Gå til innhold

Spørre hvor høy han er?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det innafor å spørre tinder matchen hvor høy han er når dere allerede har snakket en del?

Anonymkode: e6ff0...cdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det innafor å spørre tinder matchen hvor høy han er når dere allerede har snakket en del?

Ja om du syns det er innafor at han spør tilbake hvor mye du veier :)

Anonymkode: 351cc...cf6

• Liker 9
Gjest Stella Rose
Skrevet (endret)

Ja, det er et helt normalt spørsmål..og etterpå  spør du om vekta hans. 😄

Endret av Stella Rose
la til smily
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden skulle det være greit? Jævlig uhøflig!

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja om du syns det er innafor at han spør tilbake hvor mye du veier :)

Jeg har normal vekt, så jeg har ikke noe i mot at han spør hvor mye jeg veier 😅

Skrevet
5 minutter siden, visp skrev:

Hvorfor i all verden skulle det være greit? Jævlig uhøflig!

Kanskje hun har en prefanse? Personlig dater jeg ikke gutter som er lavere enn meg. Kall meg gjerne uhøflig🙂 Bare ønsker ikke å kaste bort verken hans eller min tid så da er det bedre å legge kortene på bordet! Jeg er høy jente, så da er ikke tilbudet for meg så veldig stort, men allikevel. Er ikke noe å legge skjul på at de fleste jenter foretrekker en gutt som er høyere enn henne, og gutter foretrekker lavere jenter enn dem! 

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, PinkLady97 skrev:

Kanskje hun har en prefanse? Personlig dater jeg ikke gutter som er lavere enn meg. Kall meg gjerne uhøflig🙂 Bare ønsker ikke å kaste bort verken hans eller min tid så da er det bedre å legge kortene på bordet! Jeg er høy jente, så da er ikke tilbudet for meg så veldig stort, men allikevel. Er ikke noe å legge skjul på at de fleste jenter foretrekker en gutt som er høyere enn henne, og gutter foretrekker lavere jenter enn dem! 

Takk! Jeg har vært med en som var lavere enn meg og jeg fant ut at det ikke var noe for meg. Noen liker lave menn og noen liker høye menn, og jeg liker høy menn. 

Ts

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, PinkLady97 skrev:

Hadde jeg fått spørsmål om vekta mi hadde jeg dannet meg et bilde av han som noen jeg ikke ville treffe. Ikke fordi jeg har problemer med å si vekta, men bare fordi det hadde vært uhøflig og sier veldig mye om den andre. Hvor skal det stoppe da? Alle har preferanser men man må nesten se helheten for å danne seg et bilde av hvem personen er. Et sånt spørsmål sier veldig mye om den som spør. Kanskje like greit at man viser den siden med en gang når jeg tenker meg om.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, visp skrev:

Hadde jeg fått spørsmål om vekta mi hadde jeg dannet meg et bilde av han som noen jeg ikke ville treffe. Ikke fordi jeg har problemer med å si vekta, men bare fordi det hadde vært uhøflig og sier veldig mye om den andre. Hvor skal det stoppe da? Alle har preferanser men man må nesten se helheten for å danne seg et bilde av hvem personen er. Et sånt spørsmål sier veldig mye om den som spør. Kanskje like greit at man viser den siden med en gang når jeg tenker meg om.

Ok jeg skjønner, men å spørre om vekt er da helt forskjellig enn å spørre om høyde synes jeg. Antar TS har sett bilder av denne mannen og jeg ser alltid de jeg matcher med så da faller det meg ikke inn å spørre om vekta med mindre han ser overvektig ut. Ikke at jeg hadde spurt men hadde ikke datet en overvektig mann uansett. Og det med høyde kan være veldig viktig for mange. Det er min preferanse, og det må du respektere. Man føler seg ikke særlig feminin lenger når daten du møter kanskje er 15 cm lavere enn deg. Samme har jeg hørt gutter si at dem føler seg mindre maskuline om de møter ei jente høyere enn dem. Det ligger i instinktene våre :) tro det eller ei!

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, visp skrev:

Jeg har heller ikke noe imot at noen spør om vekten min og han kan gjerne spørre hvis han vil. Kall meg overfladisk men jeg må være tiltrukket av mannen  jeg skal være med, og jeg blir ikke tiltrukket av menn som er lavere enn 167 cm som er min høyde. 

Ts

• Liker 2
Skrevet

Denne var tilfeldigvis dagens stripe på DB :) 

7DB5D8E1-E08B-4AB9-B052-4CF4FC64172F.jpeg

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller ikke noe imot at noen spør om vekten min og han kan gjerne spørre hvis han vil. Kall meg overfladisk men jeg må være tiltrukket av mannen  jeg skal være med, og jeg blir ikke tiltrukket av menn som er lavere enn 167 cm som er min høyde. 

Ts

Enig! Jeg er 179cm og det regnes jo som å være høyt for kvinner. Kan vi bytte høyde?😩🙈

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts

Du må da ha andre preferanser enn kun dette? Hva annet spør man om? inntekt? størrelse på penis? hvor lenge han kan opprettholde en ereksjon?

Jeg synes det er ufattelig overfladisk om det er det som skal si ja eller nei til at du møter han. Det blir så utrolig kynisk. Som å gå å shoppe etter et menneske.

Igjen, det har med å være høflig i møte med andre mennesker.

• Liker 4
Skrevet

Er det virkelig ansett som frekt å spørre om høyde? Jeg spør hvis jeg lurer. Dater helst ikke menn under 175.

Skrevet

Det kan du vel spørre om! Ingen grunn til å bli fornærmet for det.  Det er noe helt annet å spørre om vekt. Det mener nå jeg.

Skrevet

Hvis man har absolutte preferanser for potensielle dates så synes jeg det greiest er om man deler dette i profilen sin allerede. I hvertfall når det gjelder høyde så virker det som de fleste synes det er ok. For å unngå at TS kaster bort egen og andres tid så foreslår jeg at hun kanskje skriver krav til høyde i egen profil.

For min egen del har jeg oppgitt min egen høyde i mine profiler, nettopp for å unngå å "kaste bort" tid på noen som har sterke preferanser om slike ting. Men det er muligens lett for meg fordi jeg er helt gjennomsnittlig høy (180). Tipper de høyeste damene jeg har matchet med er opptil et par centimeter lavere enn meg. Men jeg sliter også med å "velge" damer som jeg vet er høyere enn meg, både fordi de stort sett foretrekker høyere menn, og fordi jeg også synes det er litt rart. Men jeg utelukker det uansett ikke da.

Når det gjelder vekt så er nok det mye mer tabu virker det som. Jeg oppgir min egen "kroppsfasong" uansett i min profil, men igjen, det er enkelt, fordi jeg er gjennomsnittlig/sporty/normalvektig. Personlig bryr jeg meg ikke om litt ekstra, men fra en periode da jeg oppga dette i profilen min har jeg lært at "litt" er et veldig subjektivt begrep, så her har jeg blitt skremt. Når jeg er usikker og hvis det ikke har kommet fram på noen annen måte (bilde/tekst/samtale) så spør jeg.

Skrevet
Akkurat nå, Sirinna skrev:

Er det virkelig ansett som frekt å spørre om høyde? Jeg spør hvis jeg lurer. Dater helst ikke menn under 175.

Du skjønner ikke at det kan virke frekt? Når han skal bli avvist kun fordi han er under 175?

• Liker 1
Gjest ewzp0xo3hlgove
Skrevet
6 minutter siden, visp skrev:

Du skjønner ikke at det kan virke frekt? Når han skal bli avvist kun fordi han er under 175?

Folk blir da avvist for alt mulig rart? Hvorfor er høyde noe spesielt?

Skrevet
7 minutter siden, Sirinna skrev:

Jeg dater ikke feite og blubby jenter heller, hvorfor skal det være frekkere å spørre om vekt enn høyde da? 

Om en har et definitivt krav om høyde så skriver man det i profilen på samme måte som jeg ville skrevet at jeg ikke ønsker kontakt med feite og blubby jenter. :klo:

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...