Gå til innhold

Kardashian wannabe


Summ

Anbefalte innlegg

Jeg hadde aldri sett The Kardashians, og visste knapt hvem de var. Men jeg ser jo på blogger osv, og ser hvor mange som prøver å kopiere de! Eneste jeg har hørt om Kardashians er jo negativt, og at de ikke er gode forbilder, osv. 

Derfor har jeg sett serien, og jeg skjønner ikke hvorfor det er så negativt å ha de som forbilder, altså de er jo godhjertede og bryr seg helt utrolig mye om hverandre og bryr seg om andre ting. Selvfølgelig er det drama, og merkelige og dumme valg, men altså de lærer jo av det som alle andre.. 

MEN, Isabel Raad vil være Kim K? Altså hvordan kan hun tro hun er lik henne? Ville Kim K virkelig sittet å skriket og kalt folk stygge ting i en konkurranse for å vinne? Paradise Isabel var ikke en kopi av Kim K. Kim K fremstår som en smart dame «sosiale medier, PR, media» -vinklet. Ja, de krangler på serien, men det er med familien, der de blir venner etterpå, og de viser at de er gode mennesker. Tror ikke Isabel klarte å skille kjefting på ukjente folk i et spill, og en krangel med familien. Man ser jo at hun hermer etter Kim K på maten hun skriker på.

isabel er kjempe søt mot familien sin, og bryr seg masse om søsknene sine, men det hjelper vel ikke? Og måten hun kaster rundt seg penger og shopper på? Kim K fronter ikke slikt. 

Vær dere selv, kjære bloggere, dere klarer ikke å kopiere Kardashian/Jenner familien uansett. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Christy89 skrev:

Du skjønner ikke hvorfor det er negativt å ha de som forbilder? Ok 🙈

Nei, var derfor jeg spurte, hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Summ skrev:

Nei, var derfor jeg spurte, hva mener du?

Hvis du setter deg litt inn i hva denne familien står får, så skjønner forhåpentligvis mer. Google er en fin ting

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Summ skrev:

Nei, var derfor jeg spurte, hva mener du?

Mulig de er snille og godhjertede, men de fronter også et voldsomt utseendefokus og veldig overfladiske verdier. De bruker en formue på plastisk kirurgi og alskens skjønnhetspleie, dyre klær, vesker og interiør. Alt skal være perfekt hele tiden. Perfekt overdådig sminke, ikke et hårstrå som ligger feil. Det er da ikke naturlig å bruke så mye sminke når man sitter i sofaen med familien? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hvis du setter deg litt inn i hva denne familien står får, så skjønner forhåpentligvis mer. Google er en fin ting

Hva mener du vedkommende skal Google i dette tilfellet? «the Kardashians aren’t really nice people after all?”

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hvis du setter deg litt inn i hva denne familien står får, så skjønner forhåpentligvis mer. Google er en fin ting

Joda, men altså, hvorfor prøver folk å være wannabe som de, når de åpenbart ikke klarer det, som person. 

12 minutter siden, Thyra skrev:

Mulig de er snille og godhjertede, men de fronter også et voldsomt utseendefokus og veldig overfladiske verdier. De bruker en formue på plastisk kirurgi og alskens skjønnhetspleie, dyre klær, vesker og interiør. Alt skal være perfekt hele tiden. Perfekt overdådig sminke, ikke et hårstrå som ligger feil. Det er da ikke naturlig å bruke så mye sminke når man sitter i sofaen med familien? 

Joda, men altså, de har jo råd til det, det er jo som at noen kjøper interiør på Nille, og andre kjøper på riviera maison. Man handler jo utifra lommeboken. 

Men nå tenker jeg mer på feks at Raad tror hun kopierer de, med å kaste penger rundt seg og vise innkjøp hele tiden. Det gjør ikke Kim K. Ikke i serien, som jeg i HI refererer til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mnjah skrev:

Hva mener du vedkommende skal Google i dette tilfellet? «the Kardashians aren’t really nice people after all?”

The Kardashians as role models. Tipper man får flere millioner hits

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mnjah skrev:

Hva mener du vedkommende skal Google i dette tilfellet? «the Kardashians aren’t really nice people after all?”

Det er bel bare å Google litt om dem generelt og lese om overdreven plastisk kirurgi, botox, fillere, overdreven sminke, perfekte selfier og posering mm. Og avgjøre om man synes det er noe man bør etterstrebe. At utseende og overfladiske verdier skal være det viktigste av alt. At man skal investere en formue og all sin energi i å se penest mulig ut til enhver tid. 

Det er ingen som sier at de er fæle og slemme. Men ikke alle synes at de er eksempler til etterfølgelse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Summ skrev:

 

Men nå tenker jeg mer på feks at Raad tror hun kopierer de, med å kaste penger rundt seg og vise innkjøp hele tiden. Det gjør ikke Kim K. Ikke i serien, som jeg i HI refererer til.

Å jo da, det er akkurat det de gjør. Kim postet smykker verdt 90 millioner på Insta og ble angivelig robbet på et hotellrom i Paris. De lever av å flashe materialistiske ting på some og på tv. Det er det de tjener penger på!

Endret av Miranda16
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Summ skrev:

Joda, men altså, hvorfor prøver folk å være wannabe som de, når de åpenbart ikke klarer det, som person. 

Joda, men altså, de har jo råd til det, det er jo som at noen kjøper interiør på Nille, og andre kjøper på riviera maison. Man handler jo utifra lommeboken. 

Men nå tenker jeg mer på feks at Raad tror hun kopierer de, med å kaste penger rundt seg og vise innkjøp hele tiden. Det gjør ikke Kim K. Ikke i serien, som jeg i HI refererer til.

De har råd til det, ja. Det har ikke de fleste av dem som ser opp til dem. En ting er å bruke så mye penger på utseendet når man har råd til det (man kunne jo heller leve litt enklere og heller gi pengene til trengende, men det er en annen diskusjon), en annen ting er å bruke så mye tid og energi på det. Og å poste så mange skrytebilder (selfier). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Miranda16 skrev:

Å jo da, det er akkurat det de gjør. Kim postet smykker verdt 90 millioner på Insta og ble angivelig robbet på et hotellrom i Paris. De lever av å flashe materialistiske ting på some og på tv. Det er det de tjener penger på!

Hun hadde med seg smykker verdt 90 millioner (dollar?) på reise? Da tør jeg ikke tenke på hvor mye hele smykkesamlingen hennes er verdt...

Dette er summer som er helt hinsides for folk flest. Og det bare på luksus. Så nei, selv om de sikkert er bra mennesker på mange måter, så synes jeg ikke de er gode forbilder. Det er virkelig ikke en bra ting at flest mulig mennesker skal etterstrebe mest mulig luksus og materielle verdier. Og å se "perfekt" ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Thyra skrev:

Hun hadde med seg smykker verdt 90 millioner (dollar?) på reise? Da tør jeg ikke tenke på hvor mye hele smykkesamlingen hennes er verdt...

Dette er summer som er helt hinsides for folk flest. Og det bare på luksus. Så nei, selv om de sikkert er bra mennesker på mange måter, så synes jeg ikke de er gode forbilder. Det er virkelig ikke en bra ting at flest mulig mennesker skal etterstrebe mest mulig luksus og materielle verdier. Og å se "perfekt" ut. 

Men da burde folk heller se opp til de viktige verdiene de står for, som å alltid støtte familien, være gode mødre, og ha familieturer, middager og ha det gøy med andre, for den delen er jeg sykt overrasket over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Summ skrev:

Men da burde folk heller se opp til de viktige verdiene de står for, som å alltid støtte familien, være gode mødre, og ha familieturer, middager og ha det gøy med andre, for den delen er jeg sykt overrasket over. 

Dette kommer langt bak. De fronter kroppspress og ekstremforbruk. Alt det mat og kaker de viser frem når de feirer noe. De spiser ikke halvparten. Kaster de det da? Hva med dele ut til aldershjem eller barnehjem. De viser ekstrem forbruk av materielle ting + de er alltid halvnakne på bilder. Siste bilde av Kim K på stranden. Det er ikke nødvendig når 13 åringer skriver goals og wannabe you....

De har et team rundt seg som sminker dem, kler på dem, leverer mat på døra, personlig trenere og hudpleiere året rundt. Deres jobb er å se bra ut, men for hva. Hvorfor skal de opereres ihjel? For hvem må de se perfekt ut til enhver tid? For verden er vel lei av dem nå??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, Xstrella skrev:

Dette kommer langt bak. De fronter kroppspress og ekstremforbruk. Alt det mat og kaker de viser frem når de feirer noe. De spiser ikke halvparten. Kaster de det da? Hva med dele ut til aldershjem eller barnehjem. De viser ekstrem forbruk av materielle ting + de er alltid halvnakne på bilder. Siste bilde av Kim K på stranden. Det er ikke nødvendig når 13 åringer skriver goals og wannabe you....

De har et team rundt seg som sminker dem, kler på dem, leverer mat på døra, personlig trenere og hudpleiere året rundt. Deres jobb er å se bra ut, men for hva. Hvorfor skal de opereres ihjel? For hvem må de se perfekt ut til enhver tid? For verden er vel lei av dem nå??

Ja, verden er drittlei. Derfor har Kim nå påbegynt en ny front som politisk aktivist. Det finnes INGENTING de gjør uten agenda. Greit nok er det noe godt som kommer ut av det, men alt i alt handler alt om å holde seg aktuell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Xstrella skrev:

Dette kommer langt bak. De fronter kroppspress og ekstremforbruk. Alt det mat og kaker de viser frem når de feirer noe. De spiser ikke halvparten. Kaster de det da? Hva med dele ut til aldershjem eller barnehjem. De viser ekstrem forbruk av materielle ting + de er alltid halvnakne på bilder. Siste bilde av Kim K på stranden. Det er ikke nødvendig når 13 åringer skriver goals og wannabe you....

De har et team rundt seg som sminker dem, kler på dem, leverer mat på døra, personlig trenere og hudpleiere året rundt. Deres jobb er å se bra ut, men for hva. Hvorfor skal de opereres ihjel? For hvem må de se perfekt ut til enhver tid? For verden er vel lei av dem nå??

Dette👆

Jeg vil påstå de har et ansvar når de har så mange fans som vil være og se ut som de. Jenter sparer til rumpeoperasjon og sier de skal bruke konfirmasjonspengene til å opperere rumpa, puppene, fillers osv. Bare trist å lese :( Dette er verdens mest overfladiske og mest berømte familie. Litt sykt å tenke på at Kim var Paris Hilton sin assistent back in the days. Gud, så lei jeg er av dennne familien!! De får spalteplass hele tiden og Kris (som er hjernen bak det hele) er flink til å holde familien relevante.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså! Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne - og ser for meg at dette kommer til å bli et rotete innlegg fra meg 😉 

Uansett, jeg kjenner dette er et tema som jeg har mye tanker om. Mye kanskje fordi jeg har egne barn (gutt på 10år og jente på 5år) og vil nok derfor i årene fremover få kjenne på dette med "forbilder" og hvordan barna mine vil bli påvirket av andre. Eller jeg vil igrunn påstå at jeg allerede kjenner på det. Nesten daglig kommer guttungen hjem med et nytt "ønske" noe han har sett andre ha, andre får lov til osv, på skolen.. Og jeg "jobber" for det jeg mener er riktig - tankene til mine barn. Jeg kan ikke - ikke nå, og ikke noen gang, påvirke hva ANDRE velger å gjøre i sine liv, men jeg kan påvirke hvordan mine barn ser på dette. 

Jeg syns derfor det blir så utrolig feil å skulle dømme, da til eksempel Kardashians, for hvordan de lever. De lever slik DE vil, og de er ikke til fare for meg og mine for at de vil og kan leve overdådig, med et kanskje litt feil fokus på kropp og forbruk. Det angår ikke meg og mine barn på noen måte. Og "sånne" mennesker finnes det millioner av, folk som lever "feil" etter boka, etter hvordan vi skal ta vare på jorda, osv, men uansett hvor mye vi peker på de så endres ikke det. Jeg tror og mener at det er MYE viktigere at vi lærer barna våre å stå imot sånt, at andre lever slik de gjør, og vi lever slik vi gjør. 

Barn idag er så stakkarslige, de tåler INGENTING. Vi syr enorme puter under armene dems og de skal allerhelst ikke møte NOE motgang i det hele tatt. Og det er så feil! Vi lager jo skjøre barn/unge voksne som ikke tåler å se at andre har det "bedre" enn de selv.

Så istedet for å være en som peker på andre og sier at de lever feil, velger jeg å fokusere på hvordan vi lever, hvordan vi kan gjøre det bedre, og lære barna mine at vi er alle forskjellige. Og at vi ikke kan få alt vi vil ha her i livet. Livet har mye motgang i seg og jeg vil i alle fall gjøre mitt beste for at mine barn tåler det! Både nå og som voksen.

Også er det jo de som skal "ta over" etter meg så jeg fokuserer heller å lære de verdiene av hva som er viktig her i livet, hva vi bør gjøre for å ta vare på jorda, osv, fremfor andre fremmede som mest sannsynlig ikke bryr seg om hva jeg sier.

DET tror jeg er mye viktigere enn å sitte å kritisere andre på internett for hvordan de velger å leve. Prat med ungene deres! 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lenem88 skrev:

Altså! Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne - og ser for meg at dette kommer til å bli et rotete innlegg fra meg 😉 

Uansett, jeg kjenner dette er et tema som jeg har mye tanker om. Mye kanskje fordi jeg har egne barn (gutt på 10år og jente på 5år) og vil nok derfor i årene fremover få kjenne på dette med "forbilder" og hvordan barna mine vil bli påvirket av andre. Eller jeg vil igrunn påstå at jeg allerede kjenner på det. Nesten daglig kommer guttungen hjem med et nytt "ønske" noe han har sett andre ha, andre får lov til osv, på skolen.. Og jeg "jobber" for det jeg mener er riktig - tankene til mine barn. Jeg kan ikke - ikke nå, og ikke noen gang, påvirke hva ANDRE velger å gjøre i sine liv, men jeg kan påvirke hvordan mine barn ser på dette. 

Jeg syns derfor det blir så utrolig feil å skulle dømme, da til eksempel Kardashians, for hvordan de lever. De lever slik DE vil, og de er ikke til fare for meg og mine for at de vil og kan leve overdådig, med et kanskje litt feil fokus på kropp og forbruk. Det angår ikke meg og mine barn på noen måte. Og "sånne" mennesker finnes det millioner av, folk som lever "feil" etter boka, etter hvordan vi skal ta vare på jorda, osv, men uansett hvor mye vi peker på de så endres ikke det. Jeg tror og mener at det er MYE viktigere at vi lærer barna våre å stå imot sånt, at andre lever slik de gjør, og vi lever slik vi gjør. 

Barn idag er så stakkarslige, de tåler INGENTING. Vi syr enorme puter under armene dems og de skal allerhelst ikke møte NOE motgang i det hele tatt. Og det er så feil! Vi lager jo skjøre barn/unge voksne som ikke tåler å se at andre har det "bedre" enn de selv.

Så istedet for å være en som peker på andre og sier at de lever feil, velger jeg å fokusere på hvordan vi lever, hvordan vi kan gjøre det bedre, og lære barna mine at vi er alle forskjellige. Og at vi ikke kan få alt vi vil ha her i livet. Livet har mye motgang i seg og jeg vil i alle fall gjøre mitt beste for at mine barn tåler det! Både nå og som voksen.

Også er det jo de som skal "ta over" etter meg så jeg fokuserer heller å lære de verdiene av hva som er viktig her i livet, hva vi bør gjøre for å ta vare på jorda, osv, fremfor andre fremmede som mest sannsynlig ikke bryr seg om hva jeg sier.

DET tror jeg er mye viktigere enn å sitte å kritisere andre på internett for hvordan de velger å leve. Prat med ungene deres! 

 

Liker dette, men for å se bort ifra den provoserende livsstilsendring fronter, ville jeg vært utrolig stolt av min datter om hun støttet og brydde seg om meg og forsvart meg på måten Kim K er mot moren sin. Det er ikke bare negativt rundt de. 

Og det er det jeg mener, hvorfor prøver Raad å kopiere Kim K og referere til seg selv som Kim K når hun har en bedriten personlighet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...