Gå til innhold

Taco i barnebursdag

Fremhevede innlegg

Skrevet

En skal jo kutte opp de ulike ingrediensene, så det blir jo litt jobb, pluss å steke kjøtt eller kjøttdeig. Så det vil jo ta lengre tid enn pølser ihvertfall 🙂 det går fortere å lage pizza om du bruker ferdigbakte bunner.

Serveres tacoen i lefser, så blir det både lettere å spise for barna, enn om de spiser skjell. Litt klin blir det. Viktig å sette fram ting de fleste barn liker, som revet ost, kuttet agurk osv. Folk bruker jo litt forskjellig, men når jeg serverer så små barn dette, så er erfaringen at de ikke så godt liker ulik løk, rømme og sterkere saker. Jeg bruker å steke baconskiver ved siden av, og barn knasker gjerne det. 

En lefse til hver holder. Du klarer deg med å bruke ca 200 når du skal ha de "vanlige" ingrediensene. 

Anonymkode: 80c9c...b43

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En skal jo kutte opp de ulike ingrediensene, så det blir jo litt jobb, pluss å steke kjøtt eller kjøttdeig. Så det vil jo ta lengre tid enn pølser ihvertfall 🙂 det går fortere å lage pizza om du bruker ferdigbakte bunner.

Serveres tacoen i lefser, så blir det både lettere å spise for barna, enn om de spiser skjell. Litt klin blir det. Viktig å sette fram ting de fleste barn liker, som revet ost, kuttet agurk osv. Folk bruker jo litt forskjellig, men når jeg serverer så små barn dette, så er erfaringen at de ikke så godt liker ulik løk, rømme og sterkere saker. Jeg bruker å steke baconskiver ved siden av, og barn knasker gjerne det. 

En lefse til hver holder. Du klarer deg med å bruke ca 200 når du skal ha de "vanlige" ingrediensene. 

Legger til at jeg jo ikke vet hvor mange som kommer, så kanskje plusse litt på summen. 

Gjest BearMama
Skrevet (endret)

Ser for meg at det blir veldig grisete.

Utover det er taco digg så skjønner at det frister. Bare pass på at de sitter ved bordet og ikke veiver rundt med tacoen for da er det nok lurt med vaskefirma etterpå 😅

Endret av BearMama
Skrevet

Jeg vurderte det til guttungen. Men så var det noen som sa "du kommer til å måtte støvsuge kjøttdeig fra gulvet frem til jul" og han har bursdag i mai... Så vi la det på is. Bestilte pizza isteden

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Det er 6-åringer🤔

Anonymkode: 0b686...b0e

DONT DO IT. Med mindre du vil kondemnere huset etterpå.

Anonymkode: 55dbe...63f

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at veldig mange seksåringer ikke liker taco, og da blir det jo litt trist.

Skrevet

Må rydde etterpå, så taco er like greit som alt annet. Vi har hatt det flere ganger. Papirdukke er bra, så fjerner man vare det som ikke skal kastes før resten går i søpla. Kan være greit å ikke krydre all kjøttdeigen. Eventuelt også steke opp litt kylling som alternativ. Skal mye til å finne barn som ikke liker både kjøttdeig og kylling

Skrevet

Aldri i livet om jeg hadde laget til Taco. Jeg husker de partyene som mine barn hadde og det var så mye griseri og rot etterpå. Uff nei det hadde jeg ikke orket. Hot dog og pizza er det beste. 

Skrevet

Helt innafor.Men greit å skrive på invitasjonen, og at man har pølser ved siden av tilde som ikke liker taco.

Anonymkode: 4ea7d...d08

Skrevet

Jeg har aldri opplevd taco som en sølete middag, så mitt barn hadde det i bursdagen da hen fylte 7 år. Ikke noe ekstra søl enn noe annet, var veldig populært. 

Anonymkode: d8103...11b

• Liker 1
Gjest Kajsa07
Skrevet

Har også hatt Taco i barnebursdag. Null problem 😊

Skrevet

Her tok jeg og mannen på en kokkelue og forkle og servert taco servert i tortilla til barnebursdag.  De sto i køen og da lagde vi tortilla med akkurat fyllen de ønsket seg.  Så satt de ned og spiste.  Var ikke noe mer gris en stekt løk strødde over hele gulvet og bordet fra pølsefest. Og alle barna storkost seg og synes det var morsomt å bli servert av "kokkene" 

Anonymkode: c47bf...0e8

Skrevet

Synes det var en super idé. Er ikke verre enn av man har engangsservise og papirduk, så kan alt gå rett i søpla når de er ferdig å spise. Feie over gulvet for å få vekk det verste til selskapet er over. En god del kan jo også lages på forhånd. Har aldri hatt taco i bursdag selv, men ser ikke for meg at det skal være så veldig masete jeg da :)  

Skrevet

Hadde lett servert taco, men støtter de som sier lefser og pitabrød. Så hadde jeg hatt kjøttdeig (en med tacokrydder og en uten), mais, paprika, agurk, rømme og chips til :) god erfaring med det fra jobb (jobber i bhg) 

Anonymkode: c8354...4f3

Skrevet

Hadde taco i 6-års bursdag for litt siden. Gikk kjempefint, ungene spiste glupsk. Var hjemmebursdag med 8 barn. Alle satt rundt spisebordet, fylte taco/lefsetubs selv. Fikk hjelp ved behov. Ikke noe spesielt mye klin. Alle ble sendt på badet for å vaske hender etter måltidet.

Anonymkode: 28a3b...46f

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde taco i 6-års bursdag for litt siden. Gikk kjempefint, ungene spiste glupsk. Var hjemmebursdag med 8 barn. Alle satt rundt spisebordet, fylte taco/lefsetubs selv. Fikk hjelp ved behov. Ikke noe spesielt mye klin. Alle ble sendt på badet for å vaske hender etter måltidet.

Anonymkode: 28a3b...46f

Så fint å høre. Her skal vi låne et rom ved siden av gymsalen til bespisningen. Blir ca 15 stk 6-åringer.....mulig det er dristig,jeg vet jo ikke om barn liker taco selv om mitt barn elsker det.....må gå inn i tenkeboksen igjen🙂

Skrevet

Null problem , vi hadde det i 7 års bursdag

Anonymkode: 4fe97...0ae

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fint å høre. Her skal vi låne et rom ved siden av gymsalen til bespisningen. Blir ca 15 stk 6-åringer.....mulig det er dristig,jeg vet jo ikke om barn liker taco selv om mitt barn elsker det.....må gå inn i tenkeboksen igjen🙂

Taco er mye forskjellig og det finnes noe for de fleste der

noen spiser vare grønnsaker, noen bare kjøttdeig Og noen kun lefse

Anonymkode: 4fe97...0ae

Skrevet

Husk å opplys om det på invitasjonen. Jeg er mor til 1. Klassing som ikke spiser taco enda. Smaken på det kan komme i bursdagen 😄

Men jeg er positiv til at det serveres. Tror egentlig at man undervurderer dem litt - ville latt dem prøve seg jeg og vært tilstede for å tilby hjelp til dem som trenger det. Morsomt med mat som de kan plukke av. 

Må jo vaske/rydde opp etter en barnebursdag uansett. 

Anonymkode: bd049...76e

Skrevet

Ville heller laget en bedre nachos...chips, kjøttsaus, grønnsaker som mais/paprika og ost. Ha rømme, salsa og guacemole til. Litt mindre gris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...