Gå til innhold

Forsikring elbil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken forsikring har du ? Jeg har en E-Up 2014 modell. Oppdaget at det i forsikringsvilkårene til mitt nåværende forsikringsselskap står at maskinskade er dekket, men ikke elbilbatteriet. Så nå er jeg på utkikk etter et nytt forsikringsselskap. Ser jo at jeg uansett betaler for mye jeg absolutt ikke trenger, f eks feilfylling av drivstoff osv. Men det er ikke til unngå, ikke en gang i de såkalte "elbil forsikringene", som stort sett virker til å være forsikringer med alt inkludert + ladekabel og batteriet. Og dermed meget dyre...... Jeg undersøkte prisen hos Elbilforenings samarbeidspartner Storebrand, men det ble faktisk dyrere enn hos IF som dekker skader på elbilbatteriet. Der skulle de ha 4000 med egenandel på kr 6000, kjørelengde 5000 km, og fører under 24 år. 

Anonymkode: 56c46...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feilfylling av drivstoff er kjekt å ha på batterikassa. Du kan jo komme til å få strøm fra kullkraftverk, mot at du skulle hatt strøm fra ren vannkraft. Og det er klart du må betale for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, tdm900 skrev:

Feilfylling av drivstoff er kjekt å ha på batterikassa. Du kan jo komme til å få strøm fra kullkraftverk, mot at du skulle hatt strøm fra ren vannkraft. Og det er klart du må betale for.

:laugh: Ja, det er sikkert noe der...... Det som kalles "elbilforsikring" er ihvertfall stort sett alt som inngår i en hver bilforsikring pluss/maks med tillegg av ladekabel og batteripakken, er dermed gjerne noen hundre dyrere.... 

Anonymkode: 56c46...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører mye og har ikke full bonus. Bor i Oslo. Jeg har aldri betalt mer enn 3000-3500 kr i året for full Kasko mine elbiler.

Norske elbiler har stort sett 8 års garanti. Dette er en bransje standard. Du trenger ikke å bry deg om noen ekstra batteriforsikring i slike tilfeller.

Anonymkode: d9027...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske fjernt at de gir deg en standarforsikring! den hjelper jo ikke i mange tilfeller for en elbil som du sier. Jeg har funnet ut at den beste måten å få bra dekning til billig pris på forsikringene er å bruke en anbudstjeneste. Det virker som de gir bedre tilbud da. 

Se her, god måte på å ikke betale skorta for å få den dekningen du trenger ; http://forbruker.nettavisen.no/okonomiekspert-dropp-disse-forsikringene-spar-tusener-hvert-ar/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...