Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det en 3. og? 

Anonymkode: 48a71...158

Nr 1 en rusmisbruker omtalt i boka som Perry døde 99

Nr 2 en som antastet jenter, blottet seg å holdt på å kjøre ned en politimann døde 1996

Nr3 voldelig fra 15 års alder, angrep psykologen sin bla. Omtalt som Dahlstrøm i boka, lever fortsatt

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Gladgutten79 skrev:

Nr 2 en som antastet jenter, blottet seg å holdt på å kjøre ned en politimann døde 1996

Nr3 voldelig fra 15 års alder, angrep psykologen sin bla. Omtalt som Dahlstrøm i boka, lever fortsatt

Oj. Takk for oppklaring. I serien ringte de til ei dame. De sa er du mor til avdøde NN? ( NN er anonymisert) Så da var han moduskandidat 2 da. Hva døde han av? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oj. Takk for oppklaring. I serien ringte de til ei dame. De sa er du mor til avdøde NN? ( NN er anonymisert) Så da var han moduskandidat 2 da. Hva døde han av? 

Nei, han er ingen av moduskandidatene, hva vedkommende døde av kjenner jeg ikke til

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gretagarbo
1 time siden, Gladgutten79 skrev:

Er ikke nr. 2 og 3 samme person da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken blir henlagt om de ikke får svar fra de nye DNA prøvene ifølge nrk nyheter sagt i januar i år. Da har de prøvd i 23 år og løse gåten. Skulle ikke gått an å drepe et menneske uten å etterlate sikre spor. De har jo mange spor, men ingen personer som matcher. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Gretagarbo skrev:

Jo, nr 2 og 3 er samme fyr

Anonymkode: 447b0...70a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så begge er døde ,både rusmisbrukeren og moduskandidaten.Og den siste var fra Skudensnes? Der en ringte politiet at han hadde fått blod på bilen. 

Anonymkode: 26fad...629

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, 2 og 3 er samme, men det var fler, hvor godt de kommer frem i seriens resterde episoder vil vise seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saken blir henlagt om de ikke får svar fra de nye DNA prøvene ifølge nrk nyheter sagt i januar i år. Da har de prøvd i 23 år og løse gåten. Skulle ikke gått an å drepe et menneske uten å etterlate sikre spor. De har jo mange spor, men ingen personer som matcher. 

La oss se litt på disse sporene. Man antar at Birgitte ble drept ca 22 minutter etter den sikre observasjonen av henne i Kopervik.

Det regnet kraftig den natten. En politipatrulje kommer kjørende rundt klokken 04.00 og ser en masse med blod i veien. De regner med at det er tjuvslakt. En annen politimann er ute og "latmannslufter" hunden like før bonden kommer rundt 10.30 om jeg ikke husker feil. Hverken bonden eller politimannen ser noe blod på veien da. Dermed så må man anta at det har regnet såpass mye at blodet har regnet vekk.

På selve stedet Birgitte blir funnet er det nå også lite blod, bortsett fra klærne som er gjennomtrukket av blod. Om det har vært blod på Birgittes klær fra gjerningsmannen, så vil jeg tro at dette blodet i så fall må ha blandet seg med Birgittes blod på grunn av regnværet. Men det forutsetter at begges blod er på den samme flaten.

Derimot, så er jeg overbevist om at Birgitte ikke gikk fra Kopervik fordi hun må ha brukt minst 45 minutter til der hun ble funnet. La oss si at det hele startet i en bil hun kjørte i. Vesken er nok ikke på ryggen lenger, det ville nå være mest naturlig å sette den ved beina eller holde den på fanget.

Om sjåføren begynner å fingre på henne, så kan Birgitte ha funnet en gjenstand som hun slår med. Moduskanidaten som er kalt "Perry" hadde fått skadet hånden sin den natten. Sårene i ansiktet hadde han ikke brydd seg så mye med, men hånden ble bandasjert. Det betyr at gjerningsmannen må ha blødd mye fra dette såret. Når han så sloss med Birgitte, så vil jeg tro at ørsmå bloddråper fra den skadde hånden hans blir fordelt utover området hvor Birgitte sitter, samt utover vesken som hun holder eller har stående ved beina.

Det ble funnet en rekke mindre dråper blod på vesken hennes og blodsporene var av en helt annen art enn det som ble funnet på klærne hennes. Siden disse små bloddråpene, og ikke flere større dråper var der, så er det grunn til å tro at dette kom kun fra en av disse personene og ikke begge to.

Dersom gjerningsmannen blødde fra hånden, så er det størst sansynlighet at det er hans blodspor vi finner på vesken og ikke Birgittes blod.

Når det gjelder klesfunnet på Skudeneshavn, så fant man en hvit overtrekksbukse i bomull, en Helly Hansenjakke og to dongeribukser, den ene var revet en lang remse av. Dette kan ha vært brukt til forbinding av den skadde hånden

Noe av klærne var merket med "M.L" og med "hus 2". "Hus 2" har jeg funnet ut at Blå Kors har som betegnelse på et av husene de har i en annen del av landet, hvor rusavhengige kan søke om å få bo i lengre perioder. Denne "Perry" hadde en god del å gjøre med blå kors i Åkra i følge media.

Tilbake til denne vesken. Om det finnes blodspor fra kun gjerningsmann og ikke fra Birgitte, så er konklusjonen min at det er kun vesken hennes som kan gi dette svaret på dette. Derfor burde vesken ha vært analysert ordentlig, noe jeg tviler sterkt på er blitt gjort.

Anonymkode: b3ced...4fc

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss se litt på disse sporene. Man antar at Birgitte ble drept ca 22 minutter etter den sikre observasjonen av henne i Kopervik.

Det regnet kraftig den natten. En politipatrulje kommer kjørende rundt klokken 04.00 og ser en masse med blod i veien. De regner med at det er tjuvslakt. En annen politimann er ute og "latmannslufter" hunden like før bonden kommer rundt 10.30 om jeg ikke husker feil. Hverken bonden eller politimannen ser noe blod på veien da. Dermed så må man anta at det har regnet såpass mye at blodet har regnet vekk.

På selve stedet Birgitte blir funnet er det nå også lite blod, bortsett fra klærne som er gjennomtrukket av blod. Om det har vært blod på Birgittes klær fra gjerningsmannen, så vil jeg tro at dette blodet i så fall må ha blandet seg med Birgittes blod på grunn av regnværet. Men det forutsetter at begges blod er på den samme flaten.

Derimot, så er jeg overbevist om at Birgitte ikke gikk fra Kopervik fordi hun må ha brukt minst 45 minutter til der hun ble funnet. La oss si at det hele startet i en bil hun kjørte i. Vesken er nok ikke på ryggen lenger, det ville nå være mest naturlig å sette den ved beina eller holde den på fanget.

Om sjåføren begynner å fingre på henne, så kan Birgitte ha funnet en gjenstand som hun slår med. Moduskanidaten som er kalt "Perry" hadde fått skadet hånden sin den natten. Sårene i ansiktet hadde han ikke brydd seg så mye med, men hånden ble bandasjert. Det betyr at gjerningsmannen må ha blødd mye fra dette såret. Når han så sloss med Birgitte, så vil jeg tro at ørsmå bloddråper fra den skadde hånden hans blir fordelt utover området hvor Birgitte sitter, samt utover vesken som hun holder eller har stående ved beina.

Det ble funnet en rekke mindre dråper blod på vesken hennes og blodsporene var av en helt annen art enn det som ble funnet på klærne hennes. Siden disse små bloddråpene, og ikke flere større dråper var der, så er det grunn til å tro at dette kom kun fra en av disse personene og ikke begge to.

Dersom gjerningsmannen blødde fra hånden, så er det størst sansynlighet at det er hans blodspor vi finner på vesken og ikke Birgittes blod.

