Gjest LoisLane Skrevet 13. mars 2005 #1 Skrevet 13. mars 2005 Åååå! Jeg har så vondt i hodet! Har tatt to vanlige smertestillende uten at det hjalp. Har også fått råd om å drikke masse vann med en gang en kjenner at noe er på gang, men det funker i alle fall ikke alltid. Å ligge og sove på et mørkt rom høres jo ideelt ut, men er ikke alltid praktisk gjennomførbart. Dessuten hender det jo at man har så vondt at man ikke får sove. Hva gjør du for å bli kvitt hodepine?
Gjest Gjesta Skrevet 13. mars 2005 #2 Skrevet 13. mars 2005 Prøv å ta en tablett ibuprofen og en paracetamol, det kan hjelpe. Ellers har jeg den erfaringen at ibumetin er best mot min type hodepine. Har du migrene?
Orthia Skrevet 13. mars 2005 #3 Skrevet 13. mars 2005 Vanlig hodepine: Dispril er det eneste som virker på meg. Helst i kombinasjon med sterk kaffe. Mot migrene tar jeg Immigran.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2005 #4 Skrevet 14. mars 2005 pleier å ta to paracet og sette meg i sofan foran tv med veeeeldig lav lyd og bare slappe av, funker som et skudd!
Arkana Skrevet 14. mars 2005 #5 Skrevet 14. mars 2005 Jeg har aldri "vanlig" hodepine, kun migrene. Da tar jeg to paralgin forte og legger meg i senga og prøver å sove litt.
Gjest gjesta Skrevet 14. mars 2005 #6 Skrevet 14. mars 2005 Hvis jeg har skikkelig vondt i hodet så tar jeg 4 Ibux før jeg kryper til sengs for en time eller to. Pleier da å være bedre når jeg våkner igjen.
Gjest LoisLane Skrevet 14. mars 2005 #7 Skrevet 14. mars 2005 Har du migrene? Nei, ikke som jeg vet om. Men det kan kanskje tyde på det, når vanlige smertestillende ikke virker, og lys gjør vondt. Hodepinen kan dessuten sitte i i flere døgn. Er bra igjen nå, selv etter en natt der jeg sto opp førten ganger - to syke unger som våknet om kapp, oppkast og feber...
Gjest Catwoman Skrevet 14. mars 2005 #8 Skrevet 14. mars 2005 Svelger to ibux, med masse vann. Ikke kaldt vann, det kan føre til hodepine, men lunket. Masserer tinningene og prøver å koble vekk tankene fram til tablettene virker. Også fant jeg ut en natt jeg våknet med dundrende hodeine at det er værst og ligge når man har hodepine, er faktisk bedre og stå eller sitte.
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #9 Skrevet 14. mars 2005 Jeg var ofte plaget med migrene før...helt grusomt. Men jeg er nå av den oppfatning at det meste har en årsak...og etter at jeg fant ut av fellesnevneren for migreneutbruddene var lite mat, så har jeg ikke hatt et eneste anfall...Jippi!!
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #10 Skrevet 14. mars 2005 Jeg går på do aller først. Har en mystisk link mellom hodet og urinblæra, så om jeg blir tissetrengt uten å få gått på do, får jeg dundrende hodepine. Så tar jeg to ibux og prøver å slappe av. Vanskelig om sommeren: Får vondt i hodet av å ikke drikke nok, og får vondt i hodet av ikke å få gått på do for å få ut igjen all væsken... :-(
Elze Skrevet 14. mars 2005 #11 Skrevet 14. mars 2005 Vanlig hodepine: Dispril Migrene: Naramig Jeg gikk i årevis med migrene, uten å vite at det var det jeg hadde. Vanlig smertestillende hjalp ingen ting, ikke en gang Paralgin Forte. Medisin mot migrene virker på en helt annen måt. Kanskje du skal gå til lege og få sjekket om du har migrene? Hodepine på en side av hodet, kvalme, anfall som varer i et par dager, stiv nakke i forbindelse med anfallet er alle klassiske tegn, men du trenger ikke ha alle disse for å ha migrene. Noen har også synsforstyrrelser i forkant av anfallet.
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2005 #12 Skrevet 14. mars 2005 Dersom jeg har hodepine som ikke forsvinner uansett hva jeg gjør pleier jeg å spise litt. Jeg får vondt i hodet dersom jeg går uten mat en syund, selv om jeg ikke er sulten. Så ofte hjelper det å spise en skive, ta smertestillende og bare sløve.
Gjest Virvel Skrevet 15. mars 2005 #14 Skrevet 15. mars 2005 Jeg drikker masse vann og prøver å sove det av meg, men hvis det er helt uutholdelig tar jeg 1-2 Paracet/Panodil e.l. Panodil Zapp er forresten kjempefine, de virker nesten umiddelbart hvis du tar dem på tom mage.
summer25 Skrevet 16. mars 2005 #15 Skrevet 16. mars 2005 Gå til innkjøp av peppermynteolje (fås på helsekosten), ta litt olje på fingrene og stryk lett over panna (hvis det er der du har vondt da...) Dette er kjempedeilig, og du får en kjølende følelse. Dette får meg til å slappe mer av og migrenen (som jeg har) forsvinner fortere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå