Gå til innhold

Hvor ofte drikker du alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg drikker det kanskje 2 ganger i måneden, enten hjemme på jentekveld med venninnene o.l. eller ute på byen (vanligvis fredager eller lørdager, noen ganger torsdager). 

Rundt juletider drikker jeg det stortsett hverdag, da det er mye som skjer, mye arrangementer. Litt på lillejulaften, julaften, og 2 juledagsfest! Så på nyttårsaften, ellers ble det stortsett hverdag rundt julen. I januar hadde jeg hvitmåned (avholds) ut februar og storedeler av mars, begynte smått igjen i påskeferien. 

Rundt sommerferier og påsken litt oftere enn til vanlig men ikke hverdag! Reiser jeg på ferie utenlands o.l. stor koser jeg meg og drikker det hverdag og går noen kvelder ut på nattklubb og lever livet :) Jeg er 23 år! 

 

Hvor ofte drikker du alkohol? Har du perioder hvor du drikker det oftere enn til vanlig? 

Anonymkode: 4a285...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker også ca 2 ganger i måneden, men ikke så mye lenger, ca 2-3 enheter pr gang. Jeg har også rukket og bli 40 og går ikke ut på byen lenger. Da jeg var på din alder festet jeg 1-2 ganger i uken, drakk altfor mye. På ferie drikker jeg ikke mer enn vanlig, men i julen kan det fort bli vin til middag hver dag. Hadde 4 hvite måneder i år, trente masse og følte meg svært sunn :)

Anonymkode: 9e617...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker sjelden alkohol. Kanskje et par ganger i året i snitt. Grunnen er at jeg ikke liker smaken så godt, så når jeg drikker er det heller for å bli brisen og ha det gøy i godt selskap. Har også veldig lav alkoholtoleranse, så hver gang jeg drikker bommer jeg litt på mengdene. Jeg er i starten av 20 årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært ett drittår så hver dag inntil for en måned siden. Da ble jeg klar over kaloriinnholdet i alkohol...    så går for to til tre ganger i måneden. 

Anonymkode: 88ead...50d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å nyte et glass rødvin eller øl nå og da. Ikke hver helg, men når jeg føler for det. Jeg drikker for å bli full gjennomsnittlig en gang per måned, eller hver andre måned. De siste 2 månedene har det skjedd mye og jeg har lyst å knytte bånd og ha det gøy med folk (trenger ikke alkohol for det, men jeg har bare hatt lyst på det) så jeg har drukket 2+ enheter mellom en og to ganger ukentlig en stund... Jeg ER så lei akkurat nå, så nå går jeg tilbake til det normale. Neste år blir jeg å slappe av på alkoholfronten... :)

Kvinne, 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker veldig lite, og kan kanskje til og med telle antall enheter i løpet av et år på fingrene. I år tror jeg kun jeg har drukket ett glass vin og en drink. Rundt jul blir det gjerne noen glass Tomtebrygg til mat, så da drikker jeg litt mer enn vanlig. Jeg har heller aldri vært full.

Anonymkode: 5c72c...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver dag.

Anonymkode: 4c5c6...cf8

Neste hver dag her også, men kun et lite glass vin, ca 2 dl. Drikker aldri annen alkohol, og sjeldent mer enn tre glass på fest sånn hvert skuddår. 

Anonymkode: c6852...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri. Nærmer meg femti. Synes ikke det er spesielt godt og har ikke behov for rusen. 

Anonymkode: c6cd7...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker vin hvor helg, vi er veldig glad i vin🍷. Da jeg gikk gravid ventet jeg på fredagsfølelsen som aldri kom :( gruer meg til neste graviditet. 

Anonymkode: e475b...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-2 ganger i måneden. Drikker kun hvis jeg er på jentekvelder eller liknende. Tar meg aldri et glass til maten eller en halvliter alene på en fredagskveld

Anonymkode: bf16a...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vanskelig å si. Kommer an på hvor mye som skjer sosialt og på hva vi spiser. Spiser vi ute blir det gjerne et glass vin til, max tre. Går vi for en helaften blir det noen drinker i tillegg. Jeg har virkelig fått øynene opp for god vin i voksen alder, og elsker å smake ny vin. Derfor går vi ofte på finere restauranter når vi spiser ute, for de har gode vinanbefalinger til maten og kan sine saker.

Hjemme drikker jeg mer på sommerstid. Vin i kveldinga på terrassen, eller en øl. Men igjen, sjelden det blir mange enheter. Det kan derimot bli flere kvelder på rad. 

Jeg er også glad i å ta meg en fest, men siden jeg er i den alderen da de fleste har små barn, og jeg har ikke, er det vanskelig å få med seg folk. 

Anonymkode: 67df5...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir noen øl fredag og lørdag, kanskje også søndag om det er igjen noe. Kan også bli en og annen i løpet av uka. Er sjelden full, men er veldig glad i øl. Bor i utlandet (et øl-land) dette året og det har gjort at det har blitt litt mer enn ellers, men blir sjelden mer enn 6 0,33l i løpet av en uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...