Gå til innhold

Eksempler på eksamensbesvarelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sitter og leser på tidligere gitte eksamensoppgaver på udir i kontor og administrasjonsfaget.

Jeg skal ta eksamen som privatist, og sliter litt med hvordan jeg skal ordlegge meg når jeg ser på oppgavene som har blitt gitt, hva de egentlig spør om og hvor langt det er forventet at man svarer.

Siden jeg tar faget som privatist så har jeg ingen lærer å forholde meg til, dette nevnes heller ikke i læreboka.

 

Lurer derfor på om noen vet om det finnes eksempler på eksamensbesvarelser noe sted på nett slik at jeg kan få et lite innblikk i hva som forventes?

Anonymkode: 3541a...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

 

Jeg sitter og leser på tidligere gitte eksamensoppgaver på udir i kontor og administrasjonsfaget.

Jeg skal ta eksamen som privatist, og sliter litt med hvordan jeg skal ordlegge meg når jeg ser på oppgavene som har blitt gitt, hva de egentlig spør om og hvor langt det er forventet at man svarer.

Siden jeg tar faget som privatist så har jeg ingen lærer å forholde meg til, dette nevnes heller ikke i læreboka.

 

Lurer derfor på om noen vet om det finnes eksempler på eksamensbesvarelser noe sted på nett slik at jeg kan få et lite innblikk i hva som forventes?

Anonymkode: 3541a...c72

Kan du ikke kontakte lærestedet ditt og høre om de kan hjelpe deg? Ellers er det vel vanlig at eksamensoppgaven oppgir ønsket omfang av besvarelsen, altså omtrentlig antall sider eller ord. Kan du gi eksempel på en oppgave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 8/28/2018 at 1:12 PM, Roci said:
 

Kan du ikke kontakte lærestedet ditt og høre om de kan hjelpe deg? Ellers er det vel vanlig at eksamensoppgaven oppgir ønsket omfang av besvarelsen, altså omtrentlig antall sider eller ord. Kan du gi eksempel på en oppgave?

En smule treg her :)

 

Har hørt med lærestedet etc. uten at noen har kunnet hjelpe meg noe særlig videre.

Hjelper ikke akkurat at jeg er høygravid med dårlig tid og gjerne skulle bestått denne eksamen før ungen kommer til verden :)

 

Eksempel på oppgave som ble gitt våren 2018:

 

Tema: Administrative og kontortekniske oppgaver    


Du jobber som kontor- og administrasjonsmedarbeider i en virksomhet du velger selv. Ledelsen vil nå fokusere på administrative og kontortekniske oppgaver i virksomheten.    


Du skal ta utgangspunkt i disse fagområdene i besvarelsen din:  
 IKT  

 kvalitetssikring  

 kunnskapsorganisering og informasjonsflyt  

 helse, miljø og sikkerhet (HMS)    


Oppgave  

Du skal med utgangspunkt i fagområdene over  
 beskrive dine administrative og kontortekniske oppgaver  

 foreslå forbedringer av administrative og kontortekniske oppgaver  

 forklare hvordan forbedringene påvirker de ulike fagområdene  

 

Det virker jo ikke som noen veldig stor oppgave sånn sett, men jeg klør meg fortsatt i hodet over hvordan dette kan legges fram på best mulige måte..

Anonymkode: 3541a...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei,.

Jeg skal ha eksamen jeg også. Er der noen som kan fortelle meg hvor jeg kan finne eksempel på besvarelser?

Jeg har funnet eksamensoppgaver fra tidligere år på udir.no

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...