Når det gjelder klesfunnet på Skudeneshavn, så fant man en hvit overtrekksbukse i bomull, en Helly Hansenjakke og to dongeribukser, den ene var revet en lang remse av. Dette kan ha vært brukt til forbinding av den skadde hånden

Noe av klærne var merket med "M.L" og med "hus 2". "Hus 2" har jeg funnet ut at Blå Kors har som betegnelse på et av husene de har i en annen del av landet, hvor rusavhengige kan søke om å få bo i lengre perioder. Denne "Perry" hadde en god del å gjøre med blå kors i Åkra i følge media.

Tilbake til denne vesken. Om det finnes blodspor fra kun gjerningsmann og ikke fra Birgitte, så er konklusjonen min at det er kun vesken hennes som kan gi dette svaret på dette. Derfor burde vesken ha vært analysert ordentlig, noe jeg tviler sterkt på er blitt gjort.

Ettersom saken ikke er avsluttet, eksisterer klær sko veske, evt annet bevismatriell ennå mon tro ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Ettersom 

Ettersom saken ikke er avsluttet, eksisterer klær sko veske, evt annet bevismatriell ennå mon tro ?

Det ville jeg tro at det gjør, i høyeste grad! 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gretagarbo skrev:

Det jeg har vært usikker på. Men tror det stemmer, for det var samme barndomskamerat som ble intervjuet tror jeg ( en som ble blurra ) Om da han fikk polti etter seg i Skudenes, og at han var "110 % sikker at han løy" når han sa han ikke visste hvor Sundsveien var.

Anonymkode: 9c943...b6b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gladgutten79 skrev:

Beklager, 2 og 3 er samme, men det var fler, hvor godt de kommer frem i seriens resterde episoder vil vise seg

I boka var det noe om en fra Tau, som var av og til her på karmøy. Tror det var sånn. Det var vel en tredje?
Det sto noe om at Birgitte hadde terget og ledd av han, når han viste interesse.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg har vært usikker på. Men tror det stemmer, for det var samme barndomskamerat som ble intervjuet tror jeg ( en som ble blurra ) Om da han fikk polti etter seg i Skudenes, og at han var "110 % sikker at han løy" når han sa han ikke visste hvor Sundsveien var.

Mon tro om han jobba på bilopphoggingen som var i Kvalavåg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kan jo bare ha tatt en spansk en for å slippe å bli mistenkt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gladgutten79 skrev:

Mon tro om han jobba på bilopphoggingen som var i Kvalavåg?

På Knakki? Tenkte på dumpen, den var også på Kvalavåg i den tiden tror jeg. Husker ikke når de flyttet til Borgadalen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/14/2018 at 5:58 PM, AnonymBruker said:

jeg synes bare var litt rart å hevde at hu

Når jeg sa "tuller du?", så mente jeg å peke på den delen av påstanden din som var at du "regner med hun kunne bite i fra seg om nødvendig."

For vi er vel enige om at hun møtte en situasjon der det var absolutt nødvendig, og så vet vi jo hvordan det gikk. Og da opplevde jeg den kommentaren som litt flåsete.

Anonymkode: 87f7c...632

Der fikk ordet ‘flåsete’ komme til sin rette betydning! Helt enig med deg. 

Anonymkode: abf50...c38

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der fikk ordet ‘flåsete’ komme til sin rette betydning! Helt enig med deg. 

Anonymkode: abf50...c38

Dette var i forbindelse med at hun våget å haike og gå på øde strekninger alene. Med brunt belte i karate så blir man gjerne litt overmodig og regner med at man er i stand til å bite fra seg om man kommer ut for noe. At det ikke ble sånn er jo en helt annen sak.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På Knakki? Tenkte på dumpen, den var også på Kvalavåg i den tiden tror jeg. Husker ikke når de flyttet til Borgadalen.

Dumpen var vel i Kvalavåg på samme sted som knakki, men før Knakki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror dere politiet på Karmøy fortsatt tror det er fetteren når de aldri fant tekniske bevis? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...