Pinto2013 Skrevet 27. august 2018 #1 Skrevet 27. august 2018 Hei, Jeg har røket to leddbånd i ankelen, og venter på røntgenbilder fordi legen mistenker at det også kan være et brudd. Skaden skjedde for en uke siden, og røntgenbilder dagen derpå viste ingen brudd. Legen mener at det likevel kan være brudd, da det visstnok ikke alltid syns med en gang. Jeg skulle egentlig kommet inn til ny undersøkelse og få henvisning til røntgen i dag, men det var for mange akutte situasjoner på mitt legekontor til at de kunne prioritere meg. Over tilspørsmålet mitt: hva kan jeg gjøre for å lindre smertene selv? Jeg fikk voltaren for en uke siden, hvor jeg tar to om dagen. Jeg syns egentlig ikke at disse har redusert smertene noe særlig, men det er mulig det hadde vært enda verre om jeg ikke hadde tatt dem. Nå går jeg nok en ettermiddag/natt i møte med veldig vondt, og jeg begynner å bli ganske desperat på å få lettet smertene. Ankelen/foten er fortsatt svært hoven og blå, og det begynner også bli veldig hovent oppover leggen... Jeg prøver å ligge med beinet høyt, og jeg har også prøvd fotbad, men det er stadig veldig smertefullt. Er det noe jeg kan gjøre for å få litt pause fra smertene? Eller lette dem bare litt? Hilsen ei som ikke takler smerte så bra....
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #2 Skrevet 27. august 2018 Bytt på varme omslag og kalde omslag. Anonymkode: 66582...1ac
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #3 Skrevet 27. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bytt på varme omslag og kalde omslag. Anonymkode: 66582...1ac Aldri varme omslag, det gir økt sjanse for betennelser da varme er kos for bakterier. Men ja, det hjelper der å da, men kan fort gjøre ting verre. Hadde jeg kun gjørt i samråd med lege/fysioterapaut Anonymkode: 95012...864
Safiye Skrevet 27. august 2018 #4 Skrevet 27. august 2018 Tråden er ryddet for innlegg som inneholder tips om medisinering. - Safiye, mod
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 Ikke helt det samme, men har hatt skade i ankelen nesten hele livet. Erfart at det er svært lite som hjelper mot smerter akkurat der, dessverre. Nå er det jo ikke det samme, som sagt... Men, det eneste som hjelper meg er god støtte, som f eks støttebandasje eller liknende (forsiktig med å feste for hardt). Ellers er det vel avlastning som hjelper, ikke trå unødvendig mye på det før du har fått undersøkelse. Bruk en krykke/stokk ;) Anonymkode: 7523e...ea0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå