Gå til innhold

Hjelp- hvordan tolke dette???

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en mann gjennom jobb som jeg liker utrolig godt. Ser han egentlig veldig sjelden, møter han bare kanskje annenhver måned. Synes han har virket interessert, ser lenge på meg også videre, kommer ofte nær meg. Etter forrige gang vi møttes sendte jeg han en mail angående noe som hadde skjedd sist vi møttes (delvis jobbrelatert, men også et påskudd til å komme i kontakt med han, ingenting som indikerte at jeg var interessert....). Da han svarte etter ca 24 timer skrev han en ganske lang velformulert mail, og til slutt sto det «god sommer, sees til høsten!» ( han bor ikke der jeg bor, så det er ingen sjanse for at vi sees tilfeldig). Hvordan bør jeg tolke dette? Virker han helt uinteressert? Bør jeg spørre om han vil ta en kaffe eller noe? Bør nevme at jeg er utrolig uerfaren med slike ting, jeg er voksen men har bare vært sammen med to menn (har fokusert på karriere) 

Anonymkode: bbab3...eb0

Videoannonse
Annonse
Gjest Stella Rose
Skrevet

Bare be ham på kaffe, det verste svare du kan få er er nei.

Skrevet

Ville ikke tolket "sees til høsten" på noen spesiell måte, for du skriver jo at dere ses gjennom jobb ca. annenhver måned. Det blir jo til høsten. Vanskelig å si om han kan være interessert, for han viste det ikke på noen spesiell måte. Kanskje han liker deg, men er opptatt? Jeg ville nok latt det være opp til han å ta initiativ.

Anonymkode: 69275...bba

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde ventet til høsten da, flørtet og snakket sammen når dere treffes neste gang. Da merker du vel raskt om det er noe mer der. 

Anonymkode: 2cd6a...f0f

• Liker 3
Skrevet

«Sees til høsten» er bare en høflighetsfrase, vil jeg tro. Jeg kunne skrevet det samme selv. Hvor gamle er dere?

Anonymkode: 956a7...c52

• Liker 1
Skrevet

Sånn jeg tolker dette har dere ikke noe på gang, har ikke hatt sex? Men du føler han liker deg, og dere ses gjennom jobb? Her tenker jeg at det kan hende du overtolker og analyserer hvor intr han egentlig er. Det kan hende han bare er høflig og hyggelig og synes du også er det. Hvis du skal få vite mer om han er interessert i noe mer, må du nok spørre direkte om det. Og da er det jo en god anledning å spørre om han vil ta en kaffe eller et glass vin neste gang dere ses.

Jeg har selv drevet på sånn som deg, og da viste det seg at personen ikke var interessert i noe mer med meg, bare syntes jeg var en hyggelig og blid person (selvfølgelig siden jeg gjorde mitt for å fremstå sånn...).

Anonymkode: d5a2e...fa1

• Liker 1
Skrevet

Ja, du kan vente til høsten eller vente til du dør med at han skal be deg ut. Eller du kan be han ut selv? Som hun over her sier, verste du kan få er nei. Og likevel, tenk deg den gode følelsen du kan få, når du faktisk tør å steppe ut av komfortsona og gjøre deg så sårbar for noen. 

Skrevet

Det beste er å la være å tolke. Det er smart å ikke lete så hardt etter kjærlighet, for da går tiden så raskt - og vi kan ha gått glipp av mye annet som gir tilværelsen mening. 

Liker du ham, flørt med ham. Og prøv å unngå å ha det travelt med å skulle snu livet opp ned. 

Skrevet
På 25.8.2018 den 20.05, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt en mann gjennom jobb som jeg liker utrolig godt. Ser han egentlig veldig sjelden, møter han bare kanskje annenhver måned. Synes han har virket interessert, ser lenge på meg også videre, kommer ofte nær meg. Etter forrige gang vi møttes sendte jeg han en mail angående noe som hadde skjedd sist vi møttes (delvis jobbrelatert, men også et påskudd til å komme i kontakt med han, ingenting som indikerte at jeg var interessert....). Da han svarte etter ca 24 timer skrev han en ganske lang velformulert mail, og til slutt sto det «god sommer, sees til høsten!» ( han bor ikke der jeg bor, så det er ingen sjanse for at vi sees tilfeldig). Hvordan bør jeg tolke dette? Virker han helt uinteressert? Bør jeg spørre om han vil ta en kaffe eller noe? Bør nevme at jeg er utrolig uerfaren med slike ting, jeg er voksen men har bare vært sammen med to menn (har fokusert på karriere) 

Anonymkode: bbab3...eb0

«Sees til høsten!» kan også være en måte å hinte til at han ikke ønsket mer kontakt med deg på Mail. Altså - dersom du skrev til han i vår, og han ante at det var fordi du var interessert - mens han ikke var det selv. Så kunne han kanskje skrevet «sees til høsten» for å gjøre det klart at han ikke aktet å chatte med deg gjennom sommeren. Jeg kunne gjort det. Hvis noen driver og sender meg meldinger på kvelden, kan jeg skrive «god natt!» for å liksom hinte at jeg ikke ønsker å sende mer meldinger fram og tilbake.

Anonymkode: 956a7...c52

• Liker 1
Skrevet

Ts her, takk for gode råd! Denne saken gjør meg utrolig frustrert, jeg må bare slutte å tenke på han og tolke alt som skjer. Jeg tror jeg burde avvente å gjøre noe med dette til jeg ser han til høsten. Det er godt mulig at du som skriver at «sees til høsten» er en måte å avslutte samtalen på også har rett. Det er bare det at han virket så interessert, men det kan også være måten han er på. Nå har jeg blokket han fra face slik at jeg ikke ser innleggene hans, kanskje det hjelper. Har aldri vært så opphengt  i en person noengang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...