AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #1 Skrevet 26. august 2018 Har i det siste slitt med at skuldrene er stive. Nakken er vond. Sover dårlig. Og aller verst: sliter med pusten. Blir tørr i halsen og det snører seg sammen i brystkassen. Må da sette meg ned og puste tungt ut og inn. Har spenningshodepine og er uopplagt. Paracet hjelper da ikke. Jeg kan ikke redusere stillingsprosent. Har høy terskel for sykemelding men har to døtre som trenger meg (og ingen mann). Har slitt meg halvt ihjel i to år da jeg studerer i tillegg. Nå før jeg startet nytt semester var jeg på jobb omtrent hver dag og jobbet nesten 4 hele helger på rad (4 uker overtid) når barna var hos far. Deretter dro jeg på skole i 2 uker og har da opplevd disse symptomene. Vet ikke om det er angst el stress. Får såpass lite oksygen når det snører seg helt sammen at jeg er redd for å dø (var helt sikker på det forrige søndag). Ble også svimmel. Senest idag kjente jeg at jeg ble tung i pusten, men prøver å kjøre pusteteknikker. Har en sykt lang jobbuka i vente og lurer på om en blir sykemeldt for sånn? I tillegg kommer neste eksamen om 3 uker. Utfordringer står i kø. Anonymkode: b3619...169
Gjest Vanlig fyr Skrevet 26. august 2018 #2 Skrevet 26. august 2018 Det høres ut som om du er på vei til å gå på en smell. Det er kroppen som sier i fra. Du bør oppsøke lege.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #3 Skrevet 26. august 2018 Hvor lenge har du igjen av studiene? Det høres strengt tatt ut som totalen er i ferd med å bli for mye for deg. En sykemelding (hvis legen mener det er grunn til det) kan hjelpe midlertidig, men det store spørsmålet er hvor lenge du kan kjøre et løp som nesten tar knekken på deg? Anonymkode: 4ab87...1da 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #4 Skrevet 26. august 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har du igjen av studiene? Det høres strengt tatt ut som totalen er i ferd med å bli for mye for deg. En sykemelding (hvis legen mener det er grunn til det) kan hjelpe midlertidig, men det store spørsmålet er hvor lenge du kan kjøre et løp som nesten tar knekken på deg? Anonymkode: 4ab87...1da 1 år før bachelorskriving er i gang. August til neste år. Men jeg er nødt å fullføre. Kan faktksk bli oppsagt om ikke Anonymkode: b3619...169
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #5 Skrevet 26. august 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 år før bachelorskriving er i gang. August til neste år. Men jeg er nødt å fullføre. Kan faktksk bli oppsagt om ikke Anonymkode: b3619...169 Om du tar studiene via jobb bør det være mulig for deg å få redusert stilling. Det er bedre for deg, og bedre for jobben, siden du nå risikerer å bli utbrent og sykemeldt. Søk studiepermisjon eller be om redusert stilling. Få om mulig uttalelse fra lege og ta med til leder. Anonymkode: b7f7f...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #6 Skrevet 26. august 2018 Høres ut som totalbelastning er for høy. Jeg tenker du må ta grep for å få ned denne, å bli sykmeldt for å få overskudd til å studere høres ikke helt rett ut. Jeg har selv vært utbrent og måtte bli sykmeldt, da hadde jeg i lengre tid kuttet ned på alt jeg kunne kutte av forpliktelser og annet utenfor jobb. Det var ikke for mye jobb, men psykiske vansker som gjorde meg utbrent, men som sagt så kutta jeg ned på alt utenom jobb en periode før jeg måtte krype til korset å bli sykmeldt. Anonymkode: 36532...bd7
Maestro Skrevet 29. august 2018 #7 Skrevet 29. august 2018 For meg, så var dette de første utbrent tegna mine. Angst er et alarmberedskap, altså kroppen din gir beskjed at noe er galt. Ville tatt meg en tur til legen. 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå