lady90 Skrevet 25. august 2018 #1 Skrevet 25. august 2018 Jeg synes både romantisk stil a la riviera maison, samt den moderne/skandinaviske litt minimalistiske stilen er fine begge to. Har innredet huset i romantisk stil, men begynner å bli lei. Har ikke råd til å bytte ut alt interiøret nå, men lurer på hvordan det er å kombinere elementer fra disse stilene, og gjerne tips? Med romantisk stil mener jeg slik som dette: Og skandinavisk/moderne stil mener jeg slik som dette: Har allerede byttet ut kjøkkenstolene til de under moderne stil på bildene her, og holder på å bytte ut hele gangen til tilsvarende stil. I stua har vi både vitrineskap og skjenk i riviera maison stil + lenestol i samme stilen. Noen som har hatt hell med å blande disse stilartene og kan komme med noen tips som gjør at man gradvis kan bytte ut møbel for møbel + interiør
AnonymBruker Skrevet 26. august 2018 #2 Skrevet 26. august 2018 Jeg hadde også mer landlig stil og har skifta til mer skandinavisk. Har bytta ut ett og ett møbel i løpet av et år. Nå gjenstår spisestuebord og en puff bare. Noen møbler er blitt malt til mørk grå, eller helt hvis (den landlige stilen har jo lite som er kritthvitt). Jeg vil anbefale å først ribbe vekk nips, gardiner, lykter ol og bytte lamper. Det koster ikke alverden og bytte ut heller. Jeg har brukt fretex og funnet stilig minimalistisk interiør som ikke er helt likt det alle har for tia. Finn er også en fin venn når man vil endre alt av interiør på kort tid. Jeg har ikke erfaring med å blande de to stilene, det lar seg vanskelig gjøre tror jeg om man ønsker å være stilren. Men å male noe, og kanskje tenke at det er ok å ha det man liker og bryte/blande litt er jo kult det og. Syntes det er litt kjedelig å gå 100% for en katalog stil hjemme, uten noen personlige vrier Anonymkode: 39c4a...53a
Atea Skrevet 26. august 2018 #3 Skrevet 26. august 2018 Hvorfor skal du bry deg om det? Jeg hater romantisk stil, men det er greit så lenge det ikke er min stue. Innfør litt og litt nytt. Da får du også et bilde om hva du liker. Tror det ser mer shabby chic ut hos meg enn hos deg, fordi jeg blander stiler. Men har ikke bokstaver på veggen eller noe i rosa. Har aldri kjøpt meg en pyntegjenstand som er ny, gaver brukte jeg å kaste eller gi bort. Har sagt fra at jeg aldri vil ha nips. Det har jeg nok av, Mange har tryna i den stilen og innført flere ting fra utlandet, eksotiske elementer, men jeg liker ingen av delene. Hvorfor bytte ut alt? Det er miljøsvineri. 1
lady90 Skrevet 27. august 2018 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2018 Jeg har hvite mdf panelplater i hele første etasje. Hvordan fungerer dette sammen med nordisk stil og interiør? Ser for meg at det egentlig skal være glatte vegger der. Har 1 vegg med fototapet i dag som jeg kunne tenke meg å male over, og har veldig lyst på sånn kalkmaling som ser ut som betong, men vil det passe inn sammen med hvite mdf panelplater tro?
Atea Skrevet 27. august 2018 #5 Skrevet 27. august 2018 (endret) 6 hours ago, lady90 said: Jeg har hvite mdf panelplater i hele første etasje. Hvordan fungerer dette sammen med nordisk stil og interiør? Ser for meg at det egentlig skal være glatte vegger der. Har 1 vegg med fototapet i dag som jeg kunne tenke meg å male over, og har veldig lyst på sånn kalkmaling som ser ut som betong, men vil det passe inn sammen med hvite mdf panelplater tro? Jeg hater mdf plater, men har det par steder, i liten skala, bare for å bryte. Alle andre synes det er fint, men jeg er kritisk. Det ser bra ut, men er vanskelig om ikke umulig å feste en spiker i for å henge opp et bilde. Det ser bra ut uten, siden jeg bare har det for å bryte litt opp. Har til og med fått skryt. Innrømmer at jeg fikk gode råd av en som er vant til design. Men jeg visste ikke at det var mdf-plater. Jeg ville hatt noe av treverk. Pluss at jeg hadde råd til det. Men, jeg ga opp og sa omtrent; bare gå og kjøp, ja, jeg er enig. Uten å vite hva mdf var. Hva med å beholde veggen i fototapet, og male platene? Eller tapetsere veggen i en lys harmonisk farge med et rolig mønster, helst i litt størrelse. https://www.durosweden.se/trender-2018/ Kalkmaling som ser ut som betong? Nå måtte jeg snu meg, det kommer an på hvor det er, men det bør ikke være i samme rom. Det blir på en måte for tungt. Hva er fargen på mdf-panelet? Ville gått ut fra den, og tatt noen farge og tapetprøver. Tenk lyse farger. Forsøkte det selv, men lyset endrer fargen, og det er forskjell på farge etter som hvilke merke og hvor man kjøper maling. Det fikk jeg merke, men jeg gidder ikke male igjen. Det er dessuten bare en vegg som ikke er i stua. På soverommet, som alltid er mørkt. Blendet med rullegardiner. Tenk over hvor mye lys som slipper inn, det er mye å tenke på, men det er gøy også. Edit. Bland litt stiler, det er mitt beste råd. Platene krever også mye tomhet, det vil si rom. De tar mye plass, det vil lett se tett ut med for mange bilder. Se for deg hva som vil passe på en vegg og som kan stå for seg selv. Da kommer du i mål og blir fornøyd. Endret 27. august 2018 av Atea
lady90 Skrevet 27. august 2018 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2018 1 time siden, Atea skrev: Jeg hater mdf plater, men har det par steder, i liten skala, bare for å bryte. Alle andre synes det er fint, men jeg er kritisk. Det ser bra ut, men er vanskelig om ikke umulig å feste en spiker i for å henge opp et bilde. Det ser bra ut uten, siden jeg bare har det for å bryte litt opp. Har til og med fått skryt. Innrømmer at jeg fikk gode råd av en som er vant til design. Men jeg visste ikke at det var mdf-plater. Jeg ville hatt noe av treverk. Pluss at jeg hadde råd til det. Men, jeg ga opp og sa omtrent; bare gå og kjøp, ja, jeg er enig. Uten å vite hva mdf var. Hva med å beholde veggen i fototapet, og male platene? Eller tapetsere veggen i en lys harmonisk farge med et rolig mønster, helst i litt størrelse. https://www.durosweden.se/trender-2018/ Kalkmaling som ser ut som betong? Nå måtte jeg snu meg, det kommer an på hvor det er, men det bør ikke være i samme rom. Det blir på en måte for tungt. Hva er fargen på mdf-panelet? Ville gått ut fra den, og tatt noen farge og tapetprøver. Tenk lyse farger. Forsøkte det selv, men lyset endrer fargen, og det er forskjell på farge etter som hvilke merke og hvor man kjøper maling. Det fikk jeg merke, men jeg gidder ikke male igjen. Det er dessuten bare en vegg som ikke er i stua. På soverommet, som alltid er mørkt. Blendet med rullegardiner. Tenk over hvor mye lys som slipper inn, det er mye å tenke på, men det er gøy også. Edit. Bland litt stiler, det er mitt beste råd. Platene krever også mye tomhet, det vil si rom. De tar mye plass, det vil lett se tett ut med for mange bilder. Se for deg hva som vil passe på en vegg og som kan stå for seg selv. Da kommer du i mål og blir fornøyd. Det er hvite mdf panelplater så funker ikke å tapetsere de, da må man isåfall bytte ut alle platene og det er ikke aktuelt. Er lei av fototapetet, derfor kunne jeg tenkt meg å male over det
AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 #7 Skrevet 28. august 2018 Bare ved å renske kjøkkenet på bildet for krimskrams får du bort mye av stilen. Romantisk stil forbinder jeg med mye unødvendig nips. Dette kan altså lett tas bort og man får en "renere" stil. Når det gjelder møblene ville jeg lagt de ut på finn så fort som mulig, for å ha en sjans til å få litt penger for dem. Stilen er på vei ut og det kan derfor bli vanskelig å få solgt. Men eldre damer elsker stilen og blir overlykkelig om de finner noe billig på nett. Anonymkode: 630cd...c4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå