Gå til innhold

Navnet Ida

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nydeligste navnet.

Anonymkode: ab913...a67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint navn, og alle uttaler det likt, ihvertfall på norsk. 

Skrevet

Veldig kjedelig navn. 

• Liker 2
Skrevet

Kjenner bare søte gode Idaer, men veldig mange Er vel 4 stykken på jobb mellom 18 og 25, kjenner like mange under 10 år også.

Anonymkode: 30c66...692

Skrevet

Ida er stabilt og sterkt. Synd folk ikke bruker det navnet mer.

Anonymkode: b9b32...49d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ida er stabilt og sterkt. Synd folk ikke bruker det navnet mer.

Syns helt motsatt. At det er forferdelig vanlig og svakt navn.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, Sitronterte skrev:

Syns helt motsatt. At det er forferdelig vanlig og svakt navn.

Ina er rake motsetningen til Ida. Ida er uvanlig å gi idag. Ina er et pussy-navn

Skrevet

De jeg kjenner som heter Ida er psycho i hodet. Rusavhengige og horete frekke folk. Men egentlig liker jeg navnet, er så synd det har blitt ødelagt for min del. 

Anonymkode: 5a755...c6f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De jeg kjenner som heter Ida er psycho i hodet. Rusavhengige og horete frekke folk. Men egentlig liker jeg navnet, er så synd det har blitt ødelagt for min del. 

Samme her igrunn. Alle hater navnet Ronny. Jeg kjenner tre og alle ligger langt over det vi på KG kommer til å få til. Navnet skjemmer ingen..

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her igrunn. Alle hater navnet Ronny. Jeg kjenner tre og alle ligger langt over det vi på KG kommer til å få til. Navnet skjemmer ingen..

Skjønte ikke helt sammensetningen av det du skrev der. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte ikke helt sammensetningen av det du skrev der. 

Har vært medlem på KG lenge, og alle ser på Ronny som et dårlig navn. Jeg kjenner tre og de alle har gjort det meget bra. Over snittet. Det jeg mer er at navnet har lite å si.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært medlem på KG lenge, og alle ser på Ronny som et dårlig navn. Jeg kjenner tre og de alle har gjort det meget bra. Over snittet. Det jeg mer er at navnet har lite å si.

Ja, men jeg ville aldri kaldt barnet mitt Ida fordi jeg kun har dårlige assosiasjoner med navnet. Folk hadde reagert om jeg hadde kaldt det Ida også, det passer seg bare ikke. Derfor har det navnet noe å si for meg. Ronny kjenner jeg ingen som heter og jeg har derfor ikke samme meningen om at alle som heter Ronny må være kriminelle f.eks. men Syntes uansett ikke navnet et noe fint. Og en annen ting, hvis jeg hadde vært på en dating side og kommet over en kjekk fyr som het gært eller sjur f.eks så hadde jeg sveipa forbi dem. Navn har faktisk litt å si, for noen. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men jeg ville aldri kaldt barnet mitt Ida fordi jeg kun har dårlige assosiasjoner med navnet. Folk hadde reagert om jeg hadde kaldt det Ida også, det passer seg bare ikke. Derfor har det navnet noe å si for meg. Ronny kjenner jeg ingen som heter og jeg har derfor ikke samme meningen om at alle som heter Ronny må være kriminelle f.eks. men Syntes uansett ikke navnet et noe fint. Og en annen ting, hvis jeg hadde vært på en dating side og kommet over en kjekk fyr som het gært eller sjur f.eks så hadde jeg sveipa forbi dem. Navn har faktisk litt å si, for noen. 

Derfor sa jeg at navnet skjemmer ingen.. Jeg ble opplært til at Ronny var narko- folk. Både i skole og hjemme. Takk og lov for at jeg hadde en Ronny da jeg ville inn på medisin. Han betydde alt. Barnet er det samme uansett hvilket navn han eller hun får

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor sa jeg at navnet skjemmer ingen.. Jeg ble opplært til at Ronny var narko- folk. Både i skole og hjemme. Takk og lov for at jeg hadde en Ronny da jeg ville inn på medisin. Han betydde alt. Barnet er det samme uansett hvilket navn han eller hun får

Ja men skjønner du ikke hva jeg mener ? Hvis jeg hører navnet ida så får jeg frysninger. Jeg kunne jo ikke kaldt barnet mitt noe jeg syntes er vemmelig å høre på. Sånn sett har det mye å si jo. Og ja, navnet Ida er fint, men jeg får fysiske plager av å høre det navnet. 

Skrevet
8 hours ago, Meadow said:

Fint navn, og alle uttaler det likt, ihvertfall på norsk. 

Det er faktisk to forskjellige måter å uttale det på som jeg vet om. Kort "i" der tonefallet er høyest på første stavelse, og lang "i" der tonefallet er lavest (eller tilnærmet llkt resten) på første stavelse.

Skrevet

Min femåring heter Ida, og hun er den eneste i området her som heter det. Det er mange i 20-30-åra som heter det, men jeg tror ikke det er så mange barn. Ida er veldig glad i navnet sitt, og jeg er veldig fornøyd med det! Kort og greit, nordisk, gode assosiasjoner. 

Anonymkode: 9f42a...dfb

Gjest HanenIFlokken
Skrevet (endret)
På 25.8.2018 den 22.27, AnonymBruker skrev:

. 

Endret av HanenIFlokken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...