Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Dette dørhåndtaket med spiker som nevnes i Jahr sin bok (som forøvrig også ligger tilgjengelig på Storytel) kan vel være noe som kan gi slike skader? Det var dessverre det første jeg tenkte.

Det dørhåndtaket som Grethe Strømme fant det i ei myr, ikke langt fra åstedet  hun tok også bilder av,men det endret jo form i politiets oppbevaring ! Hvorfor mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente dørhåndtaket, var det et håndtak noen gikk rundt med? Hvor kom det fra?

Anonymkode: 07c9c...50b

Dette fant Grete Strømme (hun som snakket i sist episode) i en nærliggende myr flere år etterpå drapet. Det er snakk om et dørhåndtak til en bil som var spiss og kunne brukes som «våpen». En teori er at den kunne ha ligget i baksete på en bil. At det var en bilmekaniker av noe slag som kjørte/hadde bilen. Den kunne kanskje og ha blitt revet av i kamp inni bilen?!? Det som er veldig spesielt er at dette dørhåndtaket har endret form når det låg til oppbevaring hos politiet. En kant o.l er bøyd inn så det ikke er sannsynlig å kunne brukes som et våpen. Er snakk om metall så den har ikke dotte i bakken, den er tvingt med tang med fysisk makt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kardinal skrev:

Dette fant Grete Strømme (hun som snakket i sist episode) i en nærliggende myr flere år etterpå drapet. Det er snakk om et dørhåndtak til en bil som var spiss og kunne brukes som «våpen». En teori er at den kunne ha ligget i baksete på en bil. At det var en bilmekaniker av noe slag som kjørte/hadde bilen. Den kunne kanskje og ha blitt revet av i kamp inni bilen?!? Det som er veldig spesielt er at dette dørhåndtaket har endret form når det låg til oppbevaring hos politiet. En kant o.l er bøyd inn så det ikke er sannsynlig å kunne brukes som et våpen. Er snakk om metall så den har ikke dotte i bakken, den er tvingt med tang med fysisk makt. 

Hva vil det si? At en politimann eller en annen på "innsiden" har sabotert ?

Anonymkode: e279b...ce6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva vil det si? At en politimann eller en annen på "innsiden" har sabotert ?

Anonymkode: e279b...ce6

Veldig veldig sannsynlig. Å få fokus vekk fra dette funnet, fordi det var jo fetteren som var skyldig. Såklart ville de ikke ha fokus på et mulig nytt bevis. 

Det var tilfeldigheter at dette ble oppdaget av Grete pga dette beviset ble lagt vekk pga formen ikke stemte med et mulig våpen. Mye styr i etterkant da de mente at Grete hadde gjort feil (var det å bryte taushetsplikten mon tro? husker ikke helt 100%). Ble anmeldt og etterforsket av SEFO(?), ble sagt opp og tror jeg. Men hun «vant» i etterkant/tilslutt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det har ikke blitt sagt veldig tydelig, men jeg synes jeg plukket opp litt her og der som peker på at en alternativ forklaring på hans oppførsel og blodet på hånda, er slåsskamp og brudd med samboeren.

Ok, vet ikke hva du har pukket opp, men som noen andre bemerker: Hvis det var en slosskamp burde vel noen vite det og bevitnet det. Og harmonener det godt med en oppgitt desperasjon med ropene "Hva har jeg gjort!"?  

Anonymkode: 9c943...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2018 den 10.12, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper også at hun ble påkjørt ved et uhell. Av rusmisbrukeren (han som lakkerte om bilen rett etterpå og skiftet hjul, og kom hjem den kvelden og var helt hysterisk over noe han hadde gjort). Så ble han så redd at han tok livet av henne for å få det til å se ut som noe annet... Var det ikke han som ba om å bli flyttet til et eller annet menighetssenter/omsorgssenter langt unna, så fort som mulig. Og da det ble klart at fetteren var mistenkt, eller at de søkte etter noen med langt blondt hår, så ombestemte han seg og ville bil værende hjemme likevel.

Synes det er helt utrolig at ikke det ble undersøkt, når politiet ble varslet om det.

Anonymkode: 75316...c3a

Jeg er også veldig enig i denne teorien. Også frykten for å kjørt på noen i rus påvirket tilstand og straffen han kunne få, og visst han ble psykotisk i tillegg og gjort større skade enn selve påkjørselen.  Eller at det var han som plukket henne opp og kjørte henne hjem.

Håper foreldrene får svar. Også for fetteren sin del og hans foreldre. Tenk visst han er "uskyldig" dømt. Hans liv er mer eller mindre ødelagt. Han har jo kommet seg videre har jeg forstått. Men blir vel aldri helt renvasket før det motsatte er bevist. 

Anonymkode: 191de...31a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sett serien, men lurer på dette med dørhåndtaket dere nevner. Finnes det fotobevis i dag av hvordan det så ut fra før det forandret form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også veldig enig i denne teorien. Også frykten for å kjørt på noen i rus påvirket tilstand og straffen han kunne få, og visst han ble psykotisk i tillegg og gjort større skade enn selve påkjørselen.  Eller at det var han som plukket henne opp og kjørte henne hjem.

Håper foreldrene får svar. Også for fetteren sin del og hans foreldre. Tenk visst han er "uskyldig" dømt. Hans liv er mer eller mindre ødelagt. Han har jo kommet seg videre har jeg forstått. Men blir vel aldri helt renvasket før det motsatte er bevist. 

Da hadde de vel funnet skader på henne som kunne samsvare med å ha blitt påkjørt. 

Anonymkode: 07c9c...50b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Rumle skrev:

Jeg har ikke sett serien, men lurer på dette med dørhåndtaket dere nevner. Finnes det fotobevis i dag av hvordan det så ut fra før det forandret form?

Fritt etter hukommelsen fra boka, men mener at finneren av håndtaket filmet og tok bilder av det. 

Anonymkode: 33da5...566

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så vanskelig å se på skadene at man er påkjørt. Og ingen hadde sett henne langs veien. Hun ble plutselig borte fra sentrum. 

Anonymkode: dd86a...653

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kardinal skrev:

Veldig veldig sannsynlig. Å få fokus vekk fra dette funnet, fordi det var jo fetteren som var skyldig. Såklart ville de ikke ha fokus på et mulig nytt bevis. 

Det var tilfeldigheter at dette ble oppdaget av Grete pga dette beviset ble lagt vekk pga formen ikke stemte med et mulig våpen. Mye styr i etterkant da de mente at Grete hadde gjort feil (var det å bryte taushetsplikten mon tro? husker ikke helt 100%). Ble anmeldt og etterforsket av SEFO(?), ble sagt opp og tror jeg. Men hun «vant» i etterkant/tilslutt.

Har også hørt snakk om bevisbildene av skoavtrykket på grinda ble kastet, da det ikke "matchet" fetterens sko

Anonymkode: 18b7f...b4a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Haugegutt skrev:

Etter å ha lest boka til Jahr og sett dokumentar, sitter jeg igjen med en mistanke om at politiet står bak drapet. 

Det var en spenstig hypotese. Vil du utdype?

Anonymkode: 699d0...a45

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Haugegutt skrev:

Etter å ha lest boka til Jahr og sett dokumentar, sitter jeg igjen med en mistanke om at politiet står bak drapet. 

En meget alvorlig spekulasjon ! Dårlig arbeid ! Ja!

Men drap ?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gladgutten79 skrev:

En meget alvorlig spekulasjon ! Dårlig arbeid ! Ja!

Men drap ?

Det er en spøk!!!! Kan du slutte å spekulere i denne tråden, vis litt respekt for avdøde å hennes familie. 

Anonymkode: 5e3ed...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en spøk!!!! Kan du slutte å spekulere i denne tråden, vis litt respekt for avdøde å hennes familie. 

Anonymkode: 5e3ed...fa9

Nå var det @Haugegutt som mistenkte politiet, ikke meg

Men syns det er drøyt å mistenke politi for drap

At det er dårlig arbeid de har utført er vel de fleste enig i...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Rumle skrev:

Jepp. Grete Strømme tok bilder av dette dørhåndtaket når hun fant det. Så ja, det finnes bevis for at det har endret form. Heldigvis for det ellers hadde det bare blir ord mot ord. Politiet svarer at det ha ligget til oppbevaring og ingen av dem har gjort noe🙄

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Kardinal skrev:

Jepp. Grete Strømme tok bilder av dette dørhåndtaket når hun fant det. Så ja, det finnes bevis for at det har endret form. Heldigvis for det ellers hadde det bare blir ord mot ord. Politiet svarer at det ha ligget til oppbevaring og ingen av dem har gjort noe🙄

Jeg hørte først om dette for ca 3 år siden da det var en dokumentar ang dette 

https://hnytt.no/2015/05/06/kan-de-ha-funnet-drapsvapenet/

Endret av Gladgutten79
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Jeg hørte først om dette for ca 3 år siden da det var en dokumentar ang dette 

Står i boka også. Hva slags dokumentar var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Gladgutten79 skrev:

Det gikk tidlig rykter om fetterens jakke var kastet av hans mor, men det tviler jeg på hun kunne ha levd med å ha kunnet gjort, å dette er rykter fra ende til annen, men ble det ikke funnet i noen klær som de lurte litt på, lurer på om det var ved Syre fort ?

https://hnytt.no/2015/05/13/vil-undersoke-klaerne-pa-nytt/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...