Gå til innhold

Hvem drepte Birgitte Tengs ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Rifter ja, dersom han mot formodning hadde skapt slike rifter med penis, å brukt kondom, vil jeg allikevel tro noe spor ville blitt funnet

du er på bærtur, og jeg foreslår av den diskusjonen avsluttes nå, for den er mildt sagt usmakelig.

Anonymkode: 87f7c...632

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du er på bærtur, og jeg foreslår av den diskusjonen avsluttes nå, for den er mildt sagt usmakelig.

Anonymkode: 87f7c...632

Enig!! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette dørhåndtaket med spiker som nevnes i Jahr sin bok (som forøvrig også ligger tilgjengelig på Storytel) kan vel være noe som kan gi slike skader? Det var dessverre det første jeg tenkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Peonjenta skrev:

Penetrering uten samtykke er voldtekt uansett hva som har vært inne i henne. 

Enig. Rettsmedisineren er dessuten vag i formuleringen fordi det ikke er entydig hva slags objekt som var årsaken til skadene, men han var tydelig på at disse skadene ikke oppstår med mindre det er en gjenstand som presses inn med kraft. Det verken utelukker eller konkluderer med at det var et mannlig kjønnsorgan. Rettsmedisineren kan ikke uttale seg utenom de funnene som er gjort. Han kan ikke synse i vei som flertallet gjør her inne. Men han er åpenbart ikke en idiot som tror det er en kvist eller at det ikke kan ha vært et mannlig kjønnsorgan fordi det ikke har blitt gjort noen biologiske funn.

Anonymkode: 9d613...0a1

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Rettsmedisineren er dessuten vag i formuleringen fordi det ikke er entydig hva slags objekt som var årsaken til skadene, men han var tydelig på at disse skadene ikke oppstår med mindre det er en gjenstand som presses inn med kraft. Det verken utelukker eller konkluderer med at det var et mannlig kjønnsorgan. Rettsmedisineren kan ikke uttale seg utenom de funnene som er gjort. Han kan ikke synse i vei som flertallet gjør her inne. Men han er åpenbart ikke en idiot som tror det er en kvist eller at det ikke kan ha vært et mannlig kjønnsorgan fordi det ikke har blitt gjort noen biologiske funn.

Anonymkode: 9d613...0a1

Rettsmedisiner vet, her inne er det mye synsing å spekulasjoner, la oss legge ballen død i denne delen av saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan de ha valgt å ikke si mer. Vi trenger ikke vite alt. Det var mye vi ikke trengte å vite fra obduksjonen. Vi må ta hensyn til avdøde og respektere vedkommende. Må være vondt for pårørende også. Håper de vet mer da og ikke vil si noe i media. Vi fikk heller ikke se bildene heldigvis. Vi trenger ikke detaljene. Det er grufullt nok som det er.

Anonymkode: 48a71...158

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.8.2018 den 23.20, Peonjenta skrev:

Tror jeg husker jeg leste engang at han fetteren var litt mindre begavet....må ha vært utrolig tøft for han og fam.

Muligens han var sosialt klønete, men hørt at han var flink på skolen og. 

Mange teori og løse tråder- 

Min teori: 

Fetteren kunne ha gått ut igjen og rydde opp etter seg etter han var "lagt seg". Han hadde gitt beskjed til faren da han kom hjem. Men fullt mulig at han har sneket seg ut igjen og prøvd å rydde opp igjen etter seg. 

Da han ble dømt og satt inne så fikk han tid til å tenke seg om angående om  å anke saken og bruke i mot at bevisene ikke var gode nok. Fullt mulig med gode advokater. 

Gikk de omtrent hjemover i samme tidspunkt? 

Når gikk Birgitte hjem? 

Og når gikk fetteren? I følge faren så var fetteren inne kl 24:00

Men vet de nøyaktig når Birgitte ble tatt av dage? 

Gikk på samme skole som Birgitte, men visste ikke hvem hun var før etter drapet.  Tragiske greier. 

Men det som sjokkerer meg mest er jo hvor brutalt mordet var. Nesten litt personlig når drap er så brutale har jeg hørt

Anonymkode: 191de...31a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min teori: 

Fetteren kunne ha gått ut igjen og rydde opp etter seg etter han var "lagt seg". Han hadde gitt beskjed til faren da han kom hjem. Men fullt mulig at han har sneket seg ut igjen og prøvd å rydde opp igjen etter seg. 

Da han ble dømt og satt inne så fikk han tid til å tenke seg om angående om  å anke saken og bruke i mot at bevisene ikke var gode nok. Fullt mulig med gode advokater. 

Når gikk Birgitte hjem? 

Gikk på samme skole som Birgitte, men visste ikke hvem hun var før etter drapet.  Tragiske greier. 

Men det som sjokkerer meg mest er jo hvor brutalt mordet var. Nesten litt personlig når drap er så brutale har jeg hørt

Det gikk tidlig rykter om fetterens jakke var kastet av hans mor, men det tviler jeg på hun kunne ha levd med å ha kunnet gjort, å dette er rykter fra ende til annen, men ble det ikke funnet i noen klær som de lurte litt på, lurer på om det var ved Syre fort ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det som over 50 % sikkert at det er han som omlakkerte bilen. Det er så mye som peker mot han, men vi vet jo ikke helt sikkert.
Kommer inn samme natt til den damen med blod og skader, har gjort noe forferdelig. Fra da av begynner å gjemme bilen, får den lakkert og var opprørt i tiden etter. Da fetteren ble dømt merket de han ble avslappet og roligere fra den dagen.
Hav skal man tro om det? Hører jo ut som 2 x 2 = 4.. 

