Svampebob Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Jeg har nylig ligget med en fyr som jeg dater for tiden, og fant nettopp ut at jeg har fått klamydia. Sa i fra til gutten med en gang siden jeg tenkte det må ha vært han som har smittet meg, og han tok også en test, MEN - den var negativ??? Hvordan er det mulig? Jeg kan ikke ha fått det fra noen andre... Men synes det var merkelig da jeg trodde man uansett ble smittet om man lå med noen som hadde det. Noen som har peiling på hva dette kan skyldes??😳😖
RaraAvis78 Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Hvis du ikke har ligget med noen andre, så er det han som har smittet deg.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 Ja, det smitter. Anonymkode: 3c1e8...428
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #4 Skrevet 24. august 2018 Det må ikke smitte over. Du kan ha hatt det lenge uten å vite om det. Så ikke sikkert ny partner er skyldig, men den du hadde for to år siden. Anonymkode: bbcc4...930 1
Svampebob Skrevet 24. august 2018 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2018 Men visst jeg har blitt smittet tidligere, hvordan kan jeg ikke ha smittet han da..?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #6 Skrevet 24. august 2018 2 minutter siden, Svampebob skrev: Men visst jeg har blitt smittet tidligere, hvordan kan jeg ikke ha smittet han da..? Selv om noe er veldig smittsomt, så betyr det ikke at alle får det. Er som all annen smitte, noen slipper unna, mens andre får det. Dette gjelder jo både seksuelt smittsome sykdommer, som sykdommer man får gjennom dråpesmitte. Anonymkode: bbcc4...930 1
Svampebob Skrevet 24. august 2018 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2018 (endret) Hmm.. Selvom vi har ligget sammen flere ganger og?😳 Så merkelig.. Er sånn ca 3-4 mnd siden jeg lå med noen andre før han. Endret 24. august 2018 av Svampebob
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #8 Skrevet 24. august 2018 4 minutter siden, Svampebob skrev: Hmm.. Selvom vi har ligget sammen flere ganger og?😳 Så merkelig.. Er sånn ca 3-4 mnd siden jeg lå med noen andre før han. Ja, selv om dere har hatt sex 100 ganger, bør ikke han bli smittet, rett og slett fordi hans kropp ikke tar opp smittestoffet. Han er da så klart en av få heldige, men sånn er det. Du bør absolutt kontakte alle du har hatt sex med, for klamydia må man ikke merke man har, og de kan smitte mange og gjøre jenter sterile. Derfor noen blir steril av klamydia, er at de har gått med det veldig lenge uten å vite om det. Anonymkode: bbcc4...930
Svampebob Skrevet 24. august 2018 Forfatter #9 Skrevet 24. august 2018 Han sier at han har hatt klamydia for lenge siden før da, så det gir ikke helt mening...🙈
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #10 Skrevet 24. august 2018 32 minutter siden, Svampebob skrev: Han sier at han har hatt klamydia for lenge siden før da, så det gir ikke helt mening...🙈 Men nå ble han ikke smitter. Blir du forkjølet hver gang noen hoster? Anonymkode: bbcc4...930
Svampebob Skrevet 24. august 2018 Forfatter #11 Skrevet 24. august 2018 Haha nei, ikke helt det samme men.. Ok jeg skjønner hva du mener😊 Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #12 Skrevet 24. august 2018 4 timer siden, Svampebob skrev: Jeg har nylig ligget med en fyr som jeg dater for tiden, og fant nettopp ut at jeg har fått klamydia. Sa i fra til gutten med en gang siden jeg tenkte det må ha vært han som har smittet meg, og han tok også en test, MEN - den var negativ??? Hvordan er det mulig? Jeg kan ikke ha fått det fra noen andre... Men synes det var merkelig da jeg trodde man uansett ble smittet om man lå med noen som hadde det. Noen som har peiling på hva dette kan skyldes??😳😖 Det må ha gått minst 2 uker etter sist ubeskyttet sex før man får et korrekt svar på soi.. Så ville bedt han teste seg på nytt for å være sikker. Og bruk kondom. Anonymkode: 7fc5d...1fe
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #13 Skrevet 25. august 2018 14 timer siden, Svampebob skrev: Hmm.. Selvom vi har ligget sammen flere ganger og?😳 Så merkelig.. Er sånn ca 3-4 mnd siden jeg lå med noen andre før han. Antagelig så smitter kjønnssykdommer lettere fra menn til kvinner pga sæd. Anonymkode: 99c60...6e1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #14 Skrevet 25. august 2018 Folk lyver om dette! Jeg ble smittet av en ny kjæreste. Veldig klart at jeg ble smittet av ham, både fordi jeg hadde testet meg før, og fordi symptomene kom veldig tydelig akkurat etter så lang karenstid som klamydia har. Jeg var definitivt ikke en av dem som ikke merket sykdommen. Min nye kjæreste tok det greit, og siden han også hadde kun en potensiell smittekilde, så tok han kontakt med henne. Hun hadde ikke klamydia, og hadde aldri hatt det, hevdet hun. Nå ja! Istedenfor å bare ta det ok at hun måtte ha dette /ha hatt dette, så nektet hun, og min kjæreste ble derfor usikker på om jeg løy. Jeg synes det er veldig feigt å lyve om slikt, når andre er reale nok til å fortelle om at du antagelig er smittet. Anonymkode: c6525...632
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #15 Skrevet 25. august 2018 Tror sjansen for å bli smittet er 1 til 5. Jeg har hatt sex med en som hadde klamydia, så var sikker på at jeg også hadde det da han ringte meg og sa det. Ble skikkelig nervøs og lei meg, men da jeg tok testen var den negativ. Fikk de til og med til å ta en test fra skjeden, ikke bare urin, for å være helt sikker. Anonymkode: 4dde0...f0c
Petraprøvedokke Skrevet 25. august 2018 #16 Skrevet 25. august 2018 Man kan være smittebærere, uten at man selv blir syk/smittet av det. Slik at når du tar behandling for klamydia, bør din partner også gjøre det. 1
Million Skrevet 25. august 2018 #17 Skrevet 25. august 2018 16 timer siden, Svampebob skrev: Men visst jeg har blitt smittet tidligere, hvordan kan jeg ikke ha smittet han da..? Det kan være at han testet seg for tidlig etter at dere hadde sex. Det tar noe tid før evt smitte slår ut på tester. Sa han hvor lenge siden han var med en smittet person til legen?
Svampebob Skrevet 26. august 2018 Forfatter #19 Skrevet 26. august 2018 23 timer siden, Million skrev: Det kan være at han testet seg for tidlig etter at dere hadde sex. Det tar noe tid før evt smitte slår ut på tester. Sa han hvor lenge siden han var med en smittet person til legen? Jeg fann det ut 3 uker etter vi lå sammen, og han testet seg uka etter det igjen, så tror ikke det er så tidlig. Har snakket med legen om det og de skal ta en ny test om noen uker for å se.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå