Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal til asia til julen, og tenker i den forbindelse å ta en liten svippetur innom Istanbul. Flyet lander 17 i Ataturk, og neste fly går kl2 om kvelden. Er det noen steder som er mer verdt å få med seg enn andre, og er det enkelt med kollektivt (eventuelt taxi?)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer til å ha Max 4 timer i selve byen på kvelden mens det er mørkt. Istanbul har myyyye trafikk fra flyplassen mellom 16-20 og inn til byen. Du må også kjøpe visum for å komme inn i landet. Det er ikke akkurat så mye du får sett på kvelden naturlig nok. Hadde jeg vært deg så hadde jeg satset på å finne en fantastisk restaurant med utsikt evt tatt en svipptur innom gamlebyen selv om alt av intesssere er stengt så sent på kvelden og kost meg meg god mat før flyet videre. 

Istanbul er diiigert, store avstander mye trafikk og en svipptur holder ikke. Vet ikke hvem du flyr med, men Turkish airlines har gratis sightseeing tur ved mellomlanding over 6 timer. Du kan jo evt sjekke om det finnes noen sånne kveldsturer fra flyplassen på kvelden.

ps: vi mellomlandet i Istanbul nå i sommer og hadde nesten 3 timer mellom, rakk akkurat å ta en kaffekopp før vi kom oss på neste fly. Ventet over en time i sikkerhetskontrollen og det var ca 30 min å gå til neste gate. Stoort flyplass.

Anonymkode: d1188...87b

Skrevet

Ikke ta taxi på kvelden er rådet her! Det er enormt med trafikk. Kollektivtransport i Istanbul funker kjempe bra, hadde heller kjørt inn/ut av byen/flyplassen med det. 

Anonymkode: 38c9d...3fb

• 2 uker senere...
Skrevet

Ta heller å planlegg neste storbyferie til Istanbul. Det er en fantastisk by med mye å se. Du rekker knapt mer enn å sitte i kø.

Anonymkode: c0ebd...2fc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...