Gå til innhold

Er fly satt sammen av poppnagler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok fly her om dagen, og han jeg tok fly med sa at flyet er satt sammen av poppnagler. Aner ikke om han tulla, men poppnagler tåler jo ikke SÅ mye? Skjønner jo at det må være fleksibelt og dermed ikke er sveiset(selv om en feit fugesveis høres mer betryggende ut enn en hersens poppnagle). Som dere kanskje forstår, har jeg flyskrekk og dette hjalp IKKE. Noen som vet noe? :laugh:

Anonymkode: ffd08...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aluminium for fly er nesten som fjærstål (om du har vært borte i det.  Nagler og lim, ja. popnit, nei..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Tok fly her om dagen, og han jeg tok fly med sa at flyet er satt sammen av poppnagler. Aner ikke om han tulla, men poppnagler tåler jo ikke SÅ mye? Skjønner jo at det må være fleksibelt og dermed ikke er sveiset(selv om en feit fugesveis høres mer betryggende ut enn en hersens poppnagle). Som dere kanskje forstår, har jeg flyskrekk og dette hjalp IKKE. Noen som vet noe? :laugh:

Anonymkode: ffd08...882

Hvis du sitter ved vingen og ser ut på den, ser du at naglene sitter tett i tett i tett.

Anonymkode: f59a3...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er brukt klinkenagler, og ikke popnagler. Aluminium blir gjerne svekket av å sveises. Styrken beror veldig på herding, som blir ødelagt ved sveising. 

Når man bruker mange rader med nagler kan forbindelsen bli veldig sterk.

Uansett : Konstruktørene har har nok tenkt ganske nøye gjennom det😉

Endret av Isambard
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Isambard skrev:

Jeg tror det er brukt klinkenagler, og ikke popnagler. Aluminium blir gjerne svekket av å sveises. Styrken beror veldig på herding, som blir ødelagt ved sveising. 

Når man bruker mange rader med nagler kan forbindelsen bli veldig sterk.

Uansett : Konstruktørene har har nok tenkt ganske nøye gjennom det😉

Det har de nok, tviler ikke på det! Men er man redd, så er man redd. Vanskelig å tenke rasjonelt da :laugh:

Anonymkode: ffd08...882

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...