Gå til innhold

VISA-kort


Effie

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vurderer å skaffe meg VISA-kort. Noen som vet hvor mye dette koster? Hvor lang tid tar det før man får det? Stilles det spesielle krav til inntekten/økonomien min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koster 200 kroner i året til Postbanken. Er man uten inntekt, som feks student kan man få seg Student-VISA. Men det er jo ikke et kredittkort dette så en kan jo ikke overtrekke det. Eneste fordelen er vel til utenlandsbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler kun 10,- per mnd med ''På egne ben'' fordelspakke i sparebank1 vest. Da får du VISA kort hvis du vil! Mange andre rabatter og billige gebyrer også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

VISA-kort får du helt gratis (dvs. hverken årsgebyr eller transaksjonsgebyr for varekjøp) på http://www.gebyrfri.no.

Det er om det er VISA-kort du da vil ha, da. VISA-kort kan brukes på de fleste steder der man får ting i 1000-kr-klassen. F.ex. klesbutikker, skobutikker, brune- og hvitevare- butikker, fotobutikker etc. Men det er ikke så mange dagligvare-butikker som tar VISA. Der brukes oftest Bank Axept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh? Den må jeg si jeg ikke skjønte helt.

Jeg har et kort av merket VISA som jeg altså bruker i alle butikker, inkludert daglivarebutikker. Kortet er også merket Bank Axept. Så hva er forskjellen?

Henna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min samboer har VISA kort fra Sparebanken vest og det koster 250,- i årsavgift. Han kan bruke det overalt, i dagligvarebutikker, klesbutikker, bensistasjon osv. Det står også Bank Axept på hans.

Hvilke krav det er til økonomi vet jeg ikke, men du må jo ha penger å dekke det med da.

Jeg kan ikke tro at et VISA kort er gratis, i hvertfall ikke når han betaler 250,- for det hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Det finnes fler typer kort, man har Visa, Bankaxept, og Mastercard.

På de norske Visa kortene ( ikke kredittkort - som kun går på Visa steder ) er at man har kort merket med Visa og Bankaxept. Dette betyr at man i Norge bruker Bankaxept delen, men om man reiser i utlandet går det på Visa delen. det er er med andre ord en kombinert kort. Så kan man selvsagt får kort som kun har bankaxpet ( disse har billigere årsgebyr enn Visa, siden de kun kan brukes i Norge - evnt. noen steder i ytlandet merket med Cittus/Maestro ) og så har men rene Visa kort.

Det lønner seg å ha en kombinertkort slik at man får brukt det ALLE steder i Norge. Vider er det greit med Visa, om man eks skal reise til utlandet etc

Vanlig pris for Visa kort ligger rundt 200 kr ( + / - )

Normalt må man ha en inntekt ( jobb ) for å få Visa kort. Men å få et vanlig kort ( bankaxpet ) går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting, Skandiabanken er billig, men har sine ulemper.

De har ingen filialer - det blir vanskelig å få satt inn penger eller ta ut penger om kortet skulle bli borte. Blir kortet slukt i en minibank tar det laaaang tid før man får kortet siden de ikke har noen filialer.

Jeg anbefaler ikke den banken, men det er jo mitt syn. Du gjør som du selv vil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 175,- per år i Skandiabanken for Visa/Bank Axept-kortet mitt. Det er det eneste gebyret de tar. Bruk av kort, betaling av regninger ++ er gratis. De fleste andre banker har gebyrer for bruk av kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et motstykke vil jeg absolutt anbefale Skandiabanken.

- Meget billig visakort (med bankaksept)

- Man SLIPPER å gå i banken for å åpne konto/få bankkort e.l.

- De har meget god telefonsupport om noe skulle skje

- Det er INGEN gebyrer på regninger/bruk av bankkort utover i utlandet

- Du får 6,7% rente fra første krone du har i banken, og denne utbetales hver eneste måned.

- Du kan opprette så mange kontoer du vil, kalle de det du vil, og dermed få en god kontroll over privatøkonomien

- Det er enkelt og gebyrfritt å få f.eks. billån

- Du kan sjekke saldo og flytte penger fra en konto til en annen via SMS.

Jeg har vært kunde i banken, og jeg ELSKER den. Enkel, grei, aldri kluss, lite nedetid, og jeg SLIPPER å ta fri fra jobb for å ordne noe i banken.

Så har jeg et kredittkort i tillegg, så skulle uhellet være ute, og jeg mistet kortet mitt, har jeg en løsning på det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fungerer dette pa samme mate som i USA der man har en grense pa kanskje kr. 10.000,- pa kortet som man kan bruke, eller er det sann at man ma ha pengene i banken og det er grensen din?

Jeg vil ha et kort som fungerer som et kreditt kort og ikke pavirker bankkontoen min. Nar regningen kommer hver maned sa velger en selv hvor mye man vil betale, enten alt eller minste betalingen, og sa er det jo sa klart en rente pa dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VISA på et debetkort (f.eks vanlig bankkort) er ikke det samme som et kredittkort. Du kan få visa kredittkort også, men da må du opprette dette separat. Tror det vanligste er f.eks. Eurocard kredittkort. Dette får du gjennom banken din. Årsavgiften på disse varierer fra 350-650 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MasterCard er vel også et annet kredittkort.

Personlig liker jeg ikke å bruke penger jeg ikker har, derfor har jeg bare VISA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...