AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #781 Del Skrevet 8. september 2018 Det er vel ikke sannsynlig at en politimann hadde noe med dette å gjøre eller? Jo, for all del sabotasje av etterforskningen/tukling med bevis og alt det der.... men hvorfor skulle Birgitte og han vært sammen på stedet hun ble drept? Anonymkode: e279b...ce6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #782 Del Skrevet 8. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke sannsynlig at en politimann hadde noe med dette å gjøre eller? Jo, for all del sabotasje av etterforskningen/tukling med bevis og alt det der.... men hvorfor skulle Birgitte og han vært sammen på stedet hun ble drept? Kan hun ha gått, at de traff henne på veien der? Nei det er jo lite sannsynlig. Men jo mer jeg tenker på den episoden med politiet som var der kl.4 på natten, jo mer stusser jeg. Det er rart at de så blod, hadde prøvd å snu blien for å lyse inn, men turde ikke gå særlig langt inn selv? Rart de stoppet så kort etter grinda. De hadde prøvd å kalle på assistanse, men gjorde ingenting mer etter det? Snakket de med noen senere på natten, morgenen, kjørte aldri noen tilbake for å sjekke igjen? Politiet kan kanskje slurve, men dette virker i overkant. Hvis det var såpass at de gjorde effeort for å lyse opp stedet, og forsøkte kalle assistanse for å få det til, er det rart at de deretter bare forlot stedet og lot det bli med det. Litt rart iallefall. Anonymkode: 9c943...b6b 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno1 Skrevet 8. september 2018 #783 Del Skrevet 8. september 2018 Ser noen sier det skal være ganske lyst kl 04 i mai også. Hvorfor går ikke to politimenn å sjekker lyder i skogen, når de står i en blodpøl? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2018 #784 Del Skrevet 8. september 2018 23 minutter siden, anno1 skrev: Ser noen sier det skal være ganske lyst kl 04 i mai også. Hvorfor går ikke to politimenn å sjekker lyder i skogen, når de står i en blodpøl? Det var ikke ganske lyst. Jahr (forfatteren) forteller at han gikk til åstedet på den samme datoen som drapet noen år senere, for å sjekke nettopp det, og han fortalte at det var ikke lyst - verken på det antatte drapstidspunktet eller klokka fire. Det står beskrevet øverst på side 6 i denne rapporten: https://www.skup.no/sites/default/files/metoderapport/29-Hvem-drepte-Birgitte-Tengs.pdf Anonymkode: 87f7c...632 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
walkman Skrevet 9. september 2018 #785 Del Skrevet 9. september 2018 På 05.09.2018 den 16.01, AnonymBruker skrev: Nei fetteren er det ikke. Det kan ikke være det. B.T må ha haiket. Det er jo bevis på at det var bilspor der. Og med de skadene så ville fetteren hatt klær med flekker og blod på. Jeg tror drapspersonen ligger i graven nå. Stor skam på politiet. Men senere i programmet dukket andre spor opp? Har ikke lest boken. Tror jeg må lese boken. Dette går innpå meg pga jeg ble også 40 i år. Vi var jamngamle. Anonymkode: 48a71...158 Ifølge artikkelen nedenfor ble klærne som fetteren angivelig hadde på seg drapsnatten, samt eventuelle skader på fetterens kropp, først undersøkt etter 2 år. Man kunne derfor uansett ikke forvente å finne noe. https://www.dagbladet.no/nyheter/gratende-mor-ga-sonnen-alibi/65415975 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #786 Del Skrevet 9. september 2018 57 minutter siden, anno1 skrev: Ser noen sier det skal være ganske lyst kl 04 i mai også. Hvorfor går ikke to politimenn å sjekker lyder i skogen, når de står i en blodpøl? Ja og de hørte lyder også. De måtte jo tenke at dyret kanskje levde og at de måtte sjekke. De så jo blodet og trodde det var tyvslakt. Da sjekker man opp. Anonymkode: 48a71...158 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 9. september 2018 #787 Del Skrevet 9. september 2018 Nå har jeg gått glipp av en episode så henger litt etter. Kan det hende drapsmannen har gitt henne haik, droppet henne av ved stien og så fulgt etter henne? Dette med bilsporene er litt vagt, stoppet bilsporene ved grinden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parasoll Skrevet 9. september 2018 #788 Del Skrevet 9. september 2018 (endret) https://www.dagbladet.no/nyheter/vi-slar-tilbake-mot-sjodin/65481898 Hbrn er dette? Var det voldtektsmannen som ringte til sjødin sin kone og tilsto drapet? Han transvestitten? Endret 9. september 2018 av Parasoll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 9. september 2018 #789 Del Skrevet 9. september 2018 6 timer siden, walkman skrev: Ifølge artikkelen nedenfor ble klærne som fetteren angivelig hadde på seg drapsnatten, samt eventuelle skader på fetterens kropp, først undersøkt etter 2 år. Man kunne derfor uansett ikke forvente å finne noe. https://www.dagbladet.no/nyheter/gratende-mor-ga-sonnen-alibi/65415975 Han ble bedt om å kle av seg i avhør kort tid etter (før begravelsen). Det var i dette avhøret de og tok skoavtrykk. Jakka han hadde på seg ble vist frem/skjekket når politiet var på rundspørring. