Gå til innhold

Folk som skriver dialekt på Tinder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er en langtidssingel kvinne på 25 år som virkelig prøver å finne meg noen nå. Leser stadig om kresne kvinner, og jeg har nok vært litt for kresen selv, så nå prøver jeg aktivt å senke kravene mine litt. Så lenge fyren er littegrann attraktiv og samtalen flyter greit, så sier jeg alltid ja til en kaffe/øl. Sa ja til å møte en som virket som en smart og oppegående fyr. Han skrev skikkelig, formulerte seg godt og virket egentlig ganske morsom. I virkeligheten var det totalt "klæsj", og jeg lurer faktisk på om han hadde en diagnose av noe slag (og da en diagnose som påvirker oppførsel/det sosiale). Han manglet rett og slett sosiale antenner. Så etter at han - med sine flotte formuleringer og null skrivefeil - viste seg å være totalt bom, har jeg forsøkt å drite litt mer i hvordan matcher skriver. 

Snakker med en nå som er ganske skjønn... men han skriver dialekt. Kommer selv egentig fra en nynorskkommune, så jeg bryr meg ikke om noen skriver nynorsk. Men dette er ikke nynorsk - det er dialekt, og det er en type dialekt jeg ikke er så alt for vant med. Noen ganger er det derfor litt vanskelig å skjønne hva han sier sånn rent umiddelbart. Men, etter mitt møte med "null sosiale antenner"-matchen, prøver jeg å ignorere det. Har jo enkelte venninner som også skriver ganske merkelig, men vi passer jo likevel godt sammen i det virkelige liv.

Det jeg egentlig vil med denne tråden er å høre om det er andre der ute som meg. Sliter rett og slett litt med å ta folk seriøst når de ikke skriver skikkelig. Er ikke perfekt selv, og det er ikke det som er viktig heller. Skrivefeil har vi alle, men det er bare noe med det å skrive dialekt som jeg helt klarer å ta seriøst.

Anonymkode: c2eb3...e7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er kanskje å være pirkete, men jeg takler selv hverken dialekt eller 'mobil språk'. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan være så late at de skriver dt isteden for det, det er snakk om en eneste bokstav. 

Anonymkode: 7de8a...865

Skrevet

Håpløst og dumt å skrive på dialekt etter min mening. Vi har to skriftspråk i dette landet, både bokmål og nynorsk, så da får man velge en av dem og holde seg til det! Men jeg er litt nøye på det sånn sett da. Har sett at mange særlig på Vestlandet skriver dialekt, ikke så vanlig ellers tror jeg. Dette er noe som ville ha vært veldig negativt for min del med en date. Vet ikke hva andre mener?

Anonymkode: d933e...31a

Skrevet

Jeg tåler dialektskriving, men da får de søren meg være konsekvente og ha en gjennomgående "grammatikk" ;) Det er når de begynner å blande at jeg blir koko. Feks 90% bokmål og så glemmer de seg og skriver trøndersk de siste 10%. Da blir jeg irritert. 

Anonymkode: 81163...0c0

Skrevet

Misliker det må jeg innrømme, men prøver å være litt åpen.

Blir vel lynsjet nå, men og/å-feil er noe av det mest irriterende jeg ser. Jeg skriver ikke perfekt selv, men prøver så godt jeg kan.

Anonymkode: 479bc...db5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...