Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, T-Rex skrev:

T Jeg håper at det blir gjort nye analyser av materialet som ble sikret, og med de beste og nyeste metodene og utstyret. Forhåpentligvis kan vi få en avslutning på saken.

Men det er jo det norsk politi ikke vil; hverken analysere på nytt el sende til England. Fordi de mener det ikke er fornuftig - og vi må bare stole på at politiet opptrer fornuftig.

Det var dette de sa på podcast, det var i 2015. Om politiet har snudd nå i 2018 og sendt prøvene til analyse så er det supert! Om de har like gode i laboratorier i Norge eller England er helt likegyldig, så lenge de blir analysert!

Anonymkode: 07c9c...50b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er jo det norsk politi ikke vil; hverken analysere på nytt el sende til England. Fordi de mener det ikke er fornuftig - og vi må bare stole på at politiet opptrer fornuftig.

Det var dette de sa på podcast, det var i 2015. Om politiet har snudd nå i 2018 og sendt prøvene til analyse så er det supert! Om de har like gode i laboratorier i Norge eller England er helt likegyldig, så lenge de blir analysert!

Anonymkode: 07c9c...50b

Jeg mener så klart at det er det samme HVOR de blir analyserte, dersom laboratoriene er like gode!

Anonymkode: 07c9c...50b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er jo det norsk politi ikke vil; hverken analysere på nytt el sende til England. Fordi de mener det ikke er fornuftig - og vi må bare stole på at politiet opptrer fornuftig.

Det var dette de sa på podcast, det var i 2015. Om politiet har snudd nå i 2018 og sendt prøvene til analyse så er det supert! Om de har like gode i laboratorier i Norge eller England er helt likegyldig, så lenge de blir analysert!

Anonymkode: 07c9c...50b

Når materialet er begrenset, er det nødvendig å begrense antallet analyser. Jeg føler meg helt trygg på at politiet vil begjære de analysene som er hensiktsmessige i forhold til etterforskningen.

Saken er jo Cold Case nå, så det skjer nok noe.

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tar dna-lysen i England? Vil ikke politiet ha et svar siden de ikke vil sende nye prøver??

Anonymkode: 48a71...158

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor lang tid tar dna-lysen i England? Vil ikke politiet ha et svar siden de ikke vil sende nye prøver??

Anonymkode: 48a71...158

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, T-Rex skrev:

Hæ?

Er ikke prøvene til analyse nå??? Men så har politiet sagt nei de vil ikke sende? Eller tar jeg feil??

Anonymkode: 48a71...158

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, T-Rex skrev:

Når materialet er begrenset, er det nødvendig å begrense antallet analyser. Jeg føler meg helt trygg på at politiet vil begjære de analysene som er hensiktsmessige i forhold til etterforskningen.

Saken er jo Cold Case nå, så det skjer nok noe.

Ja.. men så var det lederen der da. Spørs hva han er interessert i å få ut av dette. Etter å ha hørt på podcasten så er jeg veldig skeptisk. Du burde høre den.

Anonymkode: 07c9c...50b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.. men så var det lederen der da. Spørs hva han er interessert i å få ut av dette. Etter å ha hørt på podcasten så er jeg veldig skeptisk. Du burde høre den.

Anonymkode: 07c9c...50b

Nettopp.... synes han svarte svært dårlig for seg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, walkman skrev:

Ein må ikke glemme at dette vitnet først ble avhørt 1-2 år etter observasjonen. Mener på at når fetteren snakket med henne først, (rett etter drapet) så sa hun rundt kl 23/23.30 eller noe. Dette ble ikke notert eller noe. Så lenge etterpå sier hunner annet kl slett. Så syns ikke det er så rart. Hvem husker eksakt hvilket kl slett en ukjent syklet forbi for 1-2 år siden? Itillegg til å være beruset..

Endret av Kardinal
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter episode 3 så trodde jeg ikke noen trodde det var fetteren. 

Anonymkode: 48a71...158

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, T-Rex skrev:

Og dette vet du?

DNA-analyse er ingen heksekunst lenger, på grunn av kraftig forbedrete metoder og utstyr. Så det er ingen forskjeller mellom de ulike analysestedene, gitt at de har oppdatert utstyr. Det har de på rettsmedisinsk institutt. De er veldig seriøse der, altså.

Dette er jo helt feil! Det er klart det er varierende teknisk utstyr på ulike institusjoner. Det er jo derfor nasjonale og internasjonale samarbeid er så grunnleggende viktig! 

Anonymkode: 9d613...0a1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske nrk laget et program om livet videre. Hvordan klarer de å leve et ok liv videre. Gjerne intervjue foreldre og andre i familien. Og ta med foreldre til de i Baneheiasaken og. Foreldre av barn som ble drept. Og hva det gjør med et menneske når de ikke finner den skyldige. Hvordan artet livet seg videre? Vi kan bare forestille oss.

Anonymkode: 48a71...158

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Kardinal skrev:

Ein må ikke glemme at dette vitnet først ble avhørt 1-2 år etter observasjonen. Mener på at når fetteren snakket med henne først, (rett etter drapet) så sa hun rundt kl 23/23.30 eller noe. Dette ble ikke notert eller noe. Så lenge etterpå sier hunner annet kl slett. Så syns ikke det er så rart. Hvem husker eksakt hvilket kl slett en ukjent syklet forbi for 1-2 år siden? Itillegg til å være beruset..

Hennes vitneutsagn ble også sett lite troverdig på, på bakgrunn av hennesfamilieanstendiheter

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilke håranalyser er det som er sendt inn? Er det av mannen som ville omlakkere bilen?

Anonymkode: bf1ad...eff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snaskesnusken skrev:

Helt forferdelig. Haugesund politikammer vil ikke løse saken. Fy faen. De vet mer de! 

Anonymkode: 48a71...158

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt forferdelig. Haugesund politikammer vil ikke løse saken. Fy faen. De vet mer de! 

Anonymkode: 48a71...158

De dreit seg loddrett ut og bare fortsatte og fortsatte med det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...