Anonymkode: 9c943...b6b

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min teori: 

Når gikk Birgitte hjem? 

Birgitte ble vel observert senere enn midnatt...

Anonymkode: bfdc5...e3b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Birgitte ble vel observert senere enn midnatt...

Anonymkode: bfdc5...e3b

Det stemmer. Hun ble observert i sentrum, stående inntil en bil, rundt 00.07, hvis jeg ikke husker feil. 

Jeg tror ikke det var fetteren, men at han ble syndebukken i en desperat situasjon for politiet. 

Dette med den åpne grinden trenger ikke å bety at morderen returnerte til drapsstedet. Det kan ha vært andre der i melllmtiden, eller politiet som angivelig lukket grinden etter seg KAN ha glemt å lukke den eller lukket den for dårlig slik at den har åpnet seg.

Dersom det var morderen som dro tilbake, kan han fint ha kommet med bil, men parkert et stykke unna for å ikke tiltrekke seg oppmerksomhet. Tviler sterkt på at noen som har begått et mord drar tilbake til åstedet og parkerer bilen sin i åpent åsyn like ved.

Den som var der trenger altså ikke å bo i gåavstand til åstedet, men kan ha kommet seg dit ved bil etc. og gjemt bilen et annet sted. Vil tro man er villig til å gå ganske langt etter å ha begått den verste kriminelle handlingen man kan begå.

Anonymkode: 755ac...9a7

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen som ville omlakkere bilen, parkerte også alltid foran huset før drapet. Etter drapet parkerte han bak huset. 

Det blir vel ikke tydeligere enn dette.

Anonymkode: bf1ad...eff

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er mange som vil ha et endret syn på kripos, rettsvesenet osv, når denne serien er over, jeg var selv av den oppfatning at det var mye dårlig arbeid i saken, men min oppfatning er meget styrket

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen som ville omlakkere bilen, parkerte også alltid foran huset før drapet. Etter drapet parkerte han bak huset. 

Det blir vel ikke tydeligere enn dette.

Anonymkode: bf1ad...eff

Enig,og ville reise vekk på evangeliesenter på mandagen etter drapet ,men når de begynte å snakke om at morderen hadde langt lyst hår ble han værende hjemme.At samboeren aldri mistenkte han er utroligt.Prøvde å drepe henne flere ganger .Hvorfor har vi ikke fått vite hvilket blod det var i huset deres?vis det var noe annet han hadde gjort er det rett tid NÅ å si det for å prøve å renvaske han,

Anonymkode: 26fad...629

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er rusmisbrukeren, jeg tror heller det er galningen vi får høre mer om i neste episode. Er et skummelt mønster med den den personen som flere har meldt fra om og vært utsatt for. Innbiller meg og at det er mer sannsynlig hun satte seg på med en ung og kjekk (?)mann, enn en eldre rusmisbruker. Pluss denne unge mannen hadde som hobby å plukke opp haikende jenter. 

Vet vi forresten om rusmisbrukeren har vært voldelig mot flere? Høres ut som det bare var samboeren som fikk unngjelde. Og hun koblet ikke han opp mot drapet, hun sa «at vi hadde våre feider, det var nå det». Og hun hadde heller ikke opplevd denne episoden som så dramatisk som venninnen.

Anonymkode: 07c9c...50b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min teori: 

Når gikk Birgitte hjem? 

Fetteren var meget skoleflink og flink idrettsmann, ikke noe ubegavet, er stygge rykter som er laget om han.

Brutale drap trenger ikke være så personlige. Det holder at drapsmannen er gal og tar alt sitt blinde raseri ut på det stakkars offeret.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er rusmisbrukeren, jeg tror heller det er galningen vi får høre mer om i neste episode. Er et skummelt mønster med den den personen som flere har meldt fra om og vært utsatt for. Innbiller meg og at det er mer sannsynlig hun satte seg på med en ung og kjekk (?)mann, enn en eldre rusmisbruker. Pluss denne unge mannen hadde som hobby å plukke opp haikende jenter. 

Vet vi forresten om rusmisbrukeren har vært voldelig mot flere? Høres ut som det bare var samboeren som fikk unngjelde. Og hun koblet ikke han opp mot drapet, hun sa «at vi hadde våre feider, det var nå det». Og hun hadde heller ikke opplevd denne episoden som så dramatisk som venninnen.

Hvilken venninne.? Hun som kjørte de drapsnatten.? Å kalle det for feider at han har tatt kvelertak på henne flere ganger sier jo om noe hvor forkaklet rusmisbrukere er.og jeg vet han har voldtatt noen i ungdommen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min teori: 

Når gikk Birgitte hjem? 

Hvor har du det fra at han ikke viste hvem kusinen var før etter drapet.? Det stemmer jo ikke . 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra at han ikke viste hvem kusinen var før etter drapet.? Det stemmer jo ikke . 

Det er brukeren du siterer som gikk på samme skole men ikke visste hvem hun var 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken venninne.? Hun som kjørte de drapsnatten.? Å kalle det for feider at han har tatt kvelertak på henne flere ganger sier jo om noe hvor forkaklet rusmisbrukere er.og jeg vet han har voldtatt noen i ungdommen. 

Hun som lot seg intervjue, som bodde i leiligheten han kom stormende inn i. «Alt» stemmer med han som drapsmann i følge henne. Det kan selvfølgelig være han. Men som en annen skrev, hvorfor har de ikke funnet hud og blod under neglene på den døde, da han var tydelig oppklort? Jeg får nesten inntrykk av at noen intens ønsker det skal være han som er drapsmannen. Er det flere som også føler det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...