("A serbian film"). Det blir for grovt.

Har nå bestilt 8 filmer som jeg venter på CDON, men den du nevner ("Would you rather") fant jeg ikke ved søk? Sikker på at du husker tittelen rett?

REDIGERT:

nå fant jeg den omtalt på imdb, men den er merkelig nok ikke å finne hos CDON. Trodde de hadde alt?

Har du Netflix? Den ligger der. Syns den er veldig bra, men var nok aldri en stor film. Kanskje derfor den ikke er på CDON. 

Skrevet
4 minutter siden, Million skrev:

Hereditary høres veldig bra ut! Skal bestille den når den slippes på dvd, Hvis ikke jeg får en kompis til å laste den ned før det da.... 

Åååå. Den skal jeg og se! 

Skrevet
21 minutter siden, miss summers skrev:

Har du Netflix? Den ligger der. Syns den er veldig bra, men var nok aldri en stor film. Kanskje derfor den ikke er på CDON. 

Nei, har ikke Netflix dessverre. Prøver å begrense faste, månedlige kostnader og regninger.... :)

Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Nei, har ikke Netflix dessverre. Prøver å begrense faste, månedlige kostnader og regninger.... :)

Billigere i lengden om man ser mye film, fremfor å kjøpe en og en. Vet ikke om du har Get eller canal digital, men der kan du leie film. iTunes leier også ut. 

Skrevet

Grøssere jeg har sett, men skulle ønske jeg ikke hadde (skummelt!! Handlingen er fortrengt desverre):

Exorsisten

1408

The Blair Witch Project (1/2)

The Ring

Noen på kanten til grøsser/thriller:

Final Destination filmene. 

-handling. En person ser en fremtidig ulykke, h*n og andre ungår ulykken. Men døden liker ikke å la noen unslippe 😈

En skummel som jeg ikke har sett, men både ønsker å se og ikke se:

The Woman In Black (Daniel Radcliffe 😍).

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Ariana807 skrev:

Grøssere jeg har sett, men skulle ønske jeg ikke hadde (skummelt!! Handlingen er fortrengt desverre):

Exorsisten

1408

The Blair Witch Project (1/2)

The Ring

Der har jeg sett 3 av 4, men den siste, The Ring, skal jeg lese litt om. 

Takk for forslag likevel!

Endret av Million
Skrevet (endret)

Basert på virkelige hendeler... Verdens mest hjemsøkte hus. Google dette om du vil. 

Winchester House of ghost.

virkelig terningkast 6. Selveste Helen Mirren er skrekkslagent bra talent selv i denne sjangeren!

Jeg har en tråd om skrekk og grøsseanbefalinger som varte i nesten 10 på KG, men har ikke skrevet i den på ett par år... Der er det også mye bra anbefalinger og anmeldelser av skrekk og grøss...

Endret av Wonders

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...