AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #1 Skrevet 26. august 2018 Mannen har fått to jobbtilbud og de er omtrent identiske når det kommer til lønn og vilkår.. så da blir valget om hvor vi har lyst å bosette oss. Vi har to barn, ene i barnehagealder og jeg er hjemme i perm med minsten. Jeg har lærerutdanning så jeg er trygg på jobb uansett hva vi velger (og erfaring fra undervisning på nynorsk siden det er målformene begge steder...?) Så hva er bra/dårlig med de to bygdene? Vi bor litt utenfor Oslo per nå☺️ Anonymkode: 72608...ee6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #2 Skrevet 26. august 2018 Sogndal er fantastisk som student!! Jeg er selv lærerutdannet i Sogndal. Bygda har kort vei til fjord, fjell, snø, bre osv. Barneskolene og barnehagene i Sogndal er pedagogisk veldig gode da de har et tett samatbeid med høyskolen. Mye studenter!! Gode kulturtilbud og. Dårlig med shopping. Voss er bare en gjennomfartsby for meg så den kan jeg si svært lite om. Anonymkode: a870d...957 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #3 Skrevet 26. august 2018 Sogndal!!! Så vakkert, mange muligheter og veldig trivelige mennesker. Anonymkode: 0ce70...5d5 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #4 Skrevet 26. august 2018 Voss er større enn Sogndal, så det skjer mer der. I tillegg er det bare 1, 5 time med bil til Bergen om en ønsker å kjenne på bylivet innimellom. Også må en ikke glemme at Voss er en fantastisk flott bygd å vokse opp i 😊 Anonymkode: 12c6f...89a 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #5 Skrevet 26. august 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sogndal!!! Så vakkert, mange muligheter og veldig trivelige mennesker. Anonymkode: 0ce70...5d5 Helt enig ! + Det nye fantastiske miljøet som er bygd opp rundt høyskolen/campus siste åra. Anonymkode: 43f0c...20a