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 9. september 2018 #790 Del Skrevet 9. september 2018 Tråden er ryddet for spekulasjoner til skade for omtalte. Mynona, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #791 Del Skrevet 9. september 2018 8 timer siden, miss spjåk skrev: Nå har jeg gått glipp av en episode så henger litt etter. Kan det hende drapsmannen har gitt henne haik, droppet henne av ved stien og så fulgt etter henne? Dette med bilsporene er litt vagt, stoppet bilsporene ved grinden? der var ikke noe særlig med bilspor, bare et dekkavtrykk på en myk kant, som ikke ga noe informasjon. Det er andre grunner som gjør at de tror hun kom med bil, ikke bilspor i seg selv. Anonymkode: 87f7c...632 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #792 Del Skrevet 9. september 2018 Noen som tror teorien påkjørt? At vedkomnende kom i full fart og kjørte henne ned? En via facebook la ut en film der han filmet stedet og at det kunne være en teori. Dette sendte han til politiet. Var noe med 2 blåmerker på låret og at det var ingen spor av dna som tydet på voldtekt. Men ingen så henne gå langs vegen mellom 00.00 og til hun ble funnet neste morgen. Noen har vel kjørt den vegen på de timene? Anonymkode: 48a71...158 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viljaa Skrevet 9. september 2018 #793 Del Skrevet 9. september 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som tror teorien påkjørt? At vedkomnende kom i full fart og kjørte henne ned? En via facebook la ut en film der han filmet stedet og at det kunne være en teori. Dette sendte han til politiet. Var noe med 2 blåmerker på låret og at det var ingen spor av dna som tydet på voldtekt. Men ingen så henne gå langs vegen mellom 00.00 og til hun ble funnet neste morgen. Noen har vel kjørt den vegen på de timene? Anonymkode: 48a71...158 Det er jo en spennende teori, men hvis jeg husker riktig så konkluderte vel obduksjonen med at hun hadde fått mange små og store skader mot hodeskallen. Dersom hun ble truffet av en bil så ville det kanskje vært en større skade først og fremst, fremfor mange på ulike sider av hodet? Det virker også som om de største skadene har vært konsentrert rundt hodet og hodeskallen, noe som peker mer mot bevisst drap enn ulykke, i tillegg til tegn på kvelningsforsøk. Hun ble jo også funnet med buksene nede og rifter i skjeden. Det kan jo ha vært et forsøk på å dekke over en ulykke (volden mot hodet kan jo være forsøk på avlivning etter en ulykke også), men da ville kanskje spor i grusen vist dette tydeligere? Det er vanskelig å skjule spor etter en ulykke på en grusvei. Vi vet jo at gjerningsmannen lot det ligge igjen mye blod på veien, så det ser jo ikke ut som det har blitt jobbet hardt for å dekke over at noe skjedde på veien. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #794 Del Skrevet 9. september 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som tror teorien påkjørt? At vedkomnende kom i full fart og kjørte henne ned? En via facebook la ut en film der han filmet stedet og at det kunne være en teori. Dette sendte han til politiet. Var noe med 2 blåmerker på låret og at det var ingen spor av dna som tydet på voldtekt. Men ingen så henne gå langs vegen mellom 00.00 og til hun ble funnet neste morgen. Noen har vel kjørt den vegen på de timene? Anonymkode: 48a71...158 Nei. Obduksjonen har vel ikke funnet skader som er forenlig med en påkjørsel. At hun har vært passasjer i en bil er mulig. Jeg tror hun har blitt antastet i bilen, satt seg til motverge og så blitt kvalt og slått. Dratt ut av bil, slått med Stein og så dratt rundt bilen og inn der hun ble funnet. Blåmerkene på lårene kunne være fingermerker, men de var ikke tydelige nok til å kunne gi informasjon om fingeravtrykk (i følge Gades institutt). Anonymkode: 33da5...566 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladgutten79 Skrevet 9. september 2018 #795 Del Skrevet 9. september 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som tror teorien påkjørt? At vedkomnende kom i full fart og kjørte henne ned? En via facebook la ut en film der han filmet stedet og at det kunne være en teori. Dette sendte han til politiet. Var noe med 2 blåmerker på låret og at det var ingen spor av dna som tydet på voldtekt. Men ingen så henne gå langs vegen mellom 00.00 og til hun ble funnet neste morgen. Noen har vel kjørt den vegen på de timene? Anonymkode: 48a71...158 Som jeg tidligere skrev ( ble sletttet av adm av uviss grunn) vegen var åpen for allmenn ferdsel å litt trafikk var det kvelds/nattestid dengang da, bilsporet kan stamme fra hvem som helst, men noe rart rusmisbrukeren skulle plutselig ha nye dekk på bilen han skulle ha lakkert i en fart ? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #796 Del Skrevet 9. september 2018 Hvor lang tid vil svarene fra England ta? Og jobber cold case med saken enda? Det med påkjørsel ville nok gitt store bremsespor og? Så høres ikke helt ut som det heller. Anonymkode: 48a71...158 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #797 Del Skrevet 9. september 2018 Hun ble obdusert og de ville garantert funnet ut om hun var blitt påkjørt. Fagfolk ser forskjell på skader forårsaket av bil og massiv vold. Anonymkode: 4e964...5d9 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #798 Del Skrevet 9. september 2018 Nå har ikke jeg hørt podcasten eller lest boken, men sier de noe om hvorfor moren oppførte seg så snodig? Ikke tar hun tlf når datteren ringer hjem om kvelden, ikke etterlyser hun henne når hun ikke kommer hjem eller sjekker om hun faktisk er kommet hjem om morgenen, og ikke forsøker hun å kontakte sin mann for å fortelle at barnet deres er drept. Er ikke det veldig sært? Jeg tror ikke hun er drapsmannen altså, jeg bare syns det hele fremstår merkelig. Jeg er like gammel som Birgitte, mine foreldre forsikret seg om at jeg hadde mulighet til å komme meg hjem, eller satt i høreavstand fra telefonen når jeg var ute om kvelden i en alder av 16-17 år. De sjekket også at jeg var kommet hjem om morgenen de ytterst få gangene jeg ikke kom hjem før de la seg (mor satt som regel oppe til jeg kom). Slik var det for venninnene mine også. Anonymkode: 789d4...127 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #799 Del Skrevet 9. september 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har ikke jeg hørt podcasten eller lest boken, men sier de noe om hvorfor moren oppførte seg så snodig? Ikke tar hun tlf når datteren ringer hjem om kvelden, ikke etterlyser hun henne når hun ikke kommer hjem eller sjekker om hun faktisk er kommet hjem om morgenen, og ikke forsøker hun å kontakte sin mann for å fortelle at barnet deres er drept. Er ikke det veldig sært? Jeg tror ikke hun er drapsmannen altså, jeg bare syns det hele fremstår merkelig. Jeg er like gammel som Birgitte, mine foreldre forsikret seg om at jeg hadde mulighet til å komme meg hjem, eller satt i høreavstand fra telefonen når jeg var ute om kvelden i en alder av 16-17 år. De sjekket også at jeg var kommet hjem om morgenen de ytterst få gangene jeg ikke kom hjem før de la seg (mor satt som regel oppe til jeg kom). Slik var det for venninnene mine også. Anonymkode: 789d4...127 Det går rykter om noe her, men det blir slettet. Så ja noe er det. Men nå var jo hun på et arrangement til kl 16 på ettermiddagen. Hun fikk vite det veldig sent. Vet ikke om det var ute i nyhetene da? De hadde ikke internett så det kom ikke på dagsrevyen før kl. 18.30? Nå husker jeg ikke når de viste det på nyhetene først. Siden moren var ute så visste ikke hun noe. Faren satt på båt og han leste det nok på nyhetene via tekst tv at det var skjedd et drap på Karmøy. Han prøvde ringe hjem men ingen tok den. Så ringte han til fetterens hus og nærmest tvang det ut av han. Dette sier de i programmet. Faren kom så hjem dagen etterpå. Noen som vet om de fikk se B i kisten? Anonymkode: 48a71...158 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2018 #800 Del Skrevet 9. september 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det går rykter om noe her, men det blir slettet. Så ja noe er det. Men nå var jo hun på et arrangement til kl 16 på ettermiddagen. Hun fikk vite det veldig sent. Vet ikke om det var ute i nyhetene da? De hadde ikke internett så det kom ikke på dagsrevyen før kl. 18.30? Nå husker jeg ikke når de viste det på nyhetene først. Siden moren var ute så visste ikke hun noe. Faren satt på båt og han leste det nok på nyhetene via tekst tv at det var skjedd et drap på Karmøy. Han prøvde ringe hjem men ingen tok den. Så ringte han til fetterens hus og nærmest tvang det ut av han. Dette sier de i programmet. Faren kom så hjem dagen etterpå. Noen som vet om de fikk se B i kisten? Anonymkode: 48a71...158 Det med faren stemmer ikke, han hadde ikke hørt eller sett noen nyheter om det. Han ringte hjem siden han fikk mulighet til det, men ingen var hjemme. Han forsøkte flere ganger og fikk ikke kontakt. Ringte så til sin søster og fikk der kontakt med fetteren. Fetteren sa ikke noe om drapet før faren hadde ringt enda en gang, da faren etter hvert forstod at noe måtte ha skjedd. Hvorfor vil du vite om de har sett liket av Birgitte? Anonymkode: 33da5...566 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå