Gå til innhold

Bråkete nabo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en nabo som har bodd ved siden av meg i 4 år. En alene mamma med ett barn på fem år. Jeg bor i en firemannsbolig. Det er en kommunal leilighet som hun naboen leier (vi andre eier.) Nå i sommer har hun vært på ferie i Somalia med datteren (hjemlandet deres) disse 6 ukene de har vært borte har en annen familie (venner av min nabo) bodd i leiligheten. Det er flust av folk der til enhver tid og de kommer til alle døgnetstider. Jeg blir vekket Kl 1 på natta av folk som prater i gangen. Det smelles med døren inn til leiligheten sikker 20 ganger fra jeg kommer hjem fra jobb Kl 16 til Kl er 23. Naboen har nå kommer hjem (2 uker siden) og den andre familien bor der fortsatt. En ting er unødvendig støy, et annet problem er at de ikke holder sin del av uteområdet ryddig. Hun har ikke klippet plenen i hele år, så det har grodd helt igjen, ca 2 meter med strå/gress og busker. Vi er pliktige til å holde vår del i stand, noe alle vi andre gjør. Vi er ett borettslag så nå vurderer jeg å si ifra til styret. Hva tenker dere? Overreagerer vi? Litt støy må man tåle når man bor sånn, det vet jeg, men folk som renner inn og ut dørene her ørten ganger om dagen å smeller med dører så glassene klirrer, syntes jeg ikke er Ok. Samme som å stå ute i felles gang og prate og le Kl 1 på natta. 

Noen som vet om styret i det hele ratt kan si ifra?

Anonymkode: 6b83e...3ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg synes ikke det er å overreagere. Og ja, jeg tror styret kan si fra til leietakeren, og hvis det ikke hjelper, de ansvarlige i kommunen.

Anonymkode: bb8c7...820

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send klage til styret. Styret kan også ta saken videre med utleier. Med mindre det er hennes egen familie, har man ikke lov til å ta de opp i husstanden når man leier, og i de aller fleste tilfeller er det heller ikke lov med fremleie. 

Anonymkode: c98b3...575

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er en kommunal leilighet, så er det vel ikke styret i borettslaget som er denne kvinnen sin "kontaktperson"? 

Men jo, for all del si ifra, jeg hadde blitt mektig provosert av slikt.

Anonymkode: 3f406...87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Send klage til styret. Styret kan også ta saken videre med utleier. Med mindre det er hennes egen familie, har man ikke lov til å ta de opp i husstanden når man leier, og i de aller fleste tilfeller er det heller ikke lov med fremleie. 

Anonymkode: c98b3...575

Det er kun familie i rett oppad- eller nedadstigende linje man kan ta inn i leieboligen, altså foreldre/besteforeldre eller barn/barnebarn; dessuten kan man få seg ektefelle/samboer. Men det er grenser for hvor mange mennesker som kan befinne seg i en bolig over tid, leiligheten kan ikke overbefolkes med x antall mennesker.

Uansett er alle pliktige til å følge ordensreglene, sånn som å holde fred om senkvelden og natta.

Anonymkode: bb8c7...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier de andre naboene? Når det er en firemannsbolig, hører vel alle bråket like godt. Få med deg flere og send klage til styret.  Styret kan ta saken opp med de som bor der eller med kommunen som leier ut til dem. Høres ikke greit ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...