AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #1 Skrevet 26. august 2018 Hei! Jeg er under utredning på DPS og har vært der 4-5 ganger nå. Jeg har virkelig prøvd, men liker virkelig ikke behandleren min...h*n snakker mye om skjønnlitteratur som kan hjelpe meg, og da jeg var så nedfor at jeg oppriktig trodde jeg kom til å gjøre noe dumt (fikk omtrent et anfall på kontoret der) så sa h*n at h*n ikke hadde flere timer ledig før om noen uker, men ga meg nr til akutteamet (enda jeg sa jeg aldri i livet kom til å ringe dem). Føler rett og slett at vedkommende ikke skjønner meg, og jeg har avlyst de siste timene fordi jeg blir sint ved tanken på å skulle snakke med h*n. Har ny time om 2 uker, og jeg går rundt og er irritert konstant fordi jeg føler h*n har sviktet meg. Prøver jo selvfølgelig tenke at det kanskje er bra jeg er sint, at det er en del av behandlingen, men jeg stoler ikke på vedkommende for fem øre (og jeg anser meg selv som en person som liker de fleste). Noen som har erfaring med å bytte behandler? Jeg kommer selvfølgelig til å snakke med vedkommende om dette, men jeg blir fysisk dårlig ved tanken på å møte vedkommende igjen. Anonymkode: 9a440...589
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #2 Skrevet 26. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er under utredning på DPS og har vært der 4-5 ganger nå. Jeg har virkelig prøvd, men liker virkelig ikke behandleren min...h*n snakker mye om skjønnlitteratur som kan hjelpe meg, og da jeg var så nedfor at jeg oppriktig trodde jeg kom til å gjøre noe dumt (fikk omtrent et anfall på kontoret der) så sa h*n at h*n ikke hadde flere timer ledig før om noen uker, men ga meg nr til akutteamet (enda jeg sa jeg aldri i livet kom til å ringe dem). Føler rett og slett at vedkommende ikke skjønner meg, og jeg har avlyst de siste timene fordi jeg blir sint ved tanken på å skulle snakke med h*n. Har ny time om 2 uker, og jeg går rundt og er irritert konstant fordi jeg føler h*n har sviktet meg. Prøver jo selvfølgelig tenke at det kanskje er bra jeg er sint, at det er en del av behandlingen, men jeg stoler ikke på vedkommende for fem øre (og jeg anser meg selv som en person som liker de fleste). Noen som har erfaring med å bytte behandler? Jeg kommer selvfølgelig til å snakke med vedkommende om dette, men jeg blir fysisk dårlig ved tanken på å møte vedkommende igjen. Anonymkode: 9a440...589 Du fikk jo time om 2 uker.. det er mange som kun går til psykolog hver andre uke. Hva er problemet med det? Er du under utredning for borderline eller virker nesten sånn. Anonymkode: 3d92b...c8f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #3 Skrevet 26. august 2018 Å true med ting fordi man ikke får viljen sin er ingen god ide. Sånn du beskriver situasjonen høres det ut som du ikke tåler å bli utfordret å fortalt ting du ikke er enig med, og kanskje det er det du har godt av? Du bør heller snakke med behanlder om hvordan du føler det, og kanskje også hvorfor, og så ta det derfra. Anonymkode: b8dc4...c00
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #4 Skrevet 26. august 2018 Du kan spørr om bytte,men det er ingen rettighet så de kan si nei Anonymkode: 3ad15...f3b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #5 Skrevet 26. august 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg er under utredning på DPS og har vært der 4-5 ganger nå. Jeg har virkelig prøvd, men liker virkelig ikke behandleren min...h*n snakker mye om skjønnlitteratur som kan hjelpe meg, Anonymkode: 9a440...589 Nei har du hørt på makan! Quote Føler rett og slett at vedkommende ikke skjønner meg, og jeg har avlyst de siste timene fordi jeg blir sint ved tanken på å skulle snakke med h*n. Har ny time om 2 uker, og jeg går rundt og er irritert konstant fordi jeg føler h*n har sviktet meg. En psykolog er ingen tankeleser. Det virker som om det er du som er problemet, ikke h*n. Anonymkode: 836dc...2fd 1
Noomie Skrevet 26. august 2018 #6 Skrevet 26. august 2018 Du høres veldig ung ut, og du har misforstått ganske mye her. Du er ikke den eneste som går til denne psykologen. Så det at du må vente et par uker, det må du bare godta. Slik er det hos så å si samtlige behandlere hos DPS. Det tar tid å finne riktig type behandling som passer for deg. Så dette med anbefaling av bøker og tips og triks er helt vanlig i starten. Veldig mange gjør dette som et ledd i kartleggingen av problemet du har. Du bør slutte å være så selvsentrert og tro at behandleren er der for å gjøre jobben for deg. For det er det absolutt ikke. En behandler er en støttespiller, en som hjelper deg med å ta det første skrittet. Men du må gå veien videre alene. Det er du som må gjøre jobben og om du ikke en gang orker å gjøre noe hjemme (tyoe lese bøker som kan hjelpe) så har du ikke noe der å gjøre. Fordi det er ikke slik at du går dit også skal behandler gjøre all jobben. 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #7 Skrevet 26. august 2018 Så mange negative svar her. Kjemi med behandler er viktig og nødvendig for å kunne gjøre fremgang. Som du sier har du prøvd å gå til h*n 4-5 ganger, jeg vil anbefale å prøve kanskje to ganger til og gjøre opp en ny mening da. Er det ingen forandring kan du høre om et bytte kan være aktuelt. De neste timene må du være åpen og høre på hva behandleren sier, og ikke gå der med en holdning om at "dette fungerer ikke og jeg vil aldri gå til deg igjen". Anonymkode: bb749...177 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #8 Skrevet 26. august 2018 Hva kan DU gjøre for å hjelpe behandleren til å forstå deg bedre? Kan det være verdt et forsøk å formidle til behandleren din hvilke følelser og tanker du sitter med, etter å ha vært hos vedkommende 4-5 ganger? F.eks den skuffelsen du følte når han eller hun gav deg nummeret til akutteamet, når du sannsynligvis hadde behov for noe annet, fra behandleren din? Hva hadde du trengt av behandleren din da? Hvis du kunne velge på øverste hylle, hvilken respons fra behandleren din hadde vært det beste for det? Og så kommer spørsmålet om det er realistisk at behandleren din skal kunne gi deg det du trenger, f.eks ukentlige timer eller timer to ganger i uka, når han/hun allerede er fullbooket. Kanskje nummeret til akutteamet var det beste behandleren hadde å tilby? Å øke toleransen for frustrasjon og skuffelser er viktig å jobbe med i terapi, for mange pasienter. Blant annet ved å se situasjonen fra den andre partens perspektiv, som at psykologen er en ansatt ved DPS hvor det er begrensede ressurser til rådighet, med mange pasienter som skal hjelpes og lange ventelister. Anonymkode: 716a3...a15
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #9 Skrevet 26. august 2018 Ingenting av det du forklarer her virker som om det er dumt eller feil, kan det være at det er selve personligheten du ikke liker og at det gjør deg enda mer irritert på det han sier og gjør enn hva du ville vært hos en du liker? Anonymkode: a41b2...669